MENU
klinika

Da Vinçi dyndet në Paris

Luvri në gatishmëri për fluks të jashtëzakonshëm!

20.10.2019 - 16:28

      Muzeu i Luvrit në Paris, do të presë veprat e artistit Italian më së fundi, pas betejave të gjata politike dhe ligjore për këtë event kulturor.

Shfaqja më e rëndësishme e artit në Paris, për të cilën u deshën 10 vite përgatitje, pothuajse u anulua nga përplasja diplomatike midis Italisë dhe Francës, kjo që nga lufta II Botërore. Megjithëse jo shumë ditë para hapjes, ende nuk ka asnjë shenjë nëse do të shfaqet një prej veprave kryesore të gjeniut, sipas The Guardian.

Ekspozita e Leonardo da Vincit do të zërë vend në Luvër, për të shënuar 500-vjetorin e vdekjes së mjeshtrit italian të Rilindjes. Ekspozita do të hapet përfundimisht javën e ardhshme, pasi muzeu më i vizituar në botë, përgatitet të presë një fluks të madh njerëzish./Konica.al

 

Si një nga ekspozitat më të shtrenjta çelur ndonjëherë në Francë, kjo është hera e parë që një numër kaq i madh vizatimesh, skicash, shkrimesh e pikturash nga Leonardo Da Vinçi, janë bashkuar në të njëjtin vend.
Por, ende ekziston misteri se kush e zotëron pikturën, një përshkrim të Jezuit në veshjen e Rilindjes, i cili dikur mendohej se mbahej Gulf. Në mënyrë të pazakontë, hapësira e ekspozitës është projektuar për të akomoduar fotografitë që vijnë ose refuzohen në minutën e fundit.

“Asnjëherë nuk kemi qenë në këtë situatë”- tha një përfaqësues i muzeut.
Leonardo, jeta e të cilit ka konsiderohet legjendë, cilësohet një gjeni vizionar – një piktor, shkencëtar, inxhinier dhe shpikës. I lindur si djali i paligjshëm i një noteri në qytetin kodrinor Tuscan, në Vinci më 1452, humanisti italian punoi në Firence dhe Milano, teksa i kaloi vitet e tij të fundit në gjyqin e mbretit francez Francis I, në Loire, ku vdiq në 2 maj 1519.

Që atëherë, ajo që dihet në jetën e tij është shtruar dhe kapur; Vegjetarianizmi i tij dhe interesi për kafshët janë cituar nga grupet franceze kundër gjuetisë, ndërsa fytyrat androgjene në shumë nga portretet e tij konsiderohen nga disa si një pyetje moderne e gjinisë.
Në zemër të ekspozitës së Luvrit, janë informacionet rreth personalitetit të Leonardos, nga realizmi gati-gati i frikshëm në veprën e tij: portrete të tilla si “La Belle Ferronnière”, “Mona Lisa’ ose përshkrimin e tij te “Shën Gjonit Pagëzuesit”.

 

Leonardo pikturoi relativisht pak – ka vetëm rreth 15 piktura të mbetura – nga të cilat, nëntë janë në këtë shfaqje. Ai punoi shumë ngadalë dhe shpesh, iu desh më shumë se një dekadë për një pikturë. Ekspozita përfshin shumë nga vizatimet e tij të jashtëzakonshme. Kuratorët argumentojnë se interesi i tij për shkencën – veçanërisht astronomi, botanikë dhe përplasja e vazhdueshme e tij me probleme matematikore – nuk ishte një zhveshje që e largoi atë nga arti, por ishte thelbësore për përpjekjen e tij për të arritur përsosmëri në pikturën e tij.

“Ai ishte i aftë, jo vetëm për të përshkruar gjërat nga jashtë, por edhe për të treguar atë që ishte brenda: lëvizjen dhe dridhjen e jetës, emocionet e brendshme”, – tha Louis Frank, një nga kuratorët e shfaqjes. Megjithatë, “Mona Lisa” – një nga veprat kryesore që tërheq 30,000 vizitorë çdo ditë në Luvër – do të mbetet lart në vendin e saj të zakonshëm. Hapësira e përkohshme e ekspozitës kushtuar shfaqjes ”Leonardo”, mund të mbajë jo më shumë se 7,000 vizitorë në ditë, ndërsa personeli i muzeut ka shqetësimin që ekspozitën e rrallë ta shohin sa më shumë njerëz.

Do të ketë gjithashtu, një përvojë të realitetit virtual të portretit të famshëm, “Mona Lisa”, për herë të parë. Ndërsa Luvri përballet me prani gjithnjë e më të madhe vizitorësh, ekspozita “Leonardo” do të jetë e hapur vetëm për ata që kanë prenotuar tashmë.
E gjithë ekspozita ishte në rrezik vitin e kaluar, kur “Leonardo” u tërhoq në një hov politik të gjatë midis partisë në atë kohë të djathtë të Ligës së Italisë dhe presidentit të Francës, Emmanuel Macron. Italia tha se do të anulonte huazimin e disa pikturave, duke akuzuar Francën se po përpiqej të bënte skenë qendrore në përkujtimet që shënuan 500 vjet nga vdekja e piktorit. “Leonardo është italian; ai vetëm vdiq në Francë“ – tha një deputet i ekstremit të djathtë.

 

Radha u zgjidh më në fund, por më pas një sfidë ligjore e minutës së fundit këtë muaj gati u ndal nga Njeriu Vitruvian i Da Vinci – një studim në përmasa anatomike – duke u shfaqur. Një grup i trashëgimisë italiane tha që vizatimi, i cili mbahet në një kasafortë të kontrolluar nga klima në Galerinë Akademia të Venecias, ishte shumë e brishtë për të udhëtuar dhe rrezikonte të dëmtohej nga ndriçimi në Louvre nëse shfaqet për një periudhë të gjatë. Një gjykatë vendosi që puna mund të udhëtonte. Aktualisht është në tranzit, dhe do të arrijë javën tjetër për t’u treguar për një periudhë të kufizuar.

Vincent Delieuvin, një nga kuratorët e shfaqjes, tha se ekspozita do të shpjegojë sesi Leonardo përcaktoi se sekreti i krijimit të pikturave të përsosura që krijonin natyrën e zhveshur njerëzore ishte kapja e dritës, hijes dhe lëvizjes. Leonardo, ishte gjeniu me “liri absolute” në vizatim dhe pikturë, – tha Delieuvin.

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Legjenda e artit dhe pikturës

Andy Warhol, gjeniu që modeloi artin

Miti modern i Da Vinçit

500 evente për 5 shekujt


Një dhuratë e kinemasë tonë nostalgjike për të gjithë brezat

Restaurohet filmi “Kthimi i Ushtrisë së Vdekur”

Çfarë u diskutua gjatë takimit në Tiranë më 1989-ën

Refuzimi që Nexhmije Hoxha i bëri Nënë Terezës për një shtëpi bamirësie!

Në 40-të vjetorin e filmit “Proka”

Mbrëmje kinematografike me regjisorin Isa Qosja

"Kur jeni zënë për herë të fundit me gruan?"

Përgjigjet plot humor që jepte Dritëroi për Sadijen