Pas marrjes së fitimeve të fundit nga çmimet më të larta të naftës, të nxitura nga rihapja e Kinës, tregtarët po grumbullojnë përsëri ofertat dhe opsionet e naftës dhe karburantit. Arsyet: Kina, përsëri, dhe shpreson se ekonomia globale mund të shmangë një recesion. Por ka edhe një arsye të tretë – inventarët e ulët të karburantit.
Më 5 shkurt, Bashkimi Evropian do të vendosë një embargo ndaj karburanteve ruse. Rusia është furnizuesi më i madh i BE-së me karburant dhe ka dyshime serioze që BE-ja do të jetë në gjendje të zëvendësojë naftën ruse pa dhimbje. Sidomos me inventarin amerikan të karburantit që është shtylla kurrizore e çdo ekonomie gjithashtu të ngushta. Për më tepër, inventarët e naftës në SHBA janë gati të shtrëngohen me fillimin e sezonit të mirëmbajtjes.
John Kemp i Reuters raportoi në kolonën e tij javore për blerjen e fondit mbrojtës se blerjet e naftës së papërpunuar dhe karburanteve u rritën më së shumti që nga nëntori 2020 – muaji kur u njoftua vaksina e parë për Covid-19, duke ringjallur shpresat për një rimëkëmbje ekonomike.
Megjithatë, jo të gjitha këto blerje, madje as shumica, ishin në karburant dizel. Në fakt, pjesa më e madhe ishte në naftë bruto, në masën totale prej 44 milionë fuçi, prej tyre 40 milionë naftë bruto Brent. Në karburante, tregtarët e mëdhenj blenë ekuivalentin e 11 milionë fuçive benzinë amerikane, 8 milionë fuçi naftë dhe 7 milionë fuçi gaz naftë evropiane. Këtë javë, të gjithë do të shikojnë Fed dhe BQE.
Dy bankat qendrore po mbajnë takime të politikës monetare këtë javë dhe të dyja pritet të zbulojnë një raund tjetër të rritjes së normës. Megjithatë, pritshmëritë, të paktën për Fed-in, janë për një rritje më të vogël, në 25 pikë bazë, kundrejt rritjeve të mëparshme prej 50 pikë bazë. BQE pritet të vazhdojë në mënyrë agresive, me një rritje prