Mbretërimi 16-vjeçar i Angela Merkel si kancelare gjermane po mbaron.
Pavarësisht nga ndjenjat e dikujt për të, ajo i ka vënë vulën një epoke të tërë.
Por epokat politike rrallë përfundojnë në heshtje dhe lamtumira e gjatë e “Mutti” nuk është përjashtim.
Politika elektorale gjermane më në fund ka filluar të nxehet. Dy zgjedhjet e para shtetërore të atij që do të jetë një vit super zgjedhor treguan mundësinë që zgjedhjet federale më 26 shtator mund të prodhojnë një koalicion të ri qeveritar pa Bashkimin Demokristian të Merkelit dhe partinë e saj motër bavareze, Bashkimin Social Kristian.
Tani po flitet për një koalicion të mundshëm “semafor” midis Social Demokratëve (të kuq), FDP (të verdhë) dhe të Gjelbërve.
Papritmas, një ndryshim i qeverisë në Berlin duket si një mundësi reale.
Për më tepër, kritikat ndaj menaxhimit të qeverisë Merkel të pandemisë – duke përfshirë një sasi marramendëse korrupsioni në prokurimin e maskave – janë rritur gjithnjë e më të larta.
Dhe tani për tani, vakumi i energjisë në krye të CDU / CSU mbetet i paplotësuar.
Lideri mjaft bindës i CDU-së, Armin Laschet, po përballet kundër më karizmatikut të CSU-së Markus Söder.
Kushdo që mbizotëron, CDU / CSU përballet me një betejë të ashpër, veçanërisht pas humbjeve kumbuese në dy shtete ku CDU ka kryesuar për dekada me radhë një feudomitet pothuajse-trashëgues. Këto humbje dhe ngritja e qëndrueshme e të Gjelbërtve, krijojnë një katastrofë të mundshme për CDU / CSU. Me kalimin e çdo dite, gjermanët po arrijnë të kuptojnë se kancelaria e Merkel me të vërtetë po mbaron. Largimi i saj do të jetë edhe më i dhimbshëm duke pasur parasysh vakumin e pushtetit brenda kampit konservator.
Epoka e Merkel kryesisht përkoi me kulmin e globalizimit – domethënë, me hapjen e tregut masiv të eksportit të Kinës.
Brenda vendit, megjithatë, ajo u karakterizua nga rezistenca ndaj reformës dhe do të mbahet mend më shumë si një kohë bisede sesa me dinamizëm politik.
Grupet e shumta të punës, të grumbulluara me ekspertë të zakonshëm të lavdërueshëm, u krijuan për të diskutuar tema si dixhitalizimi.
Por asgjë nuk doli kurrë nga të gjitha.
Merrni parasysh politikën e klimës dhe energjisë. Megjithëse Gjermania e braktisi energjinë bërthamore pas katastrofës 2011 Fukushima në Japoni, Merkel kishte ndryshuar një vendim për të hequr dorë nga energjia bërthamore vetëm disa javë më parë.
Megjithëse vendimi ishte megjithatë i guximshëm, asaj iu desh të kryente diçka si një “kthesë e dyfishtë” për të ndihmuar partinë e saj në zgjedhjet shtetërore të Baden-Württemberg.
Por manovra dështoi.
Që nga viti 2011, Baden-Württemberg – një rajon kryesor gjerman i industrisë – është qeverisur nga një ministër-president i Gjelbër (Winfried Kretschmann).
Edhe më i guximshëm ishte vendimi i Merkel 2015 për të hapur dyert e Gjermanisë për refugjatët që ikin nga dhuna në Siri dhe pjesë të tjera të Lindjes së Mesme.
Por këto arritje ishin përjashtime që provuan rregullin.
Epoka e Merkel u karakterizua kryesisht nga qetësia, një tipar që votuesit gjermanë, pasi e rizgjodhën atë tre herë, e vlerësuan qartë.
Me diellin ekonomik që gjithnjë i shkëlqen asaj, pse të rrezikojmë nga reforma apo guximi strategjik?
Pas një periudhe kaq të gjatë vetëkënaqësie, nuk është për t’u habitur që vendi tani po përballet me sfida masive strukturore.
Së bashku me Komisionin Evropian dhe vendet e tjera anëtare të BE-së, qeveria gjermane do të duhet të punojë shumë për të kapërcyer humbjen e besimit pas shpërndarjes së vaksinave të Evropës COVID-19.
Pasojat e pandemisë do të duhet të jenë në krye të axhendës, pavarësisht se kush formon qeverinë e ardhshme.
Ndërsa pandemia ka përshpejtuar dixhitalizimin, ky moment duhet të përdoret tani për të ndihmuar Evropën të kapë Shtetet e Bashkuara dhe Kinën.
Suksesi këtu dhe në inovacionin dixhital në përgjithësi do të ishte një kontribut vendimtar për sovranitetin e Evropës, duke ndihmuar ekonomitë gjermane dhe evropiane të mbeten konkurruese në shekullin e njëzet e një.
Kjo do të kërkojë investime të mëdha në kërkimin dhe zhvillimin, si dhe modernizimin e sistemeve arsimore.
Për fat të mirë, plani i rimëkëmbjes së 750 miliardë eurove të BE-së (884 miliardë dollarë), BE-ja e gjeneratës tjetër, ofron një mundësi historike për të çuar përpara të gjitha këto objektiva.
Sidoqoftë, sfida më e madhe qëndron në “gjelbërimin” e ekonomisë, ndërsa gjithashtu mbron punëtorët dhe ruan kohezionin shoqëror.
Këtu, detyra është shumë e madhe për t’u menaxhuar në nivelin kombëtar.
Kjo do të duhet të bëhet në mënyrë kolektive, në nivelin evropian, përmes një Bashkimi Evropian që është zhvilluar në një fuqi globale më vete.
Fatmirësisht, Donald Trump është larguar nga Shtëpia e Bardhë (për një të mirë, një shpreson) dhe evropianët e pranojnë se një aleancë transatlantike e mirëfunksionuar do të jetë thelbësore për mbrojtjen e interesave të tyre në këtë shekull.
Por për të forcuar atë marrëdhënie, Evropa do të duhet të ndajë më shumë të sigurisë dhe barrës politike dhe të bëjë pjesën e saj për të adresuar sfidat e paraqitura nga rritja e Kinës.
Asnjëra nga detyrat nuk do të jetë e lehtë për Gjermaninë.
Por zgjedhjet Baden-Württemberg dhe Rhineland-Palatinate kanë çuar në shtëpi faktin që epoka e bisedave të larta të Merkel dhe asnjë veprim nuk ka mbaruar.
Realiteti po troket fort në derën e Gjermanisë, dhe më vonë këtë vit kujdestarët e rinj më në fund mund ta hapin atë.
Joschka Fischer, ministri i jashtëm dhe nënkancelar i Gjermanisë nga 1998 në 2005, ishte një udhëheqës i Partisë së Gjelbër Gjermane për gati 20 vjet.
Përkthyer dhe përshtatur nga Project Syndicate/ konica.al