Njeriu ka lënë gjurmë në planet që nga kohët e lashta, duke nisur ndërtime gjithnjë e më ambicioze dhe të shtrenjta. Por sa do të kushtonin disa nga mrekullitë më të famshme të historisë për tu ndërtuar sot?
Stonehenge, MB: 3.5 milion dollarë (2.6 milion £)
Stonehenge është i mbuluar me mister. Njerëzit kanë debatuar për qëllimin e formimit të gurëve për mijëra vjet, me teori që variojnë nga një orë sezonale në një varrezë të lashtë. Një gjë që është më e sigurt, megjithatë, është se sa do të kushtonte ndërtimi sot. Sipas hulumtimit nga Big Rentz, do të duheshin rreth 3.5 milionë dollarë (2.6 milionë £) për të ndërtuar Stonehenge duke përdorur metoda moderne. Ky total përfshin çmimin e gurëve, vinçave dhe punës.
Kopshtet e varura të Babilonisë, Irak: 31.5 milion dollarë (22.7 milion £)
Një nga shtatë mrekullitë e botës së lashtë, Kopshtet e varura të Babilonisë nuk ekzistojnë sot, dhe nëse do të dëshironit t’i rikrijoni ato, do t’ju duheshin ‘xhepa të thellë’. Llogaritjet e Big Rentz sugjerojnë se do të kushtonte 31.5 milionë dollarë (22.7 milionë £) për të ndërtuar Kopshtet.
Parthenon, Greqi: 35 milionë dollarë (25.3 milionë £)
Parthenoni është një nga monumentet më ikonike në kryeqytetin grek të Athinës. Që kur është ndërtuar në vitin 438 para Krishtit, kjo ndërtesë është përdorur si tempull i perëndeshës Athena, një kishë e krishterë dhe një xhami. Është vlerësuar se ndërtimi i Parthenonit sot do të kushtonte rreth 35 milionë dollarë (25.3 milionë funte). Kjo do të mbulonte koston e më shumë se 100,000 tonë mermer të prerë, si dhe pajisjet e ndërtimit dhe fuqinë punëtore.
Kulla Eifel, Francë: 40 milionë dollarë (30.2 milionë £)
Të dhënat bashkëkohore tregojnë se Kulla Eifel kushtoi pothuajse 7.8 milion franga për t’u ndërtuar në 1889, ekuivalenti i 40 milion dollarëve (30.2 milion £) sot. Struktura kërkonte më shumë se 18,000 pjesë individuale të hekurit të farkëtuar, 2.5 milionë thumba dhe tetë pllaka betoni.
Taj Mahal, Indi: 110.5 milion dollarë (79.6 milion £)
Taj Mahal, ose Kurora e Pallatit, është një mauzole mermeri që u ndërtua në Agra, Indi në 1643. Një letër dashurie arkitekturore, Taj Mahal u porosit nga perandori Shah Jahan për të vendosur varrin e gruas së tij të dytë dhe të preferuar, Mumtaz Mahal. Mendohet se janë dashur mbi 20 vjet për të përfunduar projektin, për të cilin Big Rentz vlerëson se do të kushtonte 110.5 milionë dollarë (79.6 milionë £) për ta ndërtuar sot.
Empire State Building, SHBA: 681 milion dollarë (503.6 milion £)
Kur Empire State Building u ndërtua në Fifth Avenue në 1931, ajo u bë struktura më e lartë në Nju Jork, një status që e mbajti derisa Qendra Botërore e Tregtisë u ndërtua në vitet 1970. E përshkruar si një nga shtatë mrekullitë e botës moderne nga Shoqëria Amerikane e Inxhinierëve Civilë, ndërtesa do të kushtonte ekuivalentin e 681 milion dollarëve (503.6 milion £) për t’u ndërtuar sot.
Diga Hoover, SHBA: 891.6 milionë dollarë (660 milionë £)
E ndërtuar në lumin Kolorado, Diga Hoover ishte projektuar për të sjellë ujë dhe energji në shtetet jugperëndimore të Amerikës. Megjithëse diga u ndërtua gjatë Depresionit të Madh në vitet 1930, 49 milion dollarë (35.3 milion £) u zotuan për megaprojektin. Kjo është ekuivalenti i 891.6 milionë dollarëve (660 milionë £) në 2021. Por ndërtimi i saj nuk pati vetëm një tarifë të rëndë financiare – kostoja njerëzore e Digës Hoover ishte gjithashtu e lartë. Më shumë se 100 njerëz humbën jetën gjatë punës në të, 16 prej të cilëve vdiqën nga goditja e nxehtësisë.
