MENU
klinika

Metoda Montessori

10 lojrat që zhvillojnë intelektin, aftësitë dhe gjuhën tek 2 vjeçarët

22.03.2020 - 12:28

Sipas Metodës Montessori, lojërat ndijore paraqesin një fazë shumë të rëndësishme në rritjen e fëmijëve. Stimulimi dhe mprehja e shqisave, në fakt, zgjeron fushën e perceptimit duke ofruar një bazë gjithnjë e më të fortë dhe të pasur për zhvillimin e inteligjencës. Fëmijët e kësaj moshe kanë fituar pavarësinë motorike dhe një fjalor të vogël me të cilin ata kërkojnë të komunikojnë me të tjerët, lojën në këtë rast, e cila mund të ndihmojë në rritjen e aftësive dhe në përmirësimin e zhvillimit psikomotor dhe gjuhësor.

Metoda Montessori: Lojërat ndijore për fëmijët dy vjeç
Për zhvillimin motorik, mund të realizohen “rrugë aventure” të strukturuara, ku fëmija mund të ngjitet, të zbresë, të shkojë përpara, të kërcejë, dhe kështu me radhë. Në ambientet jashtë është e mundur për ta stimuluar fëmijën duke bërë një udhëtim zigzag me biçikletë me tri rrota ose duke ndaluar aty ku tregohet ndalesa. Për zhvillimin intelektual, megjithatë, ju mund të propozoni lojëra imitimi, siç është loja e profesioneve: i kërkohet fëmijës se çfarë pune dëshiron të imitojë, dhe të tjerët duhet ta gjejnë se çfarë është. E kështu si me profesionet, e njëjta gjë ndodh për kafshët dhe pjesët e trupit: i rrituri tregon një pjesë të trupit dhe fëmija duhet ta gjejë atë. Shumë të rëndësishme janë edhe aktivitetet manipuluese, të cilat mund të bëhen në ambientet jashtë: mjafton një kuti kartoni dhe objekte me forma dhe ngjyra të ndryshme për t’i mbledhur në park dhe për t’i transformuar ato si magjia, në një histori të bukur.

10 lojëra Montessori për fëmijët dyvjeçarë

Të njohë ngjyrat/ Për të stimuluar të mësuarit me ngjyra, mund të propozoni petëza: prisni një karton drejtkëndësh ose të rrumbullakët, ndajeni atë në seksione me ngjyra sipas petëzave. Fëmija duhet të bashkëngjisë petëzat në seksionin përkatës sipas ngjyrës.

Prekje, shije, aromë…/ Mbylljani sytë fëmijës tuaj me shami ose me duar. Në fillim testoni ta njomni me pikat e ujit, pastaj me miell, me rërë, çokollatë e kështu me radhë. Kjo i bën krijues në të provuarit ndjesi të mundshme me materiale të ndryshme. Nga bimët te pelushet, nga jastëku te bagazhi e livando. Fjalëkalimi është të prekësh, të nuhasësh dhe pse jo të mos e shijosh atë!

Plotëso fjalën/ Në moshën dyvjeçare fëmijët kanë ende një fjalor të kuzuar. Për ta zgjeruar atë, por sidomos për ta korrigjuar, është mirë të shqiptohen fjalët korrekte. Për shembull, nëse fjala “i vogël” është pak e vështirë, përpiquni ta shprehni ngadalë. “Aaaa”, – “uji … A do ujë?”. Për një kuptim më të mirë, është mirë ta kombinosh fjalën që fëmija do të thotë me një imazh. Mbani mend, është shumë e rëndësishme të isni me qetësi dhe qartë!

Alfabetet e prekshem/ Ndërtoni alfabetin e prekshëm në shtëpi: ju mjafton të dizenjoni letrat në një karton dhe t’i prisni ato një për një e më pas t’i ngjisni përkrah ngjyrave. Lëvizini të gjitha fjalët në qilim dhe ndihmojeni fëmijën tuaj të sillet duke përdorur letrat.

Loja e heshtjes/ Shpjegoni fëmijës tuaj në tokë ose në një qilim dhe dëgjoni në heshtje për gjithçka ju rrethon. Dëgjoni shiun ose shushurimën e pemëve që lëvizin nga era; përfundoi koha e të gjitha tingujve që keni dëgjuar.

A bëjmë një hartë? Nuk është kurrë herët të mësosh fëmijën tënd mbi bukuritë e natyrës. Merrni një dorë thjerrëza, fasule qiqra dhe tregoji për “fermerin e vogël” se si të vendosë një pambuk në një tas. Së pari, me një spërkatës, lagni pambukun e shtoni farat. Spërkateni 4 ditë rresht. Pas ditës së pestë, do të shihni rezultatin.

Tubi mijëra ngjyrësh/ Ruajini tubat e letrës së kuzhinës dhe pasi të keni grumbulluar më shumë se 10, pikturojini me ngjyra të ndryshme. Pasi të thahen, ksojini në një panel të ngurtë kartoni që duhet të jetë në të njëjtën gjatësi me fëmijën juaj. Nën çdo tub vendosni një shportë. Tani fillon loja: në një qilim shpërndani objekte të ndryshme plot ngjyra, fëmija juaj do të duhet të vendosë lodrat në tub sipas ngjyrës që i përputhet.

Tapeti ndijor/ Për të realizuar një tapet ndijor ju mjafton të përdorni si bazë një pëlhurë të qëndrueshme ose një batanije të vjetër në të cilën të qepni copa të ndryshme si material xhins, kadife, fanellë, pambuk. Duke i prekur këto copa, do të provokojë reaksione të ndryshme.

Ndërtime/ Fëmijët i duan ndërtesat. Ata e duan vendosjen e copëzave, por mbi të gjitha të shkatërrojnë gjithçka më pas. Ka tulla të llojeve, formave dhe ngjyrave të ndryshme. Sigurisht, zgjidhni ato më të ngjashme në moshën e fëmijës suaj.

Loja e kutisë/ Merrni një kuti dhe krijoni një gropë mjaft të madhe ku fëmija juaj mund të vendosë me lehtësi krahun. Brenda kutisë, vendosni lojëra dhe objekte që janë të njohura për të. Në këtë pikë fëmija duhet të mendojë se çfarë ka brenda! Qëllimi: Ndihmë në koordinimin e syve dhe një mënyrë për të mësuar emrat e objekteve.