Mësimi i prindërve se si të flasin me foshnjat e tyre mund të ndihmojnë në zhvillimin e gjuhës së fëmijëve të tyre, thonë studiuesit.
Studimi i Universitetit të Uashingtonit nuk pa të ashtuquajturat biseda për fëmijë, që zakonisht përbëhen nga tinguj pa kuptim dhe fjalë të pakuptimta. Në vend të kësaj, studiuesit u përqëndruan në atë që quhet “prind”. Ky është fjalimi i duhur me zanoret e zgjatura dhe tonet e tepërta të zërit që tërheqin vëmendjen e foshnjave dhe i inkurajojnë ata të përgjigjen.
“Ne e kemi ditur për ca kohë se përdorimi i gjuhës nga prindërit është i shoqëruar me rezultate të përmirësuara të gjuhës. Por ne nuk e dimë pse,” tha Patricia Kuhl, bashkëdrejtore e Institutit për të Mësuarit dhe Shkencat e Trurit.
“Ne besojmë se prindërit e bëjnë mësimin e gjuhës më të lehtë për shkak të strukturës së tyre më të thjeshtë gjuhësore dhe tingujve të ekzagjeruar. Por ky studim i ri sugjeron një arsye më themelore,” tha Kuhl në një njoftim universitar për lajmet. Studimi zbuloi se prindërit të cilëve u ishte dhënë stërvitje individuale ,përdorin gjuhën më shpesh sesa prindërit që nuk ishin trainuar. Trainimi çoi në më shumë “biseda” prind-fëmijë dhe shtoi aftësitë gjuhësore të fëmijës muaj më vonë.
“Tani ne mendojmë se prindërit funksionojnë sepse është një goditje sociale për trurin e foshnjës – e foluara e shpeshtë dhe më e ngadaltë janë angazhuese shoqërore dhe e ftojmë fëmijën të përgjigjet,” shpjegoi Kuhl. Prindërit e ndryshuan me dëshirë fjalimin e tyre duke treguar mënyrën se si flasin dhe mund ta ndihmojnë fëmijën e tyre të mësojë, vunë në dukje studiuesit. Në 18 muaj, sondazhet e prindërve vlerësuan se fjalori i fëmijëve ishte mesatarisht rreth 100 fjalë në mesin e fëmijëve të familjeve të trainuara, krahasuar me 60 fjalë në mesin e fëmijëve pa stërvitje të prindërve.
“Gjuha evoluoi për të lehtësuar aftësitë e komunikimit shoqëror që janë thelbësore për mbijetesën e specieve. Në këtë studim, ne vëzhgojmë në dorën e parë se si gjuha e prindërve dhe angazhimi shoqëror mund të promovojnë bashkërenditjet fillestare të fëmijës, të cilat bëhen fjalë, dhe pastaj fjali – edukimi i foshnjave në artin e komunikimit njerëzor, “tha Kuhl.
Studimi u pasua me një projekt të vitit 2018. Trainimi ndodhi në 6, 10 dhe 14 muaj, me familjet e ndjekura deri në 18 muaj. Rezultatet u botuan në internet 3 Shkurt në Procedime të Akademisë Kombëtare të Shkencave.