Piramida e Madhe e Gizës, Egjipt: 1.2 miliardë dollarë (887.7 milion £)
Piramida e Madhe e Gizës, e njohur gjithashtu si Piramida e Keopsit, u ndërtua në vitin 26 para Krishtit. Për gati 4000 vjet, ajo ishte struktura më e lartë e krijuar nga njeriu në planet, me një lartësi prej 481.4 metra. E bërë nga rreth 2.3 milionë blloqe guri gëlqeror, ekspertët thonë se piramida do të kushtonte 1.2 miliardë dollarë (887.7 milion £) për t’u ndërtuar sot.
Burj Khalifa, Dubai: 1.5 miliardë dollarë (1.1 miliardë £)
Burj Khalifa ka qenë ndërtesa më e lartë në botë që kur u ndërtua në vitin 2009. Është 830 m e lartë, duke u shtrirë në qiell për më shumë se gjysmë milje. Burj Khalifa u ndërtua për të ndihmuar Dubain të diversifikojë ekonominë e tij, duke u larguar nga nafta dhe drejt argëtimit. Zhvillimi përmban mijëra shtëpi, nëntë hotele, 7,4 hektarë park, qendrën e dytë tregtare më të madhe në botë dhe klubin më të lartë të natës në botë. Kjo nuk ishte e lirë, me faturën totale që arriti në 1.5 miliardë dollarë (1.1 miliardë paund).
Kanali i Suezit, Egjipt: 1.9 miliardë dollarë (1.4 miliardë £)
Kanali i Suezit kushtoi ekuivalentin e 1.9 miliardë dollarëve (1.4 miliardë paund) për t’u ndërtuar në vitet 1860. Rruga ujore artificiale lidh Detin Mesdhe me Detin e Kuq. Qeveria egjiptiane pagoi 9 miliardë dollarë shtesë (6.5 miliardë £) për një projekt zgjerimi në 2014, i cili synonte të dyfishonte kapacitetin e kanalit. Pavarësisht kësaj, kanali u ndal në mars 2021 kur një nga anijet më të mëdha të mallrave në botë, Ever Given, u bllokua në rrugën e saj për në Holandë.
‘Përplasësi i madh i Hadronit’, Zvicër: 6.1 miliardë dollarë (4.5 miliardë £)
‘Përplasësi i madh i Hadronit’ iu deshën 10 vjet dhe 4.75 miliardë dollarë (3.4 miliardë £) për t’u ndërtuar, ekuivalente me 6.1 miliardë dollarë (4.5 miliardë £) në 2021. Pas përfundimit të tij në 2008, ai ishte përplasësi më i madh i grimcave në botë. Shkencëtarët në Organizatën Evropiane për Kërkime Bërthamore (CERN) kanë përdorur makinën për të studiuar fizikën e grimcave dhe madje kanë krijuar me sukses një “mini-Big Bang” në 2010.
Kanali i Panamasë, Panama: 9.5 miliardë dollarë (7.1 miliardë £)
Nëse mendoni se kanali i Suezit ishte i shtrenjtë për t’u ndërtuar, Kanali i Panamasë e nxjerr atë nga uji. Duke kushtuar 9.5 miliardë dollarë (7.1 miliardë £) në paratë e sotme, kanali fillimisht u gërmua në 1881, përfundoi në 1913 dhe u zgjerua në 2016. Ai shtrihet për 51 milje (82 km) dhe lidh oqeanin Atlantik dhe Paqësor. Shifrat vlerësojnë se kanali ka kapacitet për 340.8 milion ton transport në vit.
Ishulli Yas, Emiratet e Bashkuara Arabe: 42.5 miliardë dollarë (30 miliardë paund)
Distrikti kryesor argëtues i Abu Dhabit, Yas Island, krenohet me parqe tematike të kontrolluara nga klima, duke përfshirë Ferrari World dhe Warner Bros World, hotele luksoze, një vend koncertesh me 35,000 vende, një qendër të madhe tregtare dhe më shumë. Përfunduar në 2018, zhvillimi prej 40 miliardë dollarësh (29 miliardë £) do të rritet më tej me disa atraksione shtesë, duke përfshirë një akuarium SeaWorld. Kostoja e ndërtimit të saj do të ishte ekuivalente me 42.5 miliardë dollarë (30 miliardë paund) sot.
