Hulumtimet

Studiuesit zbulojnë në tru neurone që lidhen me përpunimin e këngës

23.02.2022 - 14:53

Shkencëtarët në SHBA kanë zbuluar për herë të parë në trurin e njeriut neurone që duket se janë të përfshirë ekskluzivisht në përpunimin e këngës. Në të kaluarën janë gjetur neurone të specializuar në të folur dhe muzikë, por tani kanë dalë në dritë edhe neurone posaçërisht për këngën.

Studiuesit, të udhëhequr nga neuroshkencëtari Dr. Sam Norman-Haignere i Universitetit të Rochester në Nju Jork, publikuan gjetjet e tyre në revistën Current Biology, sipas New Scientist dhe British Guardian, dhe regjistruan aktivitetin elektrik në dëgjesat e trurit të 15 persona që dëgjuan 165 tinguj të ndryshëm (këngë, muzikë, fjalim, zëra kafshësh, tualeti, lehje qeni etj.). Pjesëmarrësit kishin tashmë elektroda në kokë sepse po trajtoheshin për epilepsi në spital.

Qelizat e trurit që i përgjigjen ekskluzivisht këngës

Në këtë mënyrë, me ndihmën e një algoritmi të veçantë kompjuterik, shkencëtarët identifikuan qelizat e trurit që i përgjigjen pothuajse ekskluzivisht këngës. Studiuesit zbuluan se neuronet e këngës gjithashtu kishin një përgjigje shumë të vogël ndaj të folurit dhe muzikës.

Më parë, shkencëtarët studiuan trurin e 30 njerëzve të tjerë me imazhe rezonancë magnetike funksionale (fMRI), të cilët gjithashtu dëgjonin tinguj të ndryshëm, të cilët i ndihmuan ata të kapnin neuronet e këngëve në dëgjesat, në një zonë afërsisht midis neuroneve që përgjigjen. ndaj fjalës dhe atyre të muzikës.

Nuk është e qartë pse neuronet evoluan te njerëzit posaçërisht për këngë. Një shpjegim i mundshëm është se kënga luajti një rol të rëndësishëm në evolucionin e muzikës. Studiuesit vlerësojnë se pothuajse të gjithë njerëzit kanë neurone të tillë këngësh, jo vetëm ata që shpesh ekspozohen ndaj muzikës dhe trajnimit të këngës.

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN