lojtarët e vetëm në lojë, dhe mund të mos jenë baronët e vetëm hapësinorë për shumë kohë. Ka qindra kompani fillestare hapësinore në të gjithë Shtetet e Bashkuara dhe bota të përqendruara në gjithçka, nga teknologjia satelitore te hotelet orbitë.
SpaceX, Blue Origin dhe Virgin gjithashtu kanë përfituar shumë përmes partneritetit me NASA dhe ushtrinë amerikane, dhe të tre vazhdojnë të konkurrojnë – dhe herë pas here partnerë me – kompani të hapësirës ajrore të trashëgimisë, të tilla si Boeing dhe Northrop Grumman dhe United Launch Alliance.
Nëse ka një garë në zhvillim, tifozët e hapësirës janë zakonisht të parët që deklarojnë se kryeson SpaceX. Sipërmarrja e Muskut, e themeluar në vitin 2002, ka ndërtuar raketa të afta për të mbyllur satelitët dhe ngarkesat e tjera në orbitën e Tokës, një udhëtim që kërkon shpejtësi që kapërcen 17 mijë milje në orë, dhe ndërtoi një konstelacion 1,500 copë satelitësh që rrezatojnë internet; është kuptuar sesi të ulet dhe të ripërdorë shumë nga pajisjet e tij pas fluturimit; dhe ka fituar kontrata masive prej NASA-s dhe SHBA-së.
Ka krijuar dhe lansuar raketën më të fuqishme gjersa ka kryer ulje të sinkronizuara të përforcuesve të saj. Ai ka zhvilluar një anije kozmike që transferoi me sukses astronautët në Stacionin Ndërkombëtar të Hapësirës. Tani SpaceX po punon për krijimin e një anije kozmike që do të çojë njerëzit në Hënë dhe Mars.
Ndërkohë, as kompanitë e Bransonit dhe as Bezosit nuk kanë arritur të dërguar astronautët në orbitë. Kompanitë e tyre, duke folur relativisht, sapo kanë gërvishtur buzë hapësirës.
Gjatë rrugës, SpaceX mblodhi një bazë të zjarrtë të mbështetësve që mbrojnë çdo lëvizje të tij. Por nuk mund të mohohet që SpaceX ka qenë shpesh pioneri i sektorit tregtar të hapësirës duke thyer rekorde, duke bërë histori dhe realizuar gjëra që profesionistët e industrisë dikur i konsideronin të parealizueshme.
Kompania është kredituar me ndërprerjen pothuajse të vetmen industri të raketave, e cila u konsiderua mjaft e ndenjur dhe disi interesante për disa dekada para se të vinte SpaceX.
Por nga ana tjetër, vetë Musk nuk ka udhëtuar në hapësirë, as nuk ka thënë kur do ta bënte këtë ose nëse është i gatshëm të marrë përsipër rrezikun së shpejti. Komenti i tij më i dukshëm për këtë çështje ishte se do të “dëshironte të vdiste në Mars, thjesht jo nga ndikimi”.
Musk, njeriu i dytë më i pasur në botë, gjithashtu ka kritikuar rivalët për përpjekjen për të gjeneruar fitime, në krahasim me SpaceX, i cili ka qëllimin e deklaruar të “bërjes së jetës multiplanetare”. Merre ashtu siç dëshiron.
Nëse një miliarder nuk nxiton të prodhojë raketa përmes markës së tij është Bezos. Ai themeloi Blue Origin në vitin 2000 – gjashtë vjet pasi filloi Amazonin – dhe i dha asaj moton “gradatim ferociter”, një frazë latine që përkthehet në “hap pas hapi, me egërsi”. Logoja e kompanisë është gjithashtu një breshkë, duke i bërë homazhe breshkës dhe fabulës së lepurit që e bëri moton, “fitore të ngadalta dhe të qëndrueshme”.
“Logoja jonë është breshka sepse ne besojmë që gjërat që shkojnë ngadaltë dhe butë janë në realitet të shpejta”, ka thënë Bezos, e cila mund të shihet si një përpjekje për të pozicionuar Blue Origin si anti-SpaceX, e cila dihet se përqafon shpejtësinë, provën por, edhe gabimet mbi proceset e ngadalta dhe të përpikta të zhvillimit.
Për vite, kompania operoi në fshehtësi pothuajse të plotë. Por tani synimet janë mjaft të qarta: Bezos, personi më i pasur në botë, dëshiron që përfundimisht të dërgojë njerëz të jetojnë dhe të punojnë në hapësirën orbitale për të zgjatur jetën e njeriut pasi Toka të arrijë një krizë teorike të mungesës së energjisë.
Dhe ai filloi Blue Origin në mënyrë që të zhvillonte teknologji më të lira të raketave dhe anijeve kozmike që do të ishin të nevojshme për krijimin e një shtëpie të tillë jashtëtokësore. Kompania gjithashtu ka përcaktuar planet për një zbarkues hënor dhe për të punuar së bashku me NASA-m dhe të tjerët për të krijuar një bazë hëne, transmeton Telegrafi.
New Shepard – raketa plotësisht autonome, e ripërdorshme, suborbital e Blue Origin – kishte për qëllim të ishte një hap i hershëm drejt krijimit të teknologjisë së zbarkimit hënor, duke ndihmuar për të mësuar kompaninë se si të ulte në mënyrë të sigurt një anije të vogël kozmike në Hënë.
