MENU
klinika

Analiza: Shqetësimet, vazhdojnë!

Magazinimi i gazit arrin rekord, BE nuk është gati për dimrin!

06.11.2023 - 18:13

Në fillim të kësaj jave, dolën raporte se Chevron po negocionte dërgesat e LNG-së për Bashkimin Evropian, duke parë kushtet e kontratës 15-vjeçare. Lajmi pasoi tre marrëveshje të tjera afatgjata që kompanitë evropiane të energjisë mbyllën me Katarin, një nga eksportuesit më të mëdhenj në botë të LNG, muajin e kaluar.

Gjermania ka instaluar tre terminale lundrues importi LNG gjatë vitit të kaluar dhe tani po punon në tre të tjerë. BE-ja, e cila është shfaqur si importuesi më i madh i LNG-së amerikane këtë vit, kohët e fundit u mburr se depozitimi i gazit është pothuajse 100% plot.

Pavarësisht gjithë kësaj, blloku nuk është aspak gati për dimër. Gjithashtu, nuk duket se është e përgatitur për një tranzicion energjetik.

Mediat raportuan këtë muaj se vendet evropiane kishin filluar të depozitonin gaz në Ukrainë pasi shpellat e tyre të depozitimit ishin të mbushura me LNG të rigazifikuar të blerë në fillim të këtij viti. Afro 30 cisterna LNG janë tani në rrugën e tyre për në portet evropiane dhe do të mbërrijnë deri në fund të muajit. Ato përfshijnë tre anije ruse që transportonin gaz të lëngshëm, pavarësisht deklaratave se BE kishte hequr dorë nga hidrokarburet ruse.

E gjithë kjo sugjeron se përpjekjet e Bashkimit Evropian për të reduktuar varësinë e anëtarëve të tij nga hidrokarburet ende nuk kanë filluar të japin rezultat. Në fund të fundit, vendet e BE-së kanë investuar fuqishëm në kapacitetet e reja të gjenerimit të erës dhe diellit. Dhe për të gjitha këto investime, ata tani po gllabërojnë sa më shumë LNG që munden fizikisht për të siguruar furnizimin me energji elektrike dhe ngrohje për dimër. Edhe pse ruajtja është plot.

Çështja e ruajtjes së gazit të BE-së është një çështje interesante. Tani për tani, gazi në ruajtje është në një nivel rekord. Ky është një lajm i mirë për BE-në, sigurisht, por këtu është kthesa: edhe 100% kapaciteti i plotë i magazinimit nuk do të siguronte furnizimin gjatë dimrit, prandaj të gjitha ato cisterna LNG që mbërrijnë këtë muaj dhe ndoshta edhe muajin tjetër.

Problemi – i cili është një nga ato probleme që nuk mund të zgjidhet lehtë – është se asnjë anëtar i BE-së nuk ka kapacitet ruajtjeje të barabartë me 100% të kërkesës së tij për çdo periudhë kohe domethënëse. Kjo është arsyeja pse importet vazhdojnë të jenë të forta pavarësisht shpellave të plota.

Kjo është gjithashtu arsyeja pse BE-ja po ruan gazin në Ukrainë pavarësisht kërcënimit të ndërprerjeve të lidhura me luftën ose humbjes së magazinimit. Kjo është gjithashtu arsyeja pse Shell, Eni dhe TotalEnergies të gjitha marrëveshjet e furnizimit afatgjatë të LNG-së me Katar Energy në muajin e kaluar.

Kapaciteti i kufizuar i magazinimit dhe mungesa e prodhimit vendas është gjithashtu arsyeja pse, pavarësisht garancive se ka gaz të mjaftueshëm për dimër, rregullatori gjerman i tregut të energjisë elektrike kohët e fundit tha se konsumi duhet të mbetet i frenuar për të siguruar furnizim adekuat gjatë dimrit.

Konsumi ka të ngjarë të mbetet i frenuar, pavarësisht nga sasia e gazit në ruajtje ose dërgesat e reja të LNG. Arsyeja: një treg i ngushtë global i LNG. Kjo ngushtësi në vetvete është rezultat i Evropës që ka përqafuar karburantin e lëngshëm për të zëvendësuar më shumë se 100 miliardë kub m gaz të tubacionit rus që nuk është më i disponueshëm. Ndoshta deklaratat e vitit të kaluar se BE-ja mund të bëjë shumë mirë pa asnjë gaz rus ishin paksa të parakohshme. Ajo që ishte edhe më e parakohshme ishin argumentet se BE-ja mund të bënte pa asnjë gaz dhe të mbështetej vetëm në erë, diell, bërthamor dhe hidrocentral, ndoshta me pak hidrogjen në përzierje.

Sinjali më i qartë se kjo nuk ka gjasa janë ato marrëveshje për importet e LNG të Katarit, secila prej të cilave ka një afat prej 27 vjetësh. Kjo i çon ato përtej vitit të synuar të BE-së, 2050. Kompanitë që mbyllën marrëveshjet, megjithatë, e dinë se ka një ndryshim të madh midis asaj që mund të shpresohet dhe asaj që mund të arrihet realisht, dhe pavarësia totale e gazit duket se nuk të jetë ndër këta të fundit.

Në të njëjtën kohë, BE-ja mund të jetë duke e tepruar veten në dritën e ambicieve të veta. Instituti për Ekonominë e Energjisë dhe Analizën Financiare pro-tranzicionit tha në një raport të fundit se BE-ja po mbindërton kapacitetin e importit të LNG.

Në një raport të fundit, IEEFA përmendi shtesat e reja të kapacitetit të importit të LNG prej 36.5 miliardë kub m që nga fillimi i 2022, duke shtuar se konsumi i LNG në rajon ishte shtuar vetëm 4.8 miliardë kub m që nga fillimi i vitit 2023, pasi u rrit me 46.2 miliardë kub m. vitin e kaluar.

OJQ-ja tha gjithashtu se kapaciteti i importit do të vazhdojë të zgjerohet derisa të arrijë në 406 miliardë kub m në 2030, por kërkesa për gaz gjatë të njëjtës periudhë është caktuar të bjerë në 400 miliardë kub m.

Vlen të kihet parasysh se parashikimet nuk përcaktohen, veçanërisht kur bëhet fjalë për kërkesën për energji nga burime të ndryshme, megjithatë është mjaft e arsyeshme të pritet që çmimet e larta të LNG-së të vendosin një kufi natyror të kërkesës në Evropë. Mjerisht, këto çmime do të mbulonin gjithashtu rritjen ekonomike, varësia e së cilës nga energjia e përballueshme dhe e besueshme e Evropës u kujtua gjatë dy viteve të fundit.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga “OilPrice.com