MENU
klinika

Kisha e mrekullive

Nën restaurim “Shën e Premtja”

07.07.2019 - 15:31

      Kisha e Shën e Premtes, që sipas Aleksandër Meksit daton rreth shekujve XIII-XIV, paraqet degradime të thella në strukturën e tij, vërehen ndërhyrje të papërshtatshme në muraturë, si dhe ka probleme me terrenin në të cilin ndodhet. Së fundmi, është hartuar projekti për ndërhyrjen restauruese, për monumentin e kulturës së kategorisë I.

Gjatë muajit maj, specialistët realizuan një inspektim duke kryer rilevimin e elementëve konstruktivë dhe arkitektonikë, si dhe verifikuan gjendjen e konservimit, duke evidentuar saktësisht problematikat, për të vijuar më tej me hartimin e projektit të restaurimit.

 

 

 

Kjo kishë është e famshme në të gjithë trevën e Myzeqesë, për mrekullitë që i atribuohen. Kisha ishte pjesë e ndalesave të Ismail Qemalit, gjatë rrugëtimit të pavarësisë dhe gjithashtu, pjesë e vendngjarjeve në romanin e të madhit Jakov Xoxa, ”Lumi i vdekur”.Qëndresa e strukturës së saj në shekuj ka bërë që banorët përreth të besojnë, se aty ka fuqi hyjnore duke e frekuentuar si vend pelegrinazhi.

 

 

Historia e kishës mesjetare të mrekullive:

Kisha mendohet të jetë ndërtuar në shekullin e XIII dhe është e vetmja kishë me arkitekturë gotiko-romake e mbetur në territorin e Shqiperisë. Ajo u ndërtua si kishë katolike, e urdhrit benedektin, në periudhën e “Regnus Albaniae”. Në këtë kohë dokumentohet që të jenë ndërtuar disa kisha të tilla katolike, si në Shqipërinë e Mesme, ashtu edhe në atë të Veriut.

 

 

Më vonë, në vitin 1691, kisha u bë ortodokse dhe u pikturuar me ikona nga brenda. Vëllezërit Zografi, pikturuan të katër muret rrethues, por shumë prej ikonave u shkatërruan nga një zjarr që ra në vitet kur kisha ishte lënë në harresë, si rrjedhojë e shpalljes së Shqipërisë si vend ateist. 16 ikona i përkasin Kostandin Shpatarakut, mes të cilave edhe ikonostasi, që ndante naosin nga altari, tashmë i zhdukur.

 

 

 

 

Kisha përbëhet nga altari, narteksi dhe naosi. Dyshemeja ka një figurë dielli (në formë rrethi), gjë që është interesante, pasi kulti i diellit është prekristian. Sipas gojëdhënave lokale, ishin tre kalorës që po kalonin në rrugën Egnatia (që ndodhet afër kishës), për të shkuar nga Roma për në Kostandinopojë, të cilët e ndërtuan kishën. Ata ishin nisur për të çliruar Jeruzalemin dhe varrin e Krishtit në një Kryqëzatë. Mbasi kaluan natën në fshatin Çetë, në mëngjes që të tre i thanë njëri-tjetrit që kishin parë të njëjtën ëndërr: Shenjtorët u kishin thënë që të mos vazhdonin rrugën, pa ndërtuar një kishë në fshatin Çetë, pasi vendi i mirë dhe besimi në Krisht do t’u shërbenin njerëzve të zonës.

 

 

 

Një tjetër legjendë lokale, që i ngjan historisë së Shën Premtes është kështu: Nje vajze e re, që jetonte në Çetë, e cila kishte vendosur të mos martohej kurrë, i kërkoi të atit që t’i ndërtonte nje kishë ku të kalonte jetën duke iu lutur Perëndisë dhe duke ndihmuar njerezit që kishin nevojë. Kur kisha u ndërtua dhe ajo donte të ndizte qirinjtë, ata ndizeshin vetë.

  

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Profeti Muhamed për krishtërimin

“Askush prej myslimanëve nuk guxon”


Çfarë u diskutua gjatë takimit në Tiranë më 1989-ën

Refuzimi që Nexhmije Hoxha i bëri Nënë Terezës për një shtëpi bamirësie!

Në 40-të vjetorin e filmit “Proka”

Mbrëmje kinematografike me regjisorin Isa Qosja

"Kur jeni zënë për herë të fundit me gruan?"

Përgjigjet plot humor që jepte Dritëroi për Sadijen

“Pasuria që s’e blejnë dot paratë”

Libri për suksesin e vërtetë dhe rritjen personale