Pavarësisht spekulimeve se kërkesa për naftë arriti kulmin në 2019, përpara se pandemia globale të godiste rëndë industrinë, një raport i ri i IEA sugjeron që ky supozim mund të jetë mbivlerësuar pasi kërkesa do të vazhdojë të rritet deri në 2026.
Risitë në energjinë e rinovueshme dhe kërkesa e zvogëluar në përgjigje të pandemisë Covid-19 i bënë ekspertët të besojnë se epoka e naftës po humbte ngadalë vrullin. Sidoqoftë, ndërsa tregu aziatik rritet dhe shumë vende kthehen në nivelet e kërkesës para-pandemike, kjo mund të mos jetë e vërtetë.
Sipas raportit të ri të IEA, kërkesa për naftë mund të godasë nivelet para-pandemike brenda dy viteve të ardhshme. Deri në vitin 2023, prodhimi i naftës mund të kalojë 100 milion bpd nëse kërkesa botërore, e drejtuar në mënyrë të konsiderueshme nga Azia, vazhdon me ritmin e saj aktual të rritjes.
Ndërsa kërkesa për naftë mund të mos kthehet në nivelet para-pandemike në shumicën e vendeve të zhvilluara, për shkak të ndryshimeve të udhëtimit dhe punës që kanë çuar kërkesën gjatë vitit të kaluar dhe duket se do të qëndrojë, si dhe tërheqjes më të madhe të automjeteve elektrike dhe opsioneve të tjera të rinovueshme, kërkesa në të gjithë botën në zhvillim si dhe konsumatorët kryesorë si Kina mund të jenë nxitësit kryesorë të kësaj kërkese.
Azia pritet të llogarisë rreth 90% të kërkesës në rritje të botës për naftë gjatë pesë viteve të ardhshme. Megjithëse kërkesa mund të mos rritet me të njëjtin ritëm para-2019, popullsia në rritje do të shtojë ndjeshëm nevojat për naftë të disa vendeve aziatike si India dhe Kina.
Përparimet në energjinë e rinovueshme, veçanërisht zhvillimi i infrastrukturës së energjisë diellore në Jug në zhvillim, ku dielli është një burim i bollshëm, si dhe presioni nga qeveritë dhe kompanitë për të përmbushur objektivat e emetimit të karbonit me zero, mund të çojnë në uljen e kërkesës për naftë dhe gaz dekadën tjetër Por jo para se të arrijë kulmin përpara rënies.
Marrja e automjeteve elektrike, e drejtuar kryesisht nga Evropa, Kina dhe SHBA, pritet gjithashtu të ulë kërkesën për naftë deri në vitin 2030. Deloitte parashikon një 29% CAGR për tregun EV gjatë dekadës së ardhshme, me shitjet e EV që rriten nga 2.5 milion në 2019 në 31.1 milion në 2030. Sidoqoftë, ndikimi i Covid-19 në shumë ekonomi botërore ka bllokuar përparimin e EV, i cili pritet të rritet përsëri nga 2022/23, ashtu si kërkesa për naftë arrin kulmin e saj të ri.
Ndërsa kërkesa rritet vazhdimisht, ulja e furnizimit me energji të OPEC-ut gjatë muajve të fundit mund të paraqesë një avantazh të rëndësishëm për rajonin e pasur me naftë. IEA ka përshkruar “sasinë e madhe të kapacitetit rezervë të prodhimit” të sjellë nga kufizimet e OPEC për të rritur çmimet e naftës këtë vit. Sidoqoftë, ai parashikon gjithashtu një rritje prej 700,000 bpd të furnizimit me naftë për vendet jo-OPEC në 2021.
Strategjia e OPEC-ut për kufizimin e prodhimit të naftës derisa çmimet e naftës të stabilizohen duket pozitive për industrinë në tërësi, e cila tani po shikon drejt një 2021 të rritjes së kërkesës për naftë me çmime më të larta.
Në përgjithësi, ndërsa ekonomitë në të gjithë globin stabilizohen dhe vaksina u premton ekspertëve që nuk ishin të sigurt për potencialin për naftë pas zhytjes së kërkesës në vitin 2020, industria e naftës do të vazhdojë të përmbushë një kërkesë globale në rritje derisa teknologjitë e rinovueshme dhe politikat e gjelbërta të detyrojnë përfundimisht vendet të shikoni drejt alternativave.
/Përkhtyer dhe përshtatur për Konica.al nga RT