MENU
klinika

Zonja e pushtetit

Mbretëresha e pakurorëzuar e Francës

12.07.2022 - 16:11

        “Zonja de Pompadour do t’u linte pasardhësve vetëm pak hi”, – profetizoi dikur, Didero. Sa gabim e kishte! E preferuara e famhme e Luigjit XV, përtej prirjes për porcelanin Sevres, orientalizmin dhe bruzin, la gjurmë të gjalla në shekullin e fundit të regjimit të lashtë. Madje, ajo u shndërrua në ikonën franceze të një sharmi të pashprehur femëror./Konica.al

Zonja de Pompadour ishte gruaja më me ndikim te Luigji XV. Edhe pse të kesh ndikim mbi një mbret, nuk ishte diçka e vogël, De Pompadour kishte më shumë sesa vetëm atë funksion. Rëndësia e saj në Francën e shekullit të 18-të ishte gjithashtu, jetike në fushën e artit, si një mendje e zgjuar dhe krijuese. Një adhuruese e arteve, markeza jo vetëm porosiste dhe mblidhte vepra arti, por gjithashtu krijoi disa për hesap të saj.

Jeanne Antoinette Poisson (1721-1764) u bë metresa mbretërore e Luigjit XV, kur ishte vetëm 24-vjeç. Pozicioni i saj zyrtar si mësuese zgjati deri në vitin 1751, megjithatë ajo qëndroi në oborr dhe në favor të mbretit të Francës, deri në fund të jetës. Edhe pasi lidhja e tyre seksuale përfundoi, ajo mbeti shoqja, e besuara dhe këshilltarja politike e mbretit. Zonja de Pompadour ,nuk ishte thjesht një grua tërheqëse. Pushteti që ajo kishte në oborrin francez ishte pa dyshim, një rol i seksualizuar, por gjithashtu shumë politik.

Më shumë se thjesht, një mësuese

Një grua e mirarsimuar, Zonja de Pompadour kishte njohje me intelektualët francezë si Volteri dhe Dideroi. Po ashtu, ajo ishte gjithashtu një adhuruese e arteve, duke porositur shpesh vepra arti dhe duke mbështetur prodhimin e porcelanit dhe sixhadesë. Markeza u portretizua nga disa nga piktorët më të mëdhenj të Francës, si François Boucher dhe Maurice-Quentin de La Tour. Në një nga portretet e saj të famshme nga Boucher, objektet përreth De Pompadour simbolizojnë njohuritë, interesat artistike dhe patronazhin e saj. Gjithë jetën, ajo qe e rrethuar me tablo të shtrenjta dhe të bukura arti. Duke dekoruar dhe ridekoruar shtëpitë e saj, ajo vazhdimisht blinte mobilje, sixhade, statuja, qeramikë dhe shumë arte të tjera dekorative. Veprat e artit që ajo porositi do të ekspozoheshin në oborr dhe në koleksionin e saj privat.

Përveç artistëve francezë, ajo vuri në punë edhe krijimtarinë e saj mendore. Luajtja e një instrumenti muzikor dhe vizatimi ishin disa nga aftësitë që pritej nga gratë e asaj kohe (veçanërisht ato të arsimuara mirë). Ajo bëri gravurë, praktikoi skulpturë në shkallë të vogël përmes prerjes së gurëve të çmuar dhe madje aktroi (Mbreti, në veçanti, i pëlqente shfaqjet që ajo luajti në oborr)./Konica.al

Koleksion fotografish të zonjës de Pompadour

Në posedim të Muzeut “Walters Art” gjendet e vetmja kopje e plotë e “Suite of Prints” gdhendur nga Madame de Pompadour “After the Carved Gems” of Jacques Guay. Objekti u ble nga një tregtar librash parizian nga Henry Walters, themeluesi i muzeut, në 1895. Portofoli i lëkurës u rizbulua së fundmi mes artikujve të muzeut nga historiania e artit Susan Wager. Me 52 gravura, ky grup i rrallë u krijua nga Madame de Pompadour në vitet 1750 dhe ndoshta nuk u prodhuan më shumë se 20 kopje. Ishte një projekt i sofistikuar dhe kompleks që ndërthurte shumë artistë dhe procese artistike. Së pari, Jacques Guay gdhendi një imazh në një gur të çmuar. Më pas, një artist – zakonisht François Boucher ose Joseph-Marie Vien – krijoi një vizatim të perlës së gdhendur të Guay. Vetë Pompadour më pas e skaliti vizatimin në një pllakë metalike dhe një fotograf profesionist i përforcoi linjat e saj të gdhendura me një mjet gdhendjeje të quajtur buzin. Së fundmi, u bë një maket e pjatës në letër për të dhënë printimin e përfunduar. Jacques Guay, artisti që gdhendi gurët e çmuar, punoi në rezidencën e markezes në Versajë. Ai gdhendi xhevahiret për të, por gjithashtu e mësoi se si ta bënte edhe vet këtë. Ky projekt përfundoi duke qenë një rekord i rëndësishëm i gurëve të çmuar të Guay, pasi shumica e punës së tij tani ka humbur. Në printime, modelet e gurëve të çmuar mund të vlerësohen në një pamje të zgjeruar dhe diagramet sinjalizojnë madhësinë dhe llojin e gurëve.

Modeli i famshëm i flokëve të Elvis Preslit u emërua pas saj, një gotë shampanje franceze besohet të jetë modeluar sipas gjoksit të saj dhe, sipas legjendës, diamanti “prerje markeze” ishte porositur të kishte formën e gojës së saj… Megjithatë, Zonja de Pompadour la trashëgiminë e saj edhe më tej, pasi ajo ishte mbretëresha e pakurorëzuar e Francës dhe e arteve.

Përveç portreteve, Zonja de Pompadour porositi nga Boucher, projekte për tapiceri, të cilat ishin menduar të thureshin ekskluzivisht për të. Ajo zgjodhi historinë nga Ovidi për lindjen dhe perëndimin e diellit; gjithçka ishte simbolike, siç mund ta imagjinoni. Boucher e përshkroi atë si nimfën Tethys, që pret lindjen e diellit, modeluar sipas Luigjit XV. Pikturat u shfaqën në “Salon” në 1753 dhe bënë jehonë.

Kjo grua e shkëlqyer dhe inteligjente kultivon misterin dhe paqartësinë. Pas lëvizshmërisë së përhershme, përfshi tiparet e saj, ajo mban një maskë të padepërtueshme./Konica.al

 

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN