Bashkimi Evropian thuhet se po shqyrton një veprim të ri për të dëmtuar industrinë fitimprurëse të eksportit të naftës të Rusisë. Siç raportoi të mërkurën “Financial Times”, duke cituar zyrtarë evropianë të paidentifikuar, Danimarka mund të ngarkohet me inspektimin dhe bllokimin potencial të cisternave që transportojnë naftë ruse nëpër ujërat e saj. Vendet e BE-së janë përpjekur të “mbyllnin” më parë eksportet ruse të naftës, nga të cilat një e treta shkon në tregjet globale nëpërmjet rrugëve të ngushta ujore nordike, por Moska ka mbajtur me sukses të ardhura të mëdha duke përdorur metoda të ndryshme për të anashkaluar sanksionet.
Roli i Danimarkës
Një e tillë është përdorimi i të ashtuquajturës flota e cisternave hije, domethënë, anijet e transportit të naftës që janë të siguruara në vendet joperëndimore dhe mund të fikin sistemet automatike të identifikimit për të shmangur gjurmimin, raporton Newsweek. FT pretendon se po zhvillohen diskutime në BE, sipas të cilave Danimarka duhet të kontrollojë trafikun e transportit detar në ngushticat që lidhin Detin Baltik dhe atë të Veriut. Këto ngushtica përbëhen nga pesë rrugë të ngushta ujore midis Danimarkës dhe Suedisë, dhe një e treta e eksporteve të naftës detare të Rusisë kalon përmes tyre, ose rreth 1.5 për qind e furnizimit global. Moska furnizon naftë nga portet e Primorsk dhe Ust-Luga në Detin Baltik lindor, të cilat ndodhen pranë Shën Petersburgut dhe bazës detare të Flotës Baltike në Kronstadt. Rruga kalon gjithashtu me cisterna pranë selisë së flotës në enklavën e Kaliningradit.mNgushticat daneze përfaqësojnë një pikë potenciale ku eksportet ruse të naftës bruto mund të bllokohen, por vetëm nëse plani arrin në fazën e zbatimit.”Deri më tani ne nuk i kontrollojmë dokumentet apo anijet që lundrojnë nëpër ngushticat, përveç nëse ka të bëjë me sigurinë në det”, tha një zyrtar danez i mbrojtjes i paidentifikuar për FT.Ministria daneze e Punëve të Jashtme tha se nuk do të komentonte spekulimet e medias, por për shkak të pozicionit gjeografik të Danimarkës, autoritetet monitorojnë nga afër aktivitetet detare.
Evropa shpall luftë
Zëdhënësi i Kremlinit Dmitry Peskov u tha gazetarëve se të gjithë duhet të paralajmërohen për nevojën për të respektuar të gjitha rregullat e transportit tregtar ndërkombëtar.“A sugjeroni që tema të tilla serioze të diskutohen në bazë të botimit të një gazete që nuk e ka thënë konkretisht burimin?Le të presim informacione të verifikuara dhe pastaj do të diskutojmë se çfarë të bëjmë”, tha Peskov.Kufizimet e reja në Detin Baltik, të cilin disa zyrtarë e quajnë “liqen i NATO-s” pas pranimit të Finlandës dhe pranimit të planifikuar të Suedisë në aleancë, mund të përkeqësojnë tensionet midis Moskës dhe kundërshtarëve të saj perëndimorë.“Danimarka nuk e ka bërë kurrë një gjë të tillë. Bllokimi i trafikut tregtar në ngushticat daneze do të ishte afër një deklarate lufte”, tha për Reuters analisti i pavarur i mbrojtjes Hans Peter Michaelsen.
BE në vështirësi
Analistët thonë se është bërë shumë e vështirë të kontrollosh një treg kaq të fragmentuar plot me kompani tregtare pak të njohura. Realiteti është se BE-ja nuk është në gjendje të kontrollojë këtë treg.Ajo që me të vërtetë e bëri këtë kufi të çmimit joefektiv është një rritje e paprecedentë e flotës së errët, e cila nuk gjurmohet nga organizatat ndërkombëtare,”tha ekonomisti dhe analisti energjetik Osama Rizvi, duke shtuar se edhe dërgesat e pa gjurmuara të naftës, për shembull, të shkarkuara në Malajzi, po përzihen në tregtinë globale nën eksporti i një vendi tjetër. E vetmja mënyrë se si mund të zbatohen sanksionet është nëse blerësit aktualë pranojnë t’u përmbahen sanksioneve.Të gjithë blerësit e mëdhenj e kanë bërë absolutisht të qartë se nuk kanë synime ta bëjnë këtë.Më parë, India konfirmoi hapur se ka kursyer afërsisht 2.7 miliardë dollarë duke importuar naftë ruse me zbritje në nëntë muajt e parë të 2023.Zbritja në çmimet e naftës ruse jep një konkurrencë ekonomike shumë domethënëse ndaj konsumatorëve perëndimorë që paguajnë çmimin më të lartë.