MENU
klinika

The Economist: Pavarësisht shqetësimeve klimatike

Qymyri dhe gazi natyror po ‘ringjallen’

02.08.2021 - 11:44

Llojet e gjelbra kishin shpresuar se rimëkëmbja nga pandemia mund të nxiste përpjekjet e dekarbonizimit në botë. Qeveritë thonë se duan të ndërtojnë më mirë dhe më gjelbër, dhe kanë shpallur plane ambicioze për të hequr dorë nga zakoni i karburantit fosil. Në Evropë, zyrtarët kanë zbuluar politikat për të arritur një ulje prej 55% të emetimeve të gazrave serrë, krahasuar me nivelin e tyre në 1990, deri në fund të kësaj dekade. Më 21 korrik Japonia njoftoi planet për karburantet fosile që të bien nga 76% e përzierjes së prodhimit të energjisë në vitin 2019 në 41% deri në vitin 2030.

Pavarësisht fjalimit të madh, karburantet fosile janë duke u ringjallur. Një raport i kohëve të fundit nga Agjencia Ndërkombëtare e Energjisë e bën leximin matës. Kërkesa globale për energji elektrike parashikohet të rritet me gati 5% në 2021 dhe me 4% në 2022. Fuqia e bazuar në lëndë djegëse fosile ndoshta do të përbëjë 45% të kërkesës shtesë këtë vit dhe 40% vitin e ardhshëm. (Në të kundërt, ajo përbënte rreth një të katërtën e prodhimit të ri të energjisë në vitin 2019.)

Ringjallja e ekonomisë amerikane ka çuar në kërkesë të madhe për gaz natyror nga firmat industriale. Në Azi dhe Evropë, një verë e nxehtë ka rritur kërkesën për importe të gazit natyror të lëngshëm. Citigroup, një bankë, llogarit se nivelet evropiane të ruajtjes së gazit, një tregues i ngushtësisë së tregut global, janë nën ato që janë parë në pesë vitet e fundit. s & p Global Platts, një firmë kërkimore, mendon se kërkesa në pjesë të Azisë dhe Evropës reflekton pjesërisht nevojën për të rimbushur dyqanet para dimrit.

Tregjet e qymyrit po nxehen gjithashtu: çmimi i një standardi është trefishuar deri më tani këtë vit. Kërkesa kineze për energji elektrike, e cila mbështetet shumë në lëndët e blozës, u rrit në një rekord në mes të korrikut. Frenat e prodhimit në Afrikën e Jugut dhe Kolumbi nuk kanë ndihmuar. Anastacia Dialynas e Bloomberg nef, një grup i të dhënave, konsideron se çmimet e larta të gazit natyror mund të inkurajojnë prodhuesit e energjisë që të favorizojnë impiantet që digjen qymyr mbi prodhuesit e gazit. Administrata Amerikane e Informacionit për Energjinë parashikon që pjesa e thëngjillit në prodhimin e brendshëm të energjisë elektrike do të rritet në 26% këtë vit, nga 22% në vitin 2020. Prodhimi i çelikut, i cili përdor shumë qymyr, jep një nxitje tjetër. Commerzbank, një huadhënës gjerman, parashikon që prodhimi global i çelikut mund të arrijë një rekord të lartë këtë vit.

Politika i ka shtuar benzinë ​​zjarrit. Në tetor Kina ndaloi importet e qymyrit nga Australia. Rreth 70% e importeve të tij të zakonshme të qymyrit metalurgjik nga deti (i përdorur për prodhimin e çelikut) u ndaluan, thotë Jim Truman nga Wood Mackenzie, një konsulencë. Fabrikat e çelikut përgjatë bregdetit të Kinës nxituan për të gjetur alternativa. Por burimet lokale u treguan të pamjaftueshme, dhe importet nga Mongolia u kufizuan nga mbylljet e kufirit të lidhur me kovid.

Rritja e çmimit mund të lehtësohet me kalimin e kohës. Në maj qeveria qendrore e Kinës urdhëroi provincat të frenojnë përdorimin e energjisë elektrike, gjë që duhet të zvogëlojë kërkesën për karburant. Frenat e furnizimit do të tejkalohen. Një rritje e pritshme e prodhimit amerikan të gazit duhet të rimbushë përfundimisht njësitë e magazinimit në të gjithë botën.

Edhe kështu, rritja e karburantit fosil ofron një paralajmërim. Shpresat që bota do ta ulte përgjithmonë përdorimin e saj të energjisë pas krizës globale financiare të 2007-09 nuk u bënë asgjë. Në fund të korrikut të këtij viti, një mbledhje e ministrave të mjedisit nga grupi i vendeve g20 në Itali u shndërrua në farsë, me zyrtarë nga Kina, India, Rusia dhe Arabia Saudite që bllokuan një marrëveshje për t’i dhënë fund subvencioneve të karburantit fosil dhe hequr gradualisht përdorimin e qymyrit. Ndërtoni më mirë, kthehuni më të gjelbër mund të jetë një qëllim i admirueshëm, vëren David Fyfe nga Argus Media, një botues i industrisë, por nëse nuk shoqërohet me politika serioze, “qymyri do të mbetet karburanti i paracaktuar për fuqinë bazë të ngarkesës në shumë vende.”

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga The Economist

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Analiza/ Taksa më të larta dhe politikë më e egër?

Çfarë do të thotë një presidencë e Biden për qymyrin?