Pushimet ‘hakmarrëse’ janë në lulëzim të plotë dhe industria e udhëtimeve po fiton para. Pas disa vitesh të vështira, dëshira për të blerë bileta ajrore dhe hotele do të sjellë fitime të mëdha. Operatorët turistikë janë ‘mbytur’ me prenotime; Zinxhirët e hoteleve po grumbullojnë fitime rekord. EasyJet ka rritur dy herë parashikimet e fitimeve këtë vit; iag dhe Ryanair janë rikthyer të dy në fitim për herë të parë që nga fillimi i pandemisë, dhe Singapore Airlines po shpërndan disa nga fitimet e saj rekord si bonuse me vlerë tetë muaj paga. Me rritjen e çmimeve të ajrit më shpejt se inflacioni, bosët e linjave ajrore globale presin tani 9.8 miliardë dollarë të ardhura neto këtë vit, më shumë se dyfishi i shumës së parashikuar fillimisht, sipas Shoqatës Ndërkombëtare të Transportit Ajror, një organ i industrisë.
Bumi i pushimeve ka rritur perspektivën për udhëtimet ndërkombëtare. Mbërritjet e turistëve në mbarë botën këtë vit pritet të arrijnë deri në 95% të niveleve para pandemisë, nga 63% në 2022, vlerëson Organizata Botërore e Turizmit e OKB-së. Çmimet e aksioneve të kompanive të udhëtimit, të cilat ranë në fillim të vitit 2022 mes frikës së rritjes së inflacionit dhe një recesioni të afërt, po rriten përsëri. Çmimet e larta nuk i kanë penguar kërkuesit e diellit deri më tani. “Njerëzit janë duke i dhënë përparësi udhëtimeve mbi shpenzimet e tjera diskrecionale,” thotë David Goodger nga Oxford Economics, një konsulencë. Ende të mbushura me para të kursyera gjatë bllokimeve, shumë prej tyre po shpërndahen gjatë pushimeve, edhe kur shkurtojnë shpenzimet për rroba ose duke ngrënë jashtë.
Disa faktorë do të përcaktojnë se sa do të zgjasin kohët e mira. Disa kanë të bëjnë me anën e ofertës së industrisë: mungesat e personelit të aeroportit, rritja e kostove të karburantit të avionëve dhe rrënimi i sistemeve të tij, të cilat u përkulën nën peshën e kërkesës vitin e kaluar, duke çuar në vonesa me orë të tëra të fluturimeve ose anulime me një njoftim të shkurtër. Një e katërta e të gjitha fluturimeve në Amerikë u anuluan ose u vonuan verën e kaluar. Të tilla shkrirje gërryejnë besimin. Ato janë gjithashtu të kushtueshme. Southwest Airlines vlerëson se anulimi i afro 17,000 fluturimeve në dhjetor e bëri atë të pësojë rreth 800 milion dollarë humbje.
Një pyetje më e madhe ka të bëjë me kërkesën. Pas një vere të lavdishme, oreksi për pushime mund të bjerë aq shpejt sa është rritur. Megjithëse Rezerva Federale e Amerikës ka ndaluar rritjen e normave të interesit, ajo pritet të rrisë sërish normat në muajt e ardhshëm. Ndërsa Fed dhe bankat e tjera qendrore në vendet e pasura vazhdojnë të luftojnë inflacionin kokëfortë, pushuesit përfundimisht mund të hedhin poshtë peshqirin e plazhit.
Turistët kinezë, grupi i tretë më i madh pas amerikanëve dhe gjermanëve në vitin 2019, sipas Oxford Economics, mund të mos e ndiejnë zbehjen. Që kur kufizimet e kovidit në Kinë u lehtësuan vitin e kaluar, destinacionet e afërta si Macau dhe Tajlanda janë bërë të njohura. Megjithatë, entuziazmi kinez për pikat e largëta mbetet i vakët. Accor, një gjigant hotelesh, vlerëson se rreth tre të katërtat e udhëtarëve kinezë këtë vit do të zgjedhin për “qëndrime”.
Një qetësi në pushime do të ishte një lajm i keq për një industri me borxhe të mëdha që tashmë po përballet me shpenzime të përshkallëzuara dhe duke u rikuperuar nga humbjet e kaluara. Vetëm linjat ajrore humbën 138 miliardë dollarë në vitin 2020. Moody’s, një agjenci e vlerësimit të kredisë, pret që kostot e tyre të punës të rriten me gati një të pestën këtë vit. Hotelet me staf të shkurtër po luftojnë për të plotësuar pozicionet pavarësisht rritjes së pagave. Në Britani, faturat e pagave janë 15% më të larta se para pandemisë. Pas një pushimi shumëvjeçar, realiteti i përditshëm ekonomik mund të jetë duke u futur në industrinë e udhëtimeve.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga “The Economist“