MENU
klinika

Analiza e Project Syndicate

Ka Amerika më shumë nevojë për Kinën, apo Kina për Amerikën?

26.09.2021 - 09:02

Pas lajmit se Presidenti amerikan Joe Biden dhe Presidenti kinez Xi Jinping biseduan me telefon më 9 shtator, ka pasur shumë spekulime për atë që të dy diskutuan.

Biden ka mohuar një raport se Xi hodhi poshtë një samit të propozuar dhe zëdhënësi i qeverisë kineze ka thënë vetëm se të dyja palët “ranë dakord të mbajnë kontakte të rregullta me mjete të ndryshme”.

Megjithatë, është e qartë se administrata e Biden po kërkon një marrëdhënie që menaxhon, nëse nuk zgjidh, fushat e divergjencës, duke mundësuar koordinimin apo edhe bashkëpunimin në fushat me interes të përbashkët.

Por kinezët duket se janë të vendosur ta lidhin çdo bashkëpunim të tillë me koncesionet e SHBA.

Sipas burimeve kineze, Xi përdori thirrjen për të përsëritur kushtëzimin e hapur që i dërguari amerikan për klimën John Kerry hasi gjatë vizitës së tij të fundit në Kinë: Amerika nuk mund të presë bashkëpunim nga Kina nëse nuk “respekton interesat thelbësore të Kinës”.

“Interesat thelbësore” është një kod për një grup të zgjeruar të pretendimeve absolutiste kineze mbi Tajvanin dhe Detin e Kinës Jugore, dhe përfshin shtypjen e tij ndaj ujgurëve në Xinjiang, budistëve në Tibet dhe disidentëve në Hong Kong.

Kina po këmbëngul gjithashtu që Shtetet e Bashkuara të tërheqin në mënyrë të njëanshme sanksionet tregtare, të heqin kufizimet e eksportit dhe të heqin dorë nga veprimet e zbatimit kundër pretendimeve të sponsorizuara nga shteti kinez në internet dhe strategji të tjera të paligjshme për të marrë pronësinë intelektuale amerikane dhe informacionin personal.

Kinezët nuk e fshehin zhgënjimin e tyre me administratën e Biden.

Pas zgjedhjeve presidenciale të vitit 2020, udhëheqësit kinezë kishin shpresa të mëdha që Biden të ndryshonte politikat e Donald Trump dhe t’i siguronte Kinës më shumë hapësirë ​​dhe kohë për të çuar përpara agjendën e saj ekonomike dhe të politikës së jashtme.

Këto shpresa u shkatërruan nga një kombinim i retorikës së ashpër amerikane, takimeve provuese, shtytjes së fortë të çështjeve kryesore dhe vendimit të Biden për të lënë tarifat në fuqi ndërsa një përmbledhje e politikës amerikane të Kinës po vazhdon.

Sidoqoftë, Biden kishte të drejtë që nisi një telefonatë dhe u përpoq ta drejtonte Xi-n drejt një takimi personal.

Marrëdhëniet janë përkeqësuar deri në atë pikë sa që dy fuqitë kryesore të botës në thelb nuk kanë kanale të drejtpërdrejta të besueshme të komunikimit zyrtar.

Për më tepër, për shkak se konsolidimi i pushtetit politik nga Xi duket se i ka ulur edhe zyrtarët e lartë kinezë në statusin e tifozëve, biseda me këdo tjetër përveç Xi nuk ka gjasa të japë rezultate.

Ndërsa Xi mund ose nuk mund të ketë refuzuar një samit, disa faktorë e bëjnë të pamundur një ngjarje të tillë në çdo kohë para vjeshtës së ardhshme.

Kjo është kur Partia Komuniste e Kinës do të mbajë Kongresin e saj të 20 -të, dhe kur SHBA do të mbajë zgjedhjet e saj afatmesme.

Kongresi i CPC-së do të jetë një moment krijimi ose prishjeje për Xi, i cili është i vendosur të largohet nga takimi me një mandat tjetër dhe status të ngjashëm me Mao.

Dhe Xi ka një interes të thellë në rezultatin e zgjedhjeve të Kongresit amerikan, të cilat ose do të rrisin ose minojnë pozicionin e Biden.

Por dy faktorët parandalues ​​më të fuqishëm janë një palë fobi kineze: rreziku për shëndetin e udhëheqësit nga COVID-19; dhe rreziku i sikletit nga një samit me aksione të larta që mund të shkojë keq.

