MENU
klinika

Nga The Guardian

Kombet e Bashkuara kanë fuqinë për të ndëshkuar Putinin, por…

06.04.2022 - 14:27

Fjalimi i banorit Volodymyr Zelenskiy në këshillin e sigurimit të OKB-së erdhi në një moment vendimtar për Kombet e Bashkuara si dhe Ukrainën.

Lufta e paligjshme e agresionit të Rusisë dhe dështimi kolektiv i 192 vendeve të tjera anëtare për ta ndalur atë, përfaqëson krizën më të madhe për OKB-në që nga Iraku në 2003. Ky kërcënim i jashtëzakonshëm ndaj autoritetit të organizatës – praktik, ligjor dhe moral – është njëri prej të cilit mund të mos shërohet.

Parimet e mishëruara në kartën e themelimit të OKB-së të vitit 1945, që synonin kryesisht ruajtjen e paqes midis shteteve sovrane, janë shkatërruar nga Kremlini.

Lutjet e përsëritura të Sekretarit të Përgjithshëm të OKB-së, António Guterres, për një përfundim të menjëhershëm të armiqësive nuk merren parasysh. Dhe ligjet humanitare të luftës po shpërfillen brutalisht, siç tregojnë krimet e shumta të kryera në Bucha, Mariupol dhe në mbarë Ukrainën.

OKB-ja nuk ndodhet rastësisht aty. As aspiratat dhe përgjegjësitë e tij nuk duhet të konsiderohen tani opsionale ose disi dytësore.

Pas rënies së Lidhjes së Kombeve, ajo doli nga rrënojat e duhanit të konfliktit të dytë global të shekullit të 20-të.

Motivimi i përbashkët, urgjent ishte i thjeshtë: “kurrë më”. Shtatëdhjetë e shtatë vjet më vonë, qeveritë dhe kombet kanë shumë nevojë të kujtojnë mesazhin e saj .

Në mes të bisedave se pushtimi i Ukrainës mund të ndezë një luftë të tretë botërore, statuti i OKB-së ka ripërtërirë rëndësinë.

Nuk është për t’u habitur që regjimi i Vladimir Putinit ka hedhur poshtë detyrimet e marra nga paraardhësit e tij sovjetikë.

Çuditërisht, Kina – si Rusia, një nga pesë anëtarët e përhershëm të Këshillit të Sigurimit me veto (të tjerët janë SHBA, Britania e Madhe dhe Franca) – po ashtu po dështon të respektojë statutin, ndërkohë që shtetet e tjera udhëheqëse, si India, hezitojnë.

OKB-ja nuk ka heshtur për Ukrainën. Në fillim të marsit, 141 vende në asamblenë e përgjithshme prej 193 anëtarësh miratuan një rezolutë që kërkon që Rusia të përfundojë menjëherë të gjitha operacionet ushtarake – më shumë se shumica e kërkuar prej dy të tretave. Vetëm Koreja e Veriut, Eritrea, Siria dhe Bjellorusia (dhe Rusia) votuan kundër. Pra, çfarë ndodhi? asgjë. A janë shqiptuar dënime apo janë marrë masa përmbarimore? Jo.

Tre javë më vonë, asambleja miratoi me shumicë dërrmuese një rezolutë tjetër, duke këmbëngulur për aksesin e agjencisë së ndihmës dhe mbrojtjen civile dhe duke kritikuar Rusinë për krijimin e një situate “të tmerrshme” humanitare.

Kjo duhet të ketë qenë për kohën kur, siç e dimë tani, civilët në Bucha po ekzekutoheshin, përdhunoheshin dhe torturoheshin nga trupat ruse. Edhe një herë, vota e OKB-së u shpërfill kryesisht nga Moska.

Këshilli i Sigurimit prej 15 anëtarësh i OKB-së, i vetmi organ që me të vërtetë mund të bënte ndryshimin, e kishte vërtetuar tashmë pafuqinë e tij. Në ditët pas pushtimit, një rezolutë që dënonte sulmin dështoi pasi Rusia përdori veton e saj. Kina, India dhe Emiratet e Bashkuara Arabe abstenuan.

