MENU
klinika

"The Economist"

Dilema e Kinës mbi firmat financiare

02.06.2022 - 19:01

Financuesit e qeverisjes vendore të Kinës kanë një identitet kompleks. Të ngarkuar me zhvillimin e tokës dhe kryerjen e punëve publike, ata veprojnë në emër dhe me miratimin e autoriteteve të qytetit dhe provincës. Megjithatë, në të njëjtën kohë ata përfaqësojnë kompani të mëdha, të njohura si mjete financuese të qeverisë lokale (lgfvs), të cilat kanë aftësinë për të mbledhur miliarda dollarë nga investitorët globalë. Mijëra lgfv në të gjithë vendin i detyroheshin rreth 53 trilion juanë (8.3 trilionë dollarë, ekuivalente me 52% të PBB-së vjetore) borxh vitin e kaluar.

Konfliktet e interesit kanë lindur natyrshëm për bosët e këtyre firmave hibride. Në disa raste ata janë kapur duke u dhënë kompanive private aksione fitimprurëse në projektet qeveritare. Të tjerë kanë përdorur statusin e tyre zyrtar për të garantuar kredi bankare për miqtë. Në provincën Sichuan, një financier i qeverisë u zbulua kohët e fundit se u kishte dhënë hua fondet shtetërore firmave private me norma deri në 20% në vit. Në provincën Hunan, një shef u kap duke ngarkuar kompanitë që punojnë me tarifat e këshillimit dhe dokumenteve të qeverisë. Praktika të tilla mund të zbatohen në sektorin privat, por jo me hetuesit kundër korrupsionit.

Qeveria qendrore po shfaq interesim të ri për marrëveshje të tilla të dyshimta. Më shumë se 40 zyrtarë të rangut të lartë në lgfvs janë vënë nën hetim ose arrestuar që nga fillimi i vitit. Ministria e Financave ka paralajmëruar autoritetet provinciale për rreziqet që lidhen me korrupsionin në sektorin thuajse shtetëror. Vëmendja e ripërtërirë ndaj ryshfetit në lgfvs tradhton shqetësimet në rritje për rolin që luajnë kompanitë në gjenerimin e rritjes ekonomike, së bashku me grumbujt e borxhit që kanë grumbulluar në këtë proces.

lgfv-të janë një problem unik kinez. Të shpikura në vitet 1990 për të marrë rregulla të rrumbullakëta që ndalonin qeveritë vendore të rrisin borxhin, kompanitë u bënë një nga burimet më të rëndësishme të rritjes ekonomike gjatë dy dekadave të fundit, pasi realizuan një numër të madh projektesh publike. Statusi i tyre si subjekte joqeveritare i lejoi ata të merrnin shumë hua nga investitorët në Kinë dhe jashtë saj. Një nga çuditshmëritë e lgfvs është se janë autoritetet e qytetit dhe provincave që janë në grep për ato borxhe. Por huazimet e lgfvs nuk përfshihen në buxhetet zyrtare të qeverisë, duke e bërë të vështirë matjen e rrezikut.

Shqyrtimi i fundit sjell me vete dy komplikime. Si fillim, vjen në një moment të vështirë. Ekonomia është goditur rëndë nga bllokimet e fundit për të përmirësuar Covid-19. Si përgjigje, liderët e Kinës kanë njoftuar planet për shpenzimet e infrastrukturës këtë vit për të ndihmuar në arritjen e një objektivi të lartë të rritjes së PBB-së prej 5.5%. lgfvs zakonisht do të luante një rol kyç në financimin dhe kontraktimin e një pjese të madhe të aktivitetit të ndërtimit në të gjithë vendin. Por goditja e korrupsionit dhe kufizimeve të tjera do të thotë që menaxherët do të kenë më pak gjasa të marrin rreziqe. Normalisht kjo do të konsiderohej një gjë e mirë. Megjithatë, këtë herë, mosgatishmëria për të ndërmarrë projekte të reja mund të vijë me koston e rritjes së çmuar të PBB-së në një kohë kur Partia Komuniste nuk mund ta përballojë atë.

Për më tepër, mbikëqyrja më e rreptë ka pasur efektin e paqëllimshëm të ekspozimit të lgfv-ve ndaj rrezikut të monedhës. Firmat duhet të marrin miratimin rregullator për të emetuar bono brenda Kinës. Një shqyrtim më i madh mbi përdorimin e fondeve nga ana e tyre ka çuar në rënien e emetimit të borxhit tokësor nga lgfv me 22% në katër muajt e parë të 2022, krahasuar me të njëjtën periudhë të vitit të kaluar. Kjo i ka shtyrë kompanitë në tregun më të rrezikshëm në det të hapur: emetimi i obligacioneve në dollarë nga lgfvs u rrit me rreth 150% gjatë së njëjtës periudhë, sipas Pengyuan, një agjenci vlerësimi. Por pak nga këto kompani fitojnë të ardhura në dollarë, duke e bërë më të vështirë shlyerjen e obligacioneve. Një mospagim do të dërgonte një valë shokuese në tregun e obligacioneve.

Rreziqe të tilla shpjegojnë pse teknokratët e Pekinit duan të zvogëlojnë rëndësinë e lgfv-ve, veçanërisht pasi qeveritë vendore tani mund të emetojnë drejtpërdrejt obligacione, duke reduktuar nevojën për zgjidhje të vështira. Megjithatë, për sa kohë objektivi i rritjes është në rrezik, lgfvs nuk do të shkojë askund.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga The Economist

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


The Economist/ Valët tronditëse do të ndihen kudo në botë

A do të shtojnë problemet në furnizim bllokimet e Kinës?

The Economist/ Ndikim Xi Jinping në tregje

Investitorët e huaj po ikin nga Kina