Diga Three Gorges, Kinë: 43.4 miliardë dollarë (30.6 miliardë £)
Projekti më i madh dhe më i shtrenjtë i hidrocentralit në botë, Diga e Tre Grykave të Kinës, u përfundua në vitin 2012 me një kosto prej 37.2 miliardë dollarë (23.3 miliardë £), dukshëm mbi buxhetin. Kjo është ekuivalenti i 43.4 miliardë dollarëve (30.6 miliardë £) sot. Fatura përfundimtare përfshinte zhvendosjen e 1.3 milionë njerëzve që u zhvendosën nga diga, e cila është aq e madhe sa që në fakt ka ngadalësuar rrotullimin e planetit falë të gjithë ujit që lëviz përreth.
Itaipu Dam, Brazil/Paraguaj: 50.4 miliardë dollarë (35.6 miliardë £)
E përfunduar në 1984 me një kosto prej 19.6 miliardë dollarë (13.1 miliardë £), diga hidroelektrike Itaipu në kufirin e Brazilit dhe Paraguajit i siguron Brazilit 20% të nevojave të tij për energji dhe Paraguajit me mbi 75%. Projekti hidroelektrik konsiderohet si një nga më ambiciozët në botë dhe ndër shtatë mrekullitë moderne të botës nga Shoqëria Amerikane e Inxhinierëve të Ndërtimit. Duke u përshtatur për inflacionin, diga do të kushtonte 50.4 miliardë dollarë (35.6 miliardë £) për t’u ndërtuar me paratë e sotme.
Projekti i urës Honshu-Shikoku, Japoni: 76.9 miliardë dollarë (54.4 miliardë £)
Ky sistem prej tre rrugësh ekspres dhe 18 urave, që lidh ishujt Honshu dhe Shikoku, u përfundua në vitin 1999 dhe mbetet projekti ndërtimor më i madh dhe më i shtrenjtë i realizuar në Japoni. Fatura përfundimtare për përpjekjen e madhe ishte 48 miliardë dollarë (29.8 miliardë £) në 1999, rreth 76.9 miliardë dollarë (54.4 miliardë £) në paratë e sotme.
Stacioni Ndërkombëtar i Hapësirës: 169 miliardë dollarë (119.6 miliardë £)
Stacioni Ndërkombëtar i Hapësirës vlerësohet të ketë kushtuar 150 miliardë dollarë (97 miliardë £) pas përfundimit të tij në 2011, që sot arrin në rreth 184 miliardë dollarë (136 miliardë paund). Stacioni hapësinor, i cili shkëlqen më shumë se Venusi në qiellin e natës, është një projekt i përbashkët midis pesë agjencive hapësinore pjesëmarrëse: NASA e Amerikës, Roscosmos e Rusisë, JAXA e Japonisë, ESA e Evropës dhe CSA e Kanadasë.
Masjid al-Haram, Arabia Saudite: 200 miliardë dollarë (141 miliardë paund)
Xhamia më e madhe në botë dhe vendi më i shenjtë i Islamit, Mesxhid al-Haram në Mekë, mbulon 99 hektarë dhe mund të strehojë deri në katër milionë haxhinj gjatë Haxhit. Kostoja totale e ndërtimit dhe mirëmbajtjes së ndërtesës së shenjtë është vlerësuar në 100 miliardë dollarë (77.7 miliardë paund) dhe Arabia Saudite po planifikon të shpenzojë përsëri të njëjtën shumë në vend në vitet e ardhshme.
Muri i Madh i Kinës: 360 miliardë dollarë (255 miliardë paund)
I shtrirë mbi 21,196 km, Muri i Madh i Kinës daton më shumë se 2,300 vjet më parë dhe u deshën mbi 2,000 vjet për t’u përfunduar. Miliona punëtorë u munduan duke ndërtuar veprën e jashtëzakonshme arkitekturore, e cila, në kundërshtim me besimin popullor, në fakt nuk është e dukshme nga hapësira. Saktësisht sa kushton në paratë e sotme është e hapur për t’u diskutuar, por një vlerësim më i lartë prej 360 miliardë dollarësh (271.9 miliardë £) është sugjeruar.
Sistemi i autostradave ndërshtetërore, SHBA: 563 miliardë dollarë (398 miliardë £)
Ndërtimi i Sistemit të Autostradave Ndërshtetërore të Amerikës filloi në qershor 1959 dhe rrjeti i madh i autostradave tani shtrihet më shumë se 47,856 milje (77,016 km). Kostoja totale u vlerësua në 425 miliardë dollarë (242 miliardë £) në 2006, që është 563 miliardë dollarë (398 miliardë £) në paratë e sotme, duke e bërë atë megaprojektin më të shtrenjtë të përfunduar në botë deri më sot, si dhe një mrekulli inxhinierike.