Duke mos u dorëzuar, Zelenskiy bëri thirrje të martën që anëtarët e këshillit të ndalojnë atë që ai thotë se është gjenocid dhe të dëbojnë Rusinë nga këshilli i sigurisë, të cilin ai tha se ishte i paralizuar dhe i paefektshëm. Kievi, tha ai, dëshiron një hetim transparent dhe ndërkombëtar.

Në fakt, këshilli i OKB-së për të drejtat e njeriut ka filluar tashmë një hetim. Dhe më vonë këtë javë, SHBA dhe Britania, e cila aktualisht mban presidencën e Këshillit të Sigurimit, do të përpiqen të përjashtojnë Rusinë nga UNHRC.

Si mund të tolerohet pafundësisht sjellja graduale e një regjimi mashtrues dhunshëm agresiv, jashtë kontrollit? Dhe si mund të bëhet OKB-ja më efektive?

Këto pyetje themelore tani varen mbi të ardhmen e OKB-së. Ato zbatohen, gjithashtu, për shtete të tjera abuzive në mënyrë serike. Por Rusia është kyçe, duke pasur parasysh pozicionin e saj të privilegjuar pas vitit 1945.

Nëse OKB-ja do të ruajë autoritetin e saj si kujdestar i rendit ndërkombëtar të bazuar në rregulla, nëse do të jetë në gjendje të veprojë me vendosmëri kur ato rregulla shkelen, dhe në të vërtetë, nëse do të mbijetojë fare si diçka më shumë se një dyqan bisedash dhe skenë për politikë gjeste, ajo ka nevojë dëshpërimisht për reforma.

Kjo nuk është një ide e re. Propozime të shumta janë hedhur dhe zhytur gjatë viteve, kryesisht duke përfshirë zgjerimin e anëtarësimit të përhershëm të KS të OKB-së për të përfshirë shtete të tilla si Japonia, Brazili, India, Afrika e Jugut dhe Gjermania.

Disa sugjerojnë heqjen e vetos së KS të OKB-së.

Kjo situatë qartësisht nuk mund të vazhdojë teksa Ukraina digjet.

Një hap i parë i arsyeshëm dhe i mundshëm do të ishte ndryshimi i rregullave, nëpërmjet një votimi të jashtëzakonshëm të vetëm, për të lejuar votimin e shumicës në këshillin e sigurisë për çështje specifike që lidhen me Ukrainën. Vetoja e pashmangshme e Rusisë mund të anashkalohet dhe ndryshimi i rregullit të ratifikohet nga shumica e dy të tretave kundër Rusisë që ekziston tashmë në asamblenë e përgjithshme.

Votimi i shumicës në KS të OKB-së mund të futet në përgjithësi me kalimin e kohës. Por, në çdo rast, Guterres tani duhet t’u kërkojë të gjitha vendeve anëtare të mbështesin thirrjen e një konference të re themelore të ngjashme me atë në San Francisko në 1945, për të rifilluar OKB-në, institucionalisht dhe organizativisht, në mënyra që pasqyrojnë balancat dhe prioritetet globale të fuqisë. të shekullit të 21-të.

Ky është një moment kritik. Ukraina ka nevojë për ndihmë urgjente. OKB-së i duhet dëshpërimisht një fillim i ri. 

Po kështu edhe rendit ndërkombëtar që po shpërbëhet. Nëse OKB-ja dështon për Putinin dhe Ukrainën, siç bëri Lidhja e Kombeve për Musolinin dhe Etiopinë, atëherë pasojat globale, si në vitet 1930, mund të jenë katastrofike për të gjithë.

Simon Tisdall është një komentator i çështjeve të jashtme. Ai ka qenë një shkrimtar lider i huaj, redaktor i huaj dhe redaktor amerikan i Guardian.

Burimi: The Guardian

Përktheu dhe përshtati: Konica.al

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN