MENU
klinika

The Economist: Pavarësisht shqetësimeve klimatike

Qymyri dhe gazi natyror po ‘ringjallen’

02.08.2021 - 11:44

Llojet e gjelbra kishin shpresuar se rimëkëmbja nga pandemia mund të nxiste përpjekjet e dekarbonizimit në botë. Qeveritë thonë se duan të ndërtojnë më mirë dhe më gjelbër, dhe kanë shpallur plane ambicioze për të hequr dorë nga zakoni i karburantit fosil. Në Evropë, zyrtarët kanë zbuluar politikat për të arritur një ulje prej 55% të emetimeve të gazrave serrë, krahasuar me nivelin e tyre në 1990, deri në fund të kësaj dekade. Më 21 korrik Japonia njoftoi planet për karburantet fosile që të bien nga 76% e përzierjes së prodhimit të energjisë në vitin 2019 në 41% deri në vitin 2030.

Pavarësisht fjalimit të madh, karburantet fosile janë duke u ringjallur. Një raport i kohëve të fundit nga Agjencia Ndërkombëtare e Energjisë e bën leximin matës. Kërkesa globale për energji elektrike parashikohet të rritet me gati 5% në 2021 dhe me 4% në 2022. Fuqia e bazuar në lëndë djegëse fosile ndoshta do të përbëjë 45% të kërkesës shtesë këtë vit dhe 40% vitin e ardhshëm. (Në të kundërt, ajo përbënte rreth një të katërtën e prodhimit të ri të energjisë në vitin 2019.)

Ringjallja e ekonomisë amerikane ka çuar në kërkesë të madhe për gaz natyror nga firmat industriale. Në Azi dhe Evropë, një verë e nxehtë ka rritur kërkesën për importe të gazit natyror të lëngshëm. Citigroup, një bankë, llogarit se nivelet evropiane të ruajtjes së gazit, një tregues i ngushtësisë së tregut global, janë nën ato që janë parë në pesë vitet e fundit. s & p Global Platts, një firmë kërkimore, mendon se kërkesa në pjesë të Azisë dhe Evropës reflekton pjesërisht nevojën për të rimbushur dyqanet para dimrit.

Tregjet e qymyrit po nxehen gjithashtu: çmimi i një standardi është trefishuar deri më tani këtë vit. Kërkesa kineze për energji elektrike, e cila mbështetet shumë në lëndët e blozës, u rrit në një rekord në mes të korrikut. Frenat e prodhimit në Afrikën e Jugut dhe Kolumbi nuk kanë ndihmuar. Anastacia Dialynas e Bloomberg nef, një grup i të dhënave, konsideron se çmimet e larta të gazit natyror mund të inkurajojnë prodhuesit e energjisë që të favorizojnë impiantet që digjen qymyr mbi prodhuesit e gazit. Administrata Amerikane e Informacionit për Energjinë parashikon që pjesa e thëngjillit në prodhimin e brendshëm të energjisë elektrike do të rritet në 26% këtë vit, nga 22% në vitin 2020. Prodhimi i çelikut, i cili përdor shumë qymyr, jep një nxitje tjetër. Commerzbank, një huadhënës gjerman, parashikon që prodhimi global i çelikut mund të arrijë një rekord të lartë këtë vit.

Politika i ka shtuar benzinë ​​zjarrit. Në tetor Kina ndaloi importet e qymyrit nga Australia. Rreth 70% e importeve të tij të zakonshme të qymyrit metalurgjik nga deti (i përdorur për prodhimin e çelikut) u ndaluan, thotë Jim Truman nga Wood Mackenzie, një konsulencë. Fabrikat e çelikut përgjatë bregdetit të Kinës nxituan për të gjetur alternativa. Por burimet lokale u treguan të pamjaftueshme, dhe importet nga Mongolia u kufizuan nga mbylljet e kufirit të lidhur me kovid.

Rritja e çmimit mund të lehtësohet me kalimin e kohës. Në maj qeveria qendrore e Kinës urdhëroi provincat të frenojnë përdorimin e energjisë elektrike, gjë që duhet të zvogëlojë kërkesën për karburant. Frenat e furnizimit do të tejkalohen. Një rritje e pritshme e prodhimit amerikan të gazit duhet të rimbushë përfundimisht njësitë e magazinimit në të gjithë botën.

Edhe kështu, rritja e karburantit fosil ofron një paralajmërim. Shpresat që bota do ta ulte përgjithmonë përdorimin e saj të energjisë pas krizës globale financiare të 2007-09 nuk u bënë asgjë. Në fund të korrikut të këtij viti, një mbledhje e ministrave të mjedisit nga grupi i vendeve g20 në Itali u shndërrua në farsë, me zyrtarë nga Kina, India, Rusia dhe Arabia Saudite që bllokuan një marrëveshje për t’i dhënë fund subvencioneve të karburantit fosil dhe hequr gradualisht përdorimin e qymyrit. Ndërtoni më mirë, kthehuni më të gjelbër mund të jetë një qëllim i admirueshëm, vëren David Fyfe nga Argus Media, një botues i industrisë, por nëse nuk shoqërohet me politika serioze, “qymyri do të mbetet karburanti i paracaktuar për fuqinë bazë të ngarkesës në shumë vende.”

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga The Economist

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Analiza/ Taksa më të larta dhe politikë më e egër?

Çfarë do të thotë një presidencë e Biden për qymyrin?


Euro bie në nivelin më të ulët të dy viteve kundrejt dollarit

Çfarë po ndodh me monedhën europiane?

“Do ketë barazim të moshës për secilën gjini“

Daljet në pension 67 vjeç, Qeveria: Përpara vitit 2056!

REL: Zilja e alarmit është ndezur!

Ekonomia ruse drejt rënies së pashmangshme!