Asgjë nuk mund të merret si e mirëqenë në Mbretërinë e Bashkuar këto ditë, por tani ka shumë të ngjarë që viti 2020 të jetë viti kur Brexit do të ndodhë përfundimisht.
Një shumicë e qytetarëve në Mbretërinë e Bashkuar me siguri do të lehtësohen që ta mbyllin këtë agoni në dukje të pafund, ndërsa shumica e liderëve evropianë ka të ngjarë të jenë të lumtur që nuk duhet të argumentojnë për një shtyrje tjetër. Por do të ketë ende pikëpyetje.
Në pyetjen e “Kush e humbi Britaninë?”, përgjigja duhet të jetë, para së gjithash, më e rëndësishmja, vetë Britania.
Sido që të jetë, 27 anëtarët e tjerë të Bashkimit Evropian nuk mund të konsiderohen përgjegjës për sjelljen e jashtëzakonshme të tre qeverive të barabarta amatore të Mbretërisë së Bashkuar në pesë vitet e fundit.
Megjithatë, ka disa mësime nga ato që ndodhën në Britani. E para, siç theksoi Wolfgang Münchau në Financial Times, është se beteja në Mbretërinë e Bashkuar mbi anëtarësimin në BE u humb shumë kohë përpara se të luftohej.
Që nga vitet 1990, ekspertët kryesorë dhe media kanë portretizuar në mënyrë rutinore BE-në si një burokraci të fiksuar me zgjerimin e fuqisë, dhe pak politikanë kanë guxuar të përballen me paragjykime të tilla.
Fatkeqësisht, tendenca të ngjashme janë aktualisht të dukshme në vendet e tjera të BE-së.
Në Francë, 56% e qytetarëve, aq sa në Mbretërinë e Bashkuar, kanë tendencë “të mos besojnë” tek BE-ja.
Besimi tek BE është më i madh në Gjermani, por politikat e Bankës Qendrore Evropiane ende sulmohen. Tabloidi më i shitur në Gjermani, Bild tani pretendon se kursimtarët gjermanë humbën 120 miliardë euro (132 miliardë dollarë) gjatë mandatit të ish-presidentit të Bankës Qendrore Evropiane, Mario Draghi (ose “Count Draghila”, siç e quanin redaktorët).
Prioritetet e BE-së tani duhet të jenë të mbajnë gjallë bashkëpunimin reciprok dhe të shmangin rrezikun që Mbretëria e Bashkuar të ndjekë një strategji rregullatore konkurruese.
Iniciativat e përbashkëta të mbrojtjes që përfshijnë Mbretërinë e Bashkuar dhe partnerët ka shumë të ngjarë të mbijetojnë, bashkëpunimi brenda sistemit shumëpalësh pothuajse me siguri do të vazhdojë.
Por viktima e madhe e Brexit rrezikon të jetë integrimi ekonomik me tregun e vetëm evropian.
Një vidhë është një vidhë, dhe një rrufe në qiell është një rrufe në qiell. Por Mbretëria e Bashkuar nuk prodhon më vida dhe bulona. Shtë një eksportues i madh i shërbimeve bankare, sigurimeve, kontabilitetit, komunikimit dhe shërbimeve profesionale, gjysma e të cilave shkojnë në BE. Për më tepër, shumica e këtyre shërbimeve janë të rregulluara.
Pyetja është: sa larg mund të devijojnë pa rrezikuar lidhjet ekonomike dhe shkatërruar prosperitetin?
Ekzistojnë dy mundësi. Njëra është që Mbretëria e Bashkuar miraton ligje që ndryshojnë nga ato të BE-së, por bazohen në të njëjtat parime.
Mundësia e dytë, megjithatë, është që Mbretëria e Bashkuar të përpiqet të zvogëlojë legjislacionin e BE-së. Në këtë skenar, Britania do të impononte standarde më pak të rrepta për stabilitetin financiar, të ishte më e butë në mbrojtjen e të dhënave, etj.
Cilën rrugë do të ndjekë Britania? Në mënyrë ideale, do të pajtohej me BE-në mbi parimet e përbashkëta dhe do të angazhohej me besueshmëri që t’u përmbahej atyre.
BE-ja nuk duhet t’i kërkojë Mbretërisë së Bashkuar të kopjojë në mënyrë skandaloze legjislacionin e saj.
Historianët e ardhshëm do ta kujtojnë 2020 si vitin kur Evropa zgjodhi ta bënte veten më të dobët dhe më të prekshëm.
Detyra për udhëheqësit e saj tani është të shmangin përkeqësimin e gjërave.