MENU
klinika

Analiza/ Armët e Energjisë!

Çfarë do të thotë ndalimi i karburantit në Rusi për tregjet

27.09.2023 - 14:14

Ndalimi i përkohshëm i Rusisë për eksportet e naftës dhe benzinës – ndërsa synon të adresojë mungesat e brendshme dhe çmimet në rritje – mund të përkeqësojë një treg tashmë të ngushtë global të naftës dhe të rrisë çmimet e naftës së papërpunuar dhe të distilimit të mesëm përpara dimrit.

Shumica e analistëve besojnë se ndalimi nuk do të zgjasë shumë pasi do të çonte në ndërtimin e aksioneve në Rusi, të cilës i mungon kapaciteti rezervë i ruajtjes. Por shumë vëzhgues besojnë gjithashtu se Rusia po armatizon sërish furnizimet me energji, duke u përpjekur të pengojë përpjekjet e bankave qendrore për të zbutur inflacionin përpara një dimri tjetër.

Ndalimi
Në fund të javës së kaluar, Rusia befasoi tregjet duke njoftuar një ndalim të përkohshëm të eksporteve të benzinës dhe naftës për të stabilizuar çmimet e karburanteve në tregun vendas mes çmimeve në rritje dhe mungesave për shkak të çmimeve të larta të naftës së papërpunuar dhe një rubla të dobët ruse.

Eksportet e naftës dhe benzinës tani janë të ndaluara përkohësisht në të gjitha vendet me përjashtim të katër shteteve ish-sovjetike—Bjellorusia, Armenia, Kazakistani dhe Kirgistani. Kufizimet e eksportit nuk kanë një datë përfundimi, kështu që Moska mund të vendosë në çdo kohë të heqë ndalimin e eksportit të karburantit ose ta ndryshojë atë sipas dëshirës.

Në fillim të kësaj jave, Rusia ndryshoi kufizimet e saj të eksportit për karburantet, duke hequr ndalimin e përkohshëm të eksporteve të naftës me cilësi të ulët dhe karburantin detar dhe duke lejuar eksportin e furnizimeve të karburantit që tashmë kanë letra ngarkimi dhe janë pranuar për eksport të vazhdojë.

Pyetja kryesore është se sa do të zgjasë ndalimi i eksportit të naftës. Nëse zgjat përtej tetorit, mund të kërcënojë një mungesë më akute globale të distilimit të mesëm, veçanërisht në Evropë pak përpara sezonit të ngrohjes dimërore, kur zakonisht rritet kërkesa për distilim mesatar.

Tregu
Që kur BE-ja, SHBA-ja dhe aleatët e tjerë perëndimorë ndaluan importet e karburantit rus në det në shkurt, Moska ka eksportuar benzinë ​​dhe naftën e saj në Turqi, Lindjen e Mesme dhe Amerikën e Jugut. Këto tregje tani janë përkohësisht jashtë kufijve për naftën dhe benzinën ruse. Arabia Saudite, për shembull, mendohet se ka blerë naftën ruse me çmime të ulëta dhe ka dërguar naftën e saj në Evropë. Me një ndalim më të gjatë se sa pritej për eksportet e saj me naftë, Rusia në mënyrë indirekte mund të shtrëngojë më tej tregjet e naftës në Evropë dhe Azi.

Përpara ndalimit të eksportit të karburantit rus, marzhet e rafinerisë kishin arritur tashmë nivelin më të lartë në tetë muaj në gusht, pasi rafinerët po përpiqeshin të mbanin në hap me rritjen e kërkesës për naftë, veçanërisht për distilimet e mesme, tha Agjencia Ndërkombëtare e Energjisë (IEA) në të përditshmen e saj të fundit mujore. raporti.

Do të duhen deri në dy javë që tregu të ndiejë ndikimin e ndalimit të eksportit të naftës ruse, shkroi Viktor Katona, analist kryesor në Kpler, në një shënim të së premtes të cituar nga CNBC.

Por “deri në atë pikë, megjithatë, qeveria tashmë mund ta anulojë këtë pjesë specifike të legjislacionit, aq befas sa u publikua,” vuri në dukje Katona.

Shumica e analistëve pajtohen se ndalimi i eksportit do të ishte jetëshkurtër dhe do të hiqej po aq befas sa u zbatua me efekt të menjëhershëm të enjten e kaluar.

“Ndikimi i rëndë i humbjes së naftës ruse në tregun global do të varet vërtet nga sa kohë do të zbatohet ndalimi i eksportit. Megjithëse, duke pasur parasysh ndërtimin e mundshëm të aksioneve vendase që do të shohim si rezultat i ndalimit, nuk do të prisnim që ai të zgjatej”, shkroi të premten Warren Patterson, Shefi i Strategjisë së Mallrave në ING.

Gjithashtu të premten, konsulentët e industrisë FGE vunë në dukje se “Një pikë kyçe për t’u mbajtur mend është se ndalimi i naftës nuk mund të zgjasë shumë. Pasi të plotësohen furnizimet e brendshme, Rusia do të duhet të rifillojë eksportet për shkak të mungesës së kapacitetit rezervë të magazinimit.

Nëse Rusia nuk e heq ndalimin e naftës së shpejti, rafineritë do të detyrohen të mbyllen për shkak të mungesës së kapacitetit të magazinimit. Kështu, kufizimet e eksportit do të dëmtojnë Rusinë nëpërmjet çmimeve më të larta të pompës dhe mungesës së karburantit vendas – pikërisht çështjet që Moska po përpiqet të zgjidhë me ndalimin, sipas FGE.

Mbyllja e rafinerisë mund të çojë gjithashtu në uljen e prodhimit të naftës së papërpunuar në Rusi.

“Ne presim që eksportet ruse të naftës të rifillojnë më së voni brenda dy javësh, dhe ka të ngjarë më herët”, tha FGE të premten, duke shtuar se ndalimi i benzinës mund të zgjasë më shumë se ndalimi i naftës, por me një ndikim të vogël në tregun më të gjerë të benzinës.

JP Morgan dhe Citigroup shohin gjithashtu një ndalim jetëshkurtër të naftës. Analistët e JP Morgan shohin se kufizimet e eksportit të naftës zgjasin “dy javë, derisa korrja të përfundojë në tetor”, thanë ata në një shënim të mbajtur nga Bloomberg.

Loja Armët e Energjisë
Ndalimi mund të jetë gjithashtu një përpjekje e Rusisë për të armatosur energjinë edhe një herë, thonë analistët.

“Ata po tregojnë se nuk kanë mbaruar përdorimin e fuqisë së tyre mbi tregjet e energjisë”, tha Henning Gloystein në Eurasia Group për Financial Times.

Kufizimet e eksportit mund të jenë të motivuara politikisht për shkak të kohës – pak përpara dimrit, thonë analistët në RBC Capital Markets.

Ndalimi mund të “zvogëlojë një pjesë të vetëkënaqësisë që kishte hyrë në treg për një kërcënim përçarjeje ruse”, shkruajnë analistët e RBC, përfshirë Helima Croft dhe Christopher Louney, në një shënim të transmetuar nga Bloomberg.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga “OilPrice.com

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN