Industria globale e rafinimit do të përballet me një 2024 sfiduese pasi më shumë kapacitete të reja vijnë në qarkullim, sipas një ekzekutivi të Vitol, i cili tha gjithashtu se investimet e ardhshme në rafineritë e reja nuk kanë gjasa për shkak të tranzicionit të energjisë.
Më pak rafineri të reja duhet të paraqesin një pamje të kapaciteteve më të ulëta në të ardhmen dhe, si rrjedhim, marzheve më të larta në të ardhmen. Por ka diçka:
“Ritmi i tranzicionit të energjisë në naftë dhe në transport ka rënë poshtë pritshmërive, dhe në të njëjtën kohë, mungesa e investimeve në industri nuk është përkthyer në mungesë furnizimi siç pritej,” Giovanni Serio, kreu i kërkimit në grupi i mallrave, tha, siç citohet nga Bloomberg.
Në të vërtetë, tre vjet më parë Bloomberg sugjeroi që kapaciteti i ri i rafinimit të Kinës do të përfundonte si asete të bllokuara, sepse kërkesa për karburant do të arrinte kulmin deri në vitin 2025. Në atë kohë, Kina po ndërtonte një total prej 1.4 milionë fuçi në ditë në kapacitet të ri rafinimi.
Me shpejtësi deri në ditët e sotme, dhe Kina është bërë një eksportues i madh i karburanteve – jo vetëm në Azi, por edhe në Evropë, pasi kësaj të fundit i mungon kapaciteti vendas i rafinimit për të përpunuar naftën bruto dhe embargoi karburantet dhe naftën bruto ruse. Kjo e detyroi Evropën të kërkonte furnizues alternativë, të cilët i gjeti në SHBA, Kinë dhe Indi.
Nuk ka pasur asnjë shenjë të rritjes së kërkesës globale për karburant. Nëse ka ndonjë gjë, ajo ka qenë në rritje pas rënies së vitit 2020 të shkaktuar nga bllokimet pandemike.
Por Kina nuk është e vetmja që ndërton rafineri. Kapaciteti i ri vitin e ardhshëm do të vijë në Meksikë, objekti Al Zour i Kuvajtit, i cili filloi funksionimin këtë vit, dhe rafineria më e madhe në Afrikë – Dangote në Nigeri – do të fillojë të funksionojë pas disa muajsh, nëse jo më shpejt.
Rafineria Dos Bocas e Meksikës, një nga projektet më ambicioze të qeverisë Lopez Obrador, do të ketë një kapacitet prej 340,000 bpd. Fabrika e Kuvajtit në Al Zour do të jetë në gjendje të përpunojë 615,000 bpd naftë të rëndë bruto. Rafineria Dangote do të ketë një kapacitet prej 650,000 bpd, të treja së bashku duke shtuar më shumë se 1.5 milion bpd kapacitetit global. Ndërkohë, Sonangol e Angolës po ndërton një rafineri të re në partneritet me Gemcorp. Ndonëse e vogël, me 60,000 bpd, rafineria do të dyfishojë kapacitetin e vendit.
Disa kritikë të tranzicionit kanë argumentuar se në thelb është një lojë e fëmijëve të pasur dhe pjesa tjetër e botës po i jep përparësi furnizimit me energji, pavarësisht nga burimi i saj. Duke pasur parasysh këto zhvillime në sektorin e poshtëm, mund të ketë diçka në këtë argument.
Kina është, në fund të fundit, tregu më i madh i EV në botë dhe megjithatë Kina po ndërton gjithashtu termocentrale dhe rafineri me qymyr. Por Kina e ka bërë të qartë se qëndrimi i saj ndaj energjisë është “të gjitha sa më sipër” dhe jo “me pak karbon me çdo kusht” që është bërë një lloj moto për Bashkimin Evropian.
Në tregjet e tjera të mëdha të makinave, shitjet e automjeteve elektrike po ngecin, duke i shtuar peshë argumentit se tranzicioni mund të jetë shumë i shtrenjtë për shumicën e njerëzve, edhe me të gjitha subvencionet që kanalizohen në energji me karbon të ulët nga qeveritë perëndimore.
Nëse shitjet e EV po ngecin, atëherë perspektiva optimiste e revolucionit EV mund të mos materializohet dhe kërkesa për karburant do të mbetet nëse nuk rritet, atëherë të paktën e qëndrueshme. Megjithatë, duke gjykuar nga shifrat e fundit mbi shitjet e makinave në SHBA, për shembull, mund të ndodhë që kërkesa për karburant do të vazhdojë të rritet, me të gjithë prodhuesit kryesorë të automjeteve që shohin shitje më të larta për tremujorin e tretë të vitit nga një vit më parë. BE gjithashtu pa shitje më të larta makinash për nëntë muajt e parë të vitit.
Shitjet më të larta të makinave do të thotë kërkesë më e lartë ose të paktën e qëndrueshme për benzinë. Kërkesa për naftë, nga ana tjetër, është ulur për shkak të aktivitetit më të dobët industrial në tregjet kyçe si SHBA-ja dhe ky aktivitet më i dobët industrial ka ndihmuar në shmangien e mungesës së naftës – sepse nuk ka rafineri të mjaftueshme për ta bërë atë. Duket se pavarësisht tranzicionit dhe parashikimeve të pikut të kërkesës për naftë në tre vjet, bota ka ende nevojë për më shumë kapacitet rafinimi.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga “OilPrice.com“