Një shpërthim Covid-19 në Kinën jugore po frenon aktivitetin në disa nga portet më të mëdha të vendit, duke nxitur frikën se ndërprerja e mëtejshme e tregtisë ndërkombëtare rrezikon rritjen e çmimit të eksporteve të saj.
Më shumë se 100 raste të reja janë raportuar që nga fundi i majit në provincën Guangdong, një nga qendrat më të rëndësishme të prodhimit të Kinës, duke çuar në kundër-masa të rrepta nga qeveria.
Përpunimi në terminalin e kontejnerëve Yantian në Shenzhen, i cili pezulloi eksportet për gati një javë muajin e kaluar pasi punëtorët rezultuan pozitivë, ka rënë. Ka pasur gjithashtu një rënie të ndjeshme të numrit të anijeve që transportojnë ndërsa autoritetet zbatojnë masat parandaluese të koronavirusit.
Ngadalësimi në terminal, i cili ka përkeqësuar mbingarkesën në portet kineze të Nansha dhe Shekou, thekson cenueshmërinë e transportit global ndaj shpërthimeve në vend, ku infeksionet e reja kanë mbetur të ulëta krahasuar me ekonomitë e tjera të mëdha gjatë vitit të kaluar.
“Është një çështje e madhësisë së terminalit”, tha Lars Mikael Jensen i Maersk, kompania ndërkombëtare e transportit. “Ky është një terminal që është aktiv në të gjitha tregjet, një nga më të mëdhenjtë në botë dhe çon në një lloj efekti të valëzimit.”
Ai gjithashtu shtyn presion mbi performancën tregtare të vetë Kinës, e cila ka lulëzuar nën pandeminë në mes të kërkesës në rritje për produktet e lidhura me bllokimin, siç janë elektronika dhe pajisjet shtëpiake. Eksportet e Kinës me kirurgji kanë ndihmuar në mbështetjen e rimëkëmbjes së saj të shpejtë nga goditja fillestare e Covid-19 në ekonomi.
Të dhënat zyrtare këtë javë treguan se eksportet kineze u rritën 27.9 përqind nga viti në vit në maj, krahasuar me një bazë të ulët vitin e kaluar. Por ata humbën pritjet për një rritje prej 32.1 përqind, bazuar në një sondazh të Bloomberg për ekonomistët dhe analistët sugjeruan që performanca e ardhshme mund të dobësohej nga përçarja.
“Ne presim që të dhënat e tregtisë dhe prodhimit të qershorit të preken,” tha Iris Pang, kryekonomist për Kinën më të madhe në ING. “Kjo mund të rrisë çmimet e mallrave elektronikë në përgjithësi dhe të ndikojë në çmimet e eksportit të Kinës dhe përfundimisht në çmimet e importit në SHBA dhe Evropë.”
Transporti global ka pësuar një seri tensionesh gjatë vitit të kaluar, duke përfshirë mungesën e kontejnerëve dhe problemet me anëtarët e ekuipazhit që nuk mund të zbresin në porte. Në Kinë, disa prodhues janë kthyer në hekurudhë për të transportuar mallrat e tyre në Evropë, megjithëse vëllimet mbeten një pjesë e vogël e tregtisë së anijeve.
“Portet e tjera në Kinë ka të ngjarë të bëhen edhe më të kujdesshëm,” vuri në dukje Zhiwei Zhang, kryekonomist në Pinpoint Asset Management. “Përzier me pandeminë në Indi dhe ekonomitë e Azisë Jug-Lindore, mungesa e anijes, rritja e mallrave dhe kostot e transportit, kjo rritje e rasteve të Covid në Guangdong mund të kontribuojë në presion më të lartë inflacionist në vendet e tjera.”
“Mendoj se ky është vetëm fillimi. Ne mund të mos jemi aq me fat sa vitin e kaluar,” tha Penny Cheng, një agjent transporti në Shenzhen, i cili tha se orari i transportit ishte vonuar në portin e qytetit.
Autoritetet lokale janë jashtëzakonisht të ndjeshme në lidhje me çdo rritje të rasteve pasi qeveria qendrore ka sanksionuar shumë zyrtarë krahinorë ku Covid-19 është rishfaqur.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times