Qiejt e zinj mbi Ishujt Balearikë të Spanjës japin lajme të mira ekonomike për Evropën jugore, pas një sezoni katastrofik të vitit 2020, industria e saj turistike është në rrugën e rimëkëmbjes.
Numri i korrikut i 2.4 milion pasagjerëve ajrorë për dhe nga Mallorca, më i madhi i zinxhirit të ishullit, ishte më shumë se dyfishi i numrit në të njëjtin muaj në vitin 2020, megjithëse ishte akoma më shumë se 40 përqind më pak se sa para-pandemisë 2019.
Në qytetin e vjetër Ciutadella në Menorca fqinje, turistët rrinin në radhë për tavolina në dhjetëra restorante çdo natë ndërsa prisnin për të ngrënë me ëmbëlsirat lokale, të tilla si patëllxhan i mbushur dhe merak karavidhe.
Fluksi i vizitorëve është një lehtësim i madh për arkipelagun, i cili pësoi një rënie prej 24 përqind të PBB vitin e kaluar pasi kufizimet e koronavirusit penguan pushuesit të udhëtonin.
“Gjërat kanë shkuar shumë më mirë nga sa prisnim pesë muaj më parë,” tha Maria Frontera, kreu i shoqatës së hoteleve Mallorca, duke shtuar se rreth 90 përqind e anëtarëve të saj ishin të hapur për biznes në gusht, më shumë se dyfishi i përqindjes në maj.
Industria turistike e Evropës Jugore kishte frikë se do të humbiste një verë të dytë radhazi. Në vend të kësaj, ajo ka shmangur përsëritjen e makthit të vitit 2020 edhe nëse kthimi në nivelin para pandemisë mbetet larg.
“2020 ishte një katastrofë,” tha Pepe Diaz, i cili drejton tre hotele në Menorca. “Por këtë vit ne kemi kaluar nga një maj mediokër në një periudhë të jashtëzakonshme korrik-gusht dhe deri në vitin 2022 ne presim që hotelet tona të bëjnë më mirë sesa ata në vitin 2019.”
Përzierja është e ndryshme nga vitet e kaluara. Turistët në Mbretërinë e Bashkuar janë më të shumtë se ata nga Franca dhe Gjermania, madje edhe në Spanjë, tradicionalisht një e preferuar britanike. Plazhet kanë dalë më mirë se vendet e pushimit të qytetit, ndërsa pjesa e sipërme e tregut është rikuperuar më fort sesa destinacionet buxhetore ose familjare.
Në përgjithësi, miliona që qëndruan në shtëpi vitin e kaluar kanë udhëtuar këtë verë, pasi kursimet e mbyllura dhe dëshira për të shkuar jashtë vendit janë lëshuar nga vaksinimet e përhapura dhe kufizimet më të lirshme.
“Njerëzit ose duan të largohen tani ose po planifikojnë përpara për verën e ardhshme, dhe ata ende po kërkojnë të spërkaten dhe të trajtojnë veten,” tha Alan French, shefi ekzekutiv i Thomas Cook, i shpikur si një kompani online pas rënies së tij në 2019.“Greqia vazhdon të jetë destinacioni ynë më i kërkuar, i ndjekur nga Ishujt Kanarie dhe Balearikët dhe Majorka në veçanti.” Ai shtoi se 80 përqind e rezervimeve ishin për akomodim me katër yje dhe më lart.
Në të vërtetë, udhëtimet luksoze po lulëzojnë. Pasagjerët e avionëve privatë për dhe nga Mallorca në korrik u rritën me më shumë se dy të tretat në të njëjtin muaj në 2019, me një mesatare prej 83 avionësh privatë që mbërrinin ose niseshin në ditë. Pepe García-Aubert, i cili drejton MB92, grupi më i madh i rindërtimit të super jahteve në botë, tha gjithashtu se tani është praktikisht e pamundur të marrësh me qira një jaht.
