MENU
klinika

Anais Nin

E dinte se do të bëhej shkrimtare

30.05.2019 - 12:02

   “Ne shkruajmë që ta shijojmë jetën dy herë: në moment dhe në retrospektivë”.  

 

Shkrimtarja amerikane me origjinë franko-kubane Anais Nin, lindi në Francë, i ati një pianist kuban, e ëma këngëtare kubane me prejardhje fanko-daneze. I ati i braktisi kur ajo ishte njëmbëdhjetë vjeç, pas kësaj e ëma mori fëmijët dhe u vendos në Nju Jork. Vepra e saj e njohur mbetet “Ditarët”, me karkater biografik, po ashtu shkroi “Henri dhe Xhunë” etj.

 

 

 

 

Anais Nin e dinte se do të bëhej shkrimtare. Që herët shkroi tregime dhe drama të shumta, që dukeshin sikur i dilnin vetvetiu prej një imagjinate tejet të fortë, që bëhej edhe më e harlisur për shkak të nevojës së Anaisit për të mbajtur nën zap dy vëllezërit më të vegjël. Ajo e kuptoi se këtë detyrë mund ta kryente, duke u treguar atyre histori pafund, që më pas t’i kthente në krijime teatrore. Më 1914, kur ishte njëmbëdhjetë vjeç, nisi të shkruante ditarin e saj, tanimë të famshëm në formën e një serie letrash drejtuar të atit, i cili e kishte braktisur familjen. Ajo e trajtonte ditarin si të besuarin e saj dhe shkroi në të pothuajse çdo ditë të jetës së saj, në frëngjisht deri në vitin 1920 dhe më pas në anglisht. Me kalimin e viteve, të shkruarit e përditshëm, pa lexues, apo censurë, e bënë Anaisin të aftë të përshkruante përjetime të çastit. Shkroi pa ndërprerje për dyzet e pesë vjet më radhë, si letërsi artistike, ashtu edhe ditar. Më 1933, ajo shkruante në ditar: “Libri im (romani) dhe ditari ngatërrohen vazhdimisht me njëri-tjetrin. Nuk mundem dot as t’i ndaj, as t’i pajtoj. I tradhtoj të dy. Megjithatë, ditarit i qëndroj besnike. Faqet që marr nga ditari, i fus në roman, kurse faqet e romanit nuk i fus kurrë në ditar, duke shpalosur besnikërinë njerëzore ndaj vërtetësisë së ditarit”.

Pas lëkurës së qeramiktë të shkrimtares, sytë e shndritshëm, vetullave të holla të tërhequra, fshihet një damar i çeliktë. Anais Nin po përjeton njëlloj ringjalljeje, këtë e vërteton numri i madh i lexuesve në Shtetet e Bashkuara, apo lexuesi në rritje në Evropë.

 

 

 

 

 

Ajo është një grua delikate, e brishtë si një kukull kineze, sytë më të zymtë se Wedgwood, një grua-burrë (kjo është arsyeja pse militantët feministë nuk e pëlqejnë). Henri Miler shkroi letrat e saj voluminoze. Fillimisht, ai u përpoq ta merrte, ta bënte zonja Miler, por, pasi i dëgjoi Milerin dhe Lawrence Durrellin duke argumentuar një natë të tërë, ishte në mëdyshje, duke i thënë njëri-tjetrit se ishin perëndi. Deri atëherë, Anais mendonte se Mileri ishte vërtet Perëndia, por atë natë ia davarit perdja nga sytë dhe ajo gjeti rrugën e saj si shkrimtare.

“Atë natë bëra deklaratën time të parë të pavarësisë. Pastaj, kur arrita në Amerikë, u gjenda mes një kulture krejtësisht mashkullore, por, ku burrat kishin frikë nga gratë. I kishin shpallur luftë njëri-tjetrit. Lirinë e kam fituar duke bashkëpunuar me burrat dhe dashamirët e mi”.

“Unë nuk jam militante luftarake e të drejtave të gruas. Femra është përgjegjëse për lirinë e saj. Ajo mund ta fitojë atë pa i shpallur luftë burrave. Ajo që nuk më pëlqen në lidhje me lëvizjen e feministëve është, se ajo thotë se është faji juaj që unë nuk jam e lirë. Kjo nuk është e vërtetë”.

Mirëpo, asaj i interesonte t’i regjistronte njerëzit si veten. “Unë jam një aparat fotografik, unë jam një regjistrues, unë jam një sy”.  I përafrohej trillimit sipas mënyrës së vet. Në botën e saj nuk janë të rëndësishme ngjarjet; ajo mezi shquhet mes miqve dhe të dashuruarve. Ajo që ka rëndësi për të është ndërveprimi dhe neveritja e personalitetit dhe karakterit. Nuk e praktikoi asnjëherë të shkruarin si surrealistët e tjerë. Ndonjëherë ideja që na buron në mendje duket sikur s’ka asnjë lidhje me punën që bën dora, por zakonisht ajo mund të krijojë një lidhje.

 

 

 

 

Romanet dhe ditarët e Anais Ninit kanë të përbashkët besimin tek individi dhe kjo, më shumë se parashikimi i disa prej veprave eksperimentale të shkrimtarëve si Dyra, është përgjegjëse për popullaritetin që ajo ka tek të rinjtë. Ajo gjithmonë i ka interpretuar ngjarjet, udhëheqësit dhe vendet në aspektin e psikoanalizës, pasi nuk beson në sistemet monolite.

Kontributi letrar i Ninit ishte subjekt polemikash në të gjallë të saj dhe mbeti po kështu pas vdekjes. Shumë kritikë admironin shprehjen unike të feminitetit, stilin e saj lirik dhe pasqyrën e saj psikologjike. Disa e hidhnin poshtë me shqetësimin për realizimin e saj, si tolerante ndaj vetes dhe narciste./Konica.al

 

Çfarë u diskutua gjatë takimit në Tiranë më 1989-ën

Refuzimi që Nexhmije Hoxha i bëri Nënë Terezës për një shtëpi bamirësie!

Në 40-të vjetorin e filmit “Proka”

Mbrëmje kinematografike me regjisorin Isa Qosja

"Kur jeni zënë për herë të fundit me gruan?"

Përgjigjet plot humor që jepte Dritëroi për Sadijen

“Pasuria që s’e blejnë dot paratë”

Libri për suksesin e vërtetë dhe rritjen personale