MENU
klinika

The Economist: Viti i divergjencës

Si u përça bota e biznesit në 2020?

30.12.2020 - 16:35

Nëse në fillim të vitit 2020 ju keni pyetur shefat ekzekutivë se çfarë i mban ata zgjuar gjatë natës, ata do të nxirrnin listën e zakonshme: si të përshtatnin modelet e tyre të biznesit në një botë në ndryshim, të rikonfiguronin zinxhirët e furnizimit mes grindjeve gjeopolitike, të mos mbteshin prapa teknologjikisht, të tërhiqnin punonjësit më të ndritshëm. Me fjalë të tjera, për të siguruar që kompania e tyre të bashkohet në radhët e firmave superstare që gjithnjë e më shumë dominojnë peizazhin e korporatave.

Bëni të njëjtën pyetje tani, pasi viti më i trazuar në kujtesën e gjallë po mbyllet dhe përgjigjet e bosave do të jenë pak a shumë të njëjta, vetëm se do tështojnë akoma më shumë. Pandemia ndryshoi disa gjëra. Kompanitë filluan një eksperiment gjigant nëse ata mund të kalonin në punë në distancë në masë (munden, pak a shumë) dhe nëse zinxhirët globalë të furnizimit mund të përballonin përçarjen e përhapur (diton). Shefave u është dashur të mësojnë të drejtojnë biznesin e tyre nga studimet e tyre dhe aftësitë e tyre të menaxhimit të krizave janë testuar.

Por koronavirusi kryesisht përshpejtoi ndryshimet në botën e biznesit që po ndodhnin tashmë (siç ka bërë në shumicën e dimensioneve të jetës së përditshme). Duke vepruar kështu ajo ka zgjeruar tre çarje në peizazhin e korporatave në botë.

E para është që të bëhen më të fuqishme firmat e mëdha, të fuqishme, shpesh sepse ato firma ofrojnë produkte dhe shërbime në të cilat u mbështet eksperimenti i vetë-izolimit. Ajo që dikur ishte një komoditet, dorëzimi në shtëpi i Amazon, softueri i zyrës me bazë në re Microsoft, thirrjet video të Zoom, një mbrëmje me Netflix, u bë një domosdoshmëri, për punë në distancë gjatë ditës.

Investitorët, të zhytur në para dhe të uritur për kthime në një botë me norma interesi pothuajse zero, lëruan një rekord $ 3.6 trn të kapitalit të ri në firma jo-financiare me një shans për t’i mbijetuar pandemisë. Paratë shkonin drejt kompanive madje në industri të cilat kërcënoheshin nga covid-19, të tilla si anijet e lundrimit dhe udhëtimet ajrore, për sa kohë që ato ndërmarrje kishin një synim të ngulitur në dominimin e tyre parapandemik. Në Prill Carnival Cruise Lines ngriti 6.25 miliardë dollarë në borxh dhe kapital, pavarësisht se ishte një pjatë e lehtë e një biznesi dhe Boeing shiti bono me vlerë 25 miliardë dollarë në maj, pa marrë parasysh që avioni i saj më i shitur 737 MAX ishte ende i bazuar pas dy përplasjeve tragjike në 2018 dhe 2019. Dollarët vërshuan në një furi të ofertave fillestare publike që të kujtonin 1999, duke rindezur kujtimet e bustit dotcom që pasoi.

Kjo ndihmoi në përkeqësimin e një divergjence tjetër: midis Wall Street-it të bollshëm, ku indekset e aksioneve u tërhoqën nga një përplasje në Mars dhe Main Street, e mbushur me radhë biznesesh të borduara. Tubimi i tregjeve të aksioneve të nxitura nga teknologjia e shtyu kapitalizimin e tregut të Apple mbi $ 2trn dhe lejoi që vlera e tregut të Tesla-s të kapërcejë një rival gjigant të makinave pas tjetrit, duke i lënë të gjithë në pluhur.

Përçarja e tretë, midis teknosferave perëndimore dhe kineze, do të ishte rritur më gjerë edhe në mungesë të covid-19. Presidenti në largim i Amerikës, Donald Trump, është përpjekur të pengojë titanët e teknologjisë kineze pothuajse që nga marrja e detyrës në 2016, me sukses në rastin e Huawei (i cili bën pajisje të telekomit 5G dhe perceptohet nga spiunët amerikanë si një kërcënim për sigurinë kombëtare) më pak kur bëhej fjalë për TikTok (gjë që i bën adoleshentët të qeshin duke servirur video pa kuptim). Pasardhësi i tij, Joe Biden, mund të zbusë marrëdhënien, por jo dyshimin për regjimin Komunist. Ndërsa gjeopolitika vazhdon të shndërrojë zinxhirët e furnizimit të teknologjisë në 2021, kompanitë që u kanë shërbyer tregjeve perëndimore dhe kineze do të detyrohen gjithnjë e më shumë të zgjedhin anët. Ato përfshijnë firmat gjysmëpërçuese të Tajvanit, supermajorët e energjisë ose ASML, një firmë holandeze me monopol në pajisjet abstruktive të bërjes së çipave që këtë vit tejkaloi Siemens për t’u bërë shqetësimi më i madh industrial i Evropës. CEO nuk duhet të llogarisin një dremitje të qetë.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga The Economist

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Euroskepticizëm apo eurorealizëm?

“Ballkanizimi” i Evropës

"Rruga e Mëndafshtë"

A e ka Kina në dorë Evropën?

"Rruga e re e mëndafshtë"

5 mite për projektin gjigand kinez