Rimëkëmbja e pabarabartë u përkthye në një mbushje për ekonominë. Maria Jesús Fernández, një ekonomiste në fondacionin e bankave të kursimeve në Spanjë, tha se sezoni turistik më i mirë se sa pritej ka të ngjarë të shtojë deri në 0.2 përqind në rritjen e përgjithshme të vendit këtë vit, të cilin ajo tani e parashikon në rreth 6.5 përqind.
Dividentët ekonomikë ka të ngjarë të ndihen edhe më shumë në Greqi, e cila raportoi rritje të PBB -së prej 3.4 përqind për tremujorin e dytë dhe pret të bëjë më mirë në të tretin, pavarësisht se është dashur të luftojë me zjarret shkatërruese të pyjeve, si dhe pandeminë.
“Në maj ne po thoshim se nëse do të arrinim të arrinim 40 përqind të rezervimeve të vitit 2019 do të ishim shumë me fat. Nga të dhënat e sotme dhe pas rezervimeve të shtatorit, ne do të tejkalojmë 50 apo edhe 60 përqind nëse nuk ka një zhvillim të papritur me pandeminë,” tha Yannis Retsos, kreu i Federatës Greke të Turizmit.
Në destinacionet kryesore si Korfuzi, hotelet kanë funksionuar me 80-90 përqind të zënies dhe tarifojnë çmime më të larta se 2019, sipas shoqatës së hoteleve të ishullit. Trafiku ajror grek në gusht ishte rreth 90 përqind e nivelit për të njëjtin muaj në vitin 2019, treguan të dhënat nga Eurocontrol, megjithëse totali kumulativ për vitin është ende shumë nën dy vjet më parë.
Por gjetkë, përfitimet ekonomike nuk kanë qenë të mëdha. Një sondazh nga Federata Kombëtare Franceze e Organizatave Turistike sugjeroi një pamje të përmirësuar në pjesën më të madhe të kontinentit.
“Por ai optimizëm duhet të zbutet nga fakti se numrat janë ende në rënie në 2019,” përfundoi ai. “Numrat shumë të mirë të klientëve francezë. Nuk e kompensoi plotësisht rënien e numrit të të huajve në shumicën e zonave të Francës.”
Ekzistojnë gjithashtu shqetësime të qëndrueshme në lidhje me pandeminë.
Ngjarja e variantit Delta, së bashku me motin më të ftohtë dhe kthimin në shkollë, ka ngjallur shqetësime për dimrin e ardhshëm.
Philip Meeson, kryesuesi ekzekutiv i operatorit turistik Jet2, shtoi se sistemi i semaforit në Mbretërinë e Bashkuar për të përcaktuar nëse udhëtarët duhet të izolohen në kthim kishte shkaktuar “pasiguri të vazhdueshme afatshkurtër”. Konsumatorët po rezervonin “dukshëm më pranë nisjes”, duke e bërë më të vështirë për kompanitë e udhëtimit të vlerësojnë kërkesën, shtoi ai. Sistemi do të rishikohet më 1 tetor.
Ndërkohë rezervimet për verën e ardhshme tashmë kanë filluar, pasi konsumatorët vënë bast për një rikthim në një sezon më normal pushimesh. Jet2 dhe Tui të dy thonë se rezervimet për vitin e ardhshëm po shkojnë përpara asaj që kishin qenë në vitin 2019.
Por industria e pushimeve paralajmëroi se, me rezervat tani të lehta për tu anuluar dhe pandemia nuk ka mbaruar, kishte një nevojë në rritje për të qenë më fleksibël.
“Rregullat e lojës kanë ndryshuar,” tha Frontera nga shoqata e hoteleve të Mallorca. “Ne duhet të gjejmë një ekuilibër, turizëm më të qëndrueshëm dhe vlerë jo vëllim. Sepse në afat të shkurtër apo të mesëm kjo pandemi nuk duket se do të zhduket.”
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times