Muajt e fundit shitës të tillë kanë zënë një vend të veçantë dhe të pahijshëm në ekonominë amerikane, si avatarë të inflacionit shqetësues të shpejtë.
Kur çmimet e konsumit u rritën me 5.4% në qershor në krahasim me një vit më parë, ritmi më i shpejtë që nga viti 2008, makinat e përdorura zinin një të tretën e kamionçinës. Pra, analistët po i kushtojnë një vëmendje jashtëzakonisht të madhe tregut për makina të përdorura (ose, siç preferojnë të thonë ata që i shesin, automjete “të parapronësisë”). Më 11 gusht, Byroja e Statistikave të Punës raportoi se inflacioni total vjetor në korrik përsëri arriti në 5.4%. Por kur shikoni nën kapuç, matësi për makinat e përdorura ofron siguri: çmimet u ulën, duke sugjeruar se frika e inflacionit mund të jetë kalimtare.
Rritja e çmimeve në makinat e përdorura ka qenë tregues i presioneve të ngritura ndërsa bizneset ulërijnë nga thellësitë e pandemisë, vetëm për t’u përballur me mungesën e gjithçkaje, nga pjesët kritike tek stafi. Mungesa e gjysmëpërçuesve në industrinë e automjeteve, vetë produkt i zinxhirëve të furnizimit të grumbulluar, ka pasur efekte të valëzuara. Pa mikroçipet e nevojshëm për sistemet elektronike, prodhuesit e makinave kanë ndërprerë prodhimin. Duke pasur parasysh mungesën e automjeteve të reja, blerësit e ardhshëm janë kthyer në tregun e përdorur, duke çuar në një rritje të kërkesës. Por ka pasur një mungesë në furnizim në të njëjtën kohë, sepse pronarët ekzistues i kanë mbajtur makinat e tyre më gjatë se zakonisht mes të gjitha ndërprerjeve të pandemisë. Rezultati: një rritje prej 30% në çmimet e makinave të përdorura midis prillit dhe qershorit.
Dinamika të ngjashme kanë rritur çmimet për mobiljet e shtëpisë, biletat ajrore dhe veshjet. Sado alarmante të duket, fakti që këto rritje ishin të lidhura me rimëkëmbjen e njëanshme nga pandemia u mor si dëshmi nga shumë analistë se kërcimi i inflacionit mund të jetë një fenomen kalimtar. Sigurisht, të dhënat nga korriku i dhanë besim asaj pikëpamjeje. Tarifat e linjave ajrore ranë pak, si dhe kostoja e mobiljeve. Çmimet për veshje dhe makina të përdorura ishin në thelb të pandryshuara. Indeksi i përgjithshëm i çmimeve të konsumit u rrit me 0.5% nga muaji në muaj në korrik, nga 0.9% në qershor. Ngadalësimi i inflacionit bazë, duke hequr ushqimin dhe energjinë, ishte edhe më i mprehtë (megjithëse, në terma vjetorë, ai ishte akoma shumë mbi objektivin 2% të Rezervës Federale).
Zbutja e inflacionit është, tani për tani, një justifikim për Fed. Edhe pse ka lënë të kuptohet se mund të fillojë të përfundojë politikën e saj monetare ultra të lirshme këtë vit (duke zvogëluar blerjet e obligacioneve mujore), shumica e zyrtarëve të Fed mendojnë se do të fillojë të rrisë normat e interesit vetëm në 2023-një durim potencialisht në kundërshtim me inflacionin e lartë Me Fed, për të qenë të sigurt, vështirë se është vetëm. Një rënie e rendimenteve të Thesarit në muajt e fundit pjesërisht reflekton pritjet në rënie të investitorëve për inflacionin, përveç shqetësimeve për zvarritjen e vazhdueshme ekonomike nga pandemia.
Sidoqoftë, është shumë shpejt të tingëllojë krejtësisht e qartë. Ndryshe nga makinat ose shtretërit, të cilat nuk janë saktësisht blerje të përditshme, disa shpenzime të përsëritura duken pak më kokëforta. Çmimi i strehimit, i cili përfshin qiratë e paguara nga qiramarrësit dhe qiratë “e imputuara” për pronarët e shtëpive, u rrit me 0.4% në korrik nga qershori dhe mund të rritet më tej me hapjen e universiteteve dhe zyrave. Ekonomistët në Citigroup, një bankë, vunë në dukje një rritje tjetër të madhe të çmimeve të restoranteve. Kjo, thanë ata, ishte një shenjë e qartë se një treg i shtrënguar i punës po rrit pagat dhe po ushqehet me çmime më të larta.
Për më tepër, makinat e përdorura mund të kthehen përsëri në qendër të vëmendjes. Në një sallë ekspozite në Bethesda, Carlos Correa, një shitës i dashur, shpjegon se kompania e tij zakonisht ka tre lote plot makina. Tani, megjithatë, ato janë në dy, të cilat janë ende kryesisht të zbrazëta. Niveli i çmimeve shpjegohet, sipas tij, me kërkesën e vakët të verës. “Zakonisht është e qetë këtë kohë të vitit,” thotë ai. Vjeshta mund të rrisë përsëri nxehtësinë mbi çmimet.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga The Economist