Por kompania gjithashtu po paraqet automjetin e saj, New Shepard në një biznes suborbital të turizmit hapësinor në të cilin mund të shesë bileta për kërkuesit e pasur të tronditjes – dhe kjo është në thelbin e ciklit të fundit të lajmeve.
Bezos dhe tre të tjerët do të jenë pasagjerët e parë ndonjëherë që do të bëjnë një udhëtim me shpejtësi të lartë 11-minutëshe në një kapsulë New Shepard.
Por në sfond, Blue Origin është ende duke punuar në teknologji më ambicioze. Ka hedhur plane për një raketë gjigante orbitale të quajtur New Glenn. Po i shet gjithashtu motorët e raketës së saj, New Glenn te kompania e trashëguar e hapësirës ajrore, United Launch Alliance, e cila është një ndërmarrje e përbashkët midis Lockheed Martin dhe Boeing. Dhe është zbuluar një koncept për Blue Moon, zbarkuesi i saj hënor.
SpaceX, megjithatë, e ka mirë Blue Origin në konkurset për disa kontrata fitimprurëse të qeverisë që ndihmojnë në financimin e projekteve të tilla, duke përfshirë një kontratë hënore të NASA-s për tokën, të cilën Blue Origin aktualisht po e konteston.
Veçmas, Amazon ka njoftuar gjithashtu planet për të krijuar një plejadë të satelitëve që rrezatojnë internet, ashtu si Starlink i SpaceX. Megjithëse Starlink bazohet në të vërtetë në ide që u përpoqën për herë të parë në vitet 1990, Musk shpesh e ka akuzuar Bezos si një “kopjues”.
Ndër incidentet e tjera në të cilat Bezos dhe Musk kanë nxitur: Musk bëri një shaka “topa blu” me anijen kozmike “Hëna Blu” e Bezos, një vajtje-ardhje se kush zbuloi se si të ulte më parë nxitësit e raketave dhe një pështjellë rreth nëse Marsi është një planet i jetueshëm.
Kohët e fundit, megjithatë, rivaliteti i Branson dhe Bezos ka zënë vend kryesor. Virgin Galactic i Branson u themelua me pothuajse të njëjtin plan biznesi si Blue Origin me New Shepard: të marrin klientët që paguajnë në fluturimet supersonike në buzë të hapësirës.
Teknologjia e Virgin Galactic duket shumë ndryshe – duke përdorur një aeroplan hapësinor me krahë, me raketa dhe jo një raketë dhe kapsulë të lëshuar vertikalisht – por qëllimi afatshkurtër është praktikisht identik.
Branson nisi një valë spekulimesh se Virgin Galactic kishte rirregulluar planet e saj të fluturimit provë në mënyrë që ta çonte Branson në hapësirë përpara fluturimit të Bezos më 20 korrik.
Megjithëse Branson prej kohësh është zotuar të jetë baroni i parë hapësinor që në të vërtetë udhëton në hapësirë, Virgin Galactic kishte hasur në disa pengesa të mëdha që i kanë kthyer planet e saj me vite.
Një fatkeqësi tragjike gjatë një fluturimi provë të vitit 2014 të kompanisë SpaceShipTwo vrau një bashkë-pilot. Dhe një sërë vështirësish të tjera teknike duhej të hekuroseshin para se kompania të ishte gati të konsideronte anijen mjaft të sigurt për të fluturuar Branson.
Akoma, në betejën Branson kundër Bezos, Branson ka një të drejtë të mburrjes që Bezos nuk e bën: Virgin Galactic tashmë i ka bërë njerëzit astronautë. Për shkak se automjeti kërkon dy pilotë dhe ka fluturuar me disa punonjës të Virgin Galactic si anëtarë të ekuipazhit në fluturimet provë, kompania tashmë i ka bërë astronautë tetë persona – përfshirë katër pilotë, Branson dhe një grup punonjësish të Virgin Galactic që fluturuan si anëtarë të ekuipazhit – ndërsa çdo fluturim i Origjinës Blu deri më tani nuk ka pasur askënd brenda.
Për të mos përmendur, Branson gjithashtu ka dërguar një raketë në orbitë. Përsëri, kjo kërkon shumë më shumë shpejtësi dhe fuqi rakete sesa udhëtimet suborbital.
Orbita Virgin e Branson, e cila u largua nga Virgin Galactic në vitin 2017, dërgoi grupin e saj të parë të satelitëve në orbitë në janar. Megjithëse LauncherOne i Virgin Orbit, i cili ngrihet nga poshtë krahut nga një aeroplani Boeing 747, nuk është gati aq i fuqishëm sa Falcon 9s i Musk ose raketat e planifikuara New Glenn të Bezos, ai konsiderohet një udhëheqës i industrisë në një garë të ngrohtë për të zhvilluar raketa të dizajnuara posaçërisht për transportimin e satelitëve të vegjël në hapësirë pasi ato kanë lulëzuar në popullaritet.
Virgin Galactic gjithashtu ka disa vizione të guximshme afatgjata, duke përfshirë krijimin e një avioni suborbital, supersonik që mund të transferojë njerëzit midis qyteteve me shpejtësi marramendëse.
Për ta përmbledhur: Të tre miliarderët kanë ambicie të ngjashme jashtëtokësore, por qëllimi është që sektori privat të dërgojë satelitë, njerëz ose ngarkesa në hapësirë më lirë dhe më shpejt sesa ka qenë e mundur në dekadat e kaluara.
Por gara – aq sa është një – mund të jetë po aq e lidhur me personalitetet e çuditshme dhe egoizmin e disa prej njerëzve më të pasur në botë.