Disa në Kinë po pretendojnë se goditja e Biden ndaj Xi ka ekspozuar dobësinë e Amerikës, në teorinë se SHBA ka nevojë për Kinën më shumë sesa anasjelltas.

Por është gabim të shihet SHBA si lutës.

Administrata e Biden thjesht po hapte një kanal të rëndësishëm komunikimi, duke mos ofruar asnjë nga lëshimet thelbësore të njëanshme që duket se presin “luftëtarët ujqër” të Kinës (skifterët e politikës së jashtme).

Që nga thirrja e Biden me Xi, administrata e tij ka rifilluar diplomacinë e saj pohuese me partnerët si në Evropë ashtu edhe në Indo-Paqësor.

Për shembull, një javë pas thirrjes, Biden njoftoi AUKUS, një partneritet të ri trepalësh të sigurisë midis Australisë, Mbretërisë së Bashkuar dhe SHBA.

Duke lënë mënjanë pikën franceze, Biden shkoi përtej fjalimit të thjeshtë për një shtrirje më të thellë strategjike duke shpallur vendimin për të ndarë teknologjinë bërthamore të nëndetëseve amerikane me Australinë.

Për më tepër, Biden po pret takimin e parë personal të udhëheqësve të të ashtuquajturit Quad (SHBA, India, Japonia dhe Australia) këtë javë, dhe më 29 shtator, SHBA do të presë takimin e parë të kabinetit- Këshilli i Tregtisë dhe Teknologjisë, i nisur në Samitin SHBA-BE në qershor.

Këto takime jo vetëm që e bëjnë premtimin e Biden për të punuar me aleatët dhe partnerët në mënyra të reja krijuese; ato gjithashtu avancojnë qëllimet e dyfishta të rritjes së sigurisë kolektive dhe ofrimit të përfitimeve konkrete për të tjerët.

Samiti Quad ndoshta do të jetë edhe më frytdhënës sesa ai virtual në mars, kur grupi nisi një përpjekje të madhe për shpërndarjen e vaksinave COVID-19 në Azinë Juglindore (megjithëse kjo më vonë u pengua nga shpërthimi i rëndë në Indi).

Të katër vendet kanë zhvilluar strategji konkrete për bashkëpunim në fusha të shumta, duke u bazuar në aftësitë e tyre të kombinuara në shkencë, teknologji, arsim, transport dhe një mori sektorësh të tjerë të rëndësishëm për rajonin.

Kinezët, nuk është për t’u habitur, kanë denoncuar takimin e Quad dhe e kanë shpallur atë “të dënuar të dështojë”.

Fuqia e tij tani buron nga një parim i ri organizues i fokusuar në sigurimin bashkëpunues të të mirave rajonale dhe globale.

Ekipi i Biden duket se po e imagjinon aranzhimin si një mjet për të fituar mbi vendet e tjera duke i ndihmuar ata në mënyrat që Kina nuk do ose nuk mundet.

Kjo është një strategji e zgjuar për t’u marrë me vendet aziatike që kërkojnë të lundrojnë midis Kinës dhe Perëndimit pa u kapur në zjarr.

Qasja e re ndaj Quad, e kombinuar me shtrirjen e Biden ndaj Xi, përfaqëson një kundërshtim të fuqishëm ndaj përpjekjes së Kinës për ta bërë veten si viktimë e dëmtuar e një Amerike armiqësisht të padrejtë.

Ndjekja e Kinës nuk do të kishte dhënë një samit – sigurisht jo atë që bëri përparim domethënës.

Por krijimi i një rrjeti ndërkombëtar të bashkëpunimit konstruktiv për çështje me interes real për vendet në rajonin Indo-Paqësor është i vlefshëm në vetvete.

Biden po i kujton rajonit se Kina nuk është loja e vetme dhe po krijon terrenin për një angazhim më të balancuar dhe të vonuar dypalësh.

Përkthyer dhe përshtatur nga Project Syndicate/ konica.al

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Henry Kissinger flet për konfliktin SHBA-Kinë

‘Lufta tregtare’, më keq se Lufta e Parë Botërore!

Raporti i tij me Xi Jinping

‘Makthi’ i Biden mund të jetë Kina

SHBA nuk duhet të ngatërrojë mjetet me qëllimet

‘Konkurrenca për fuqi duhet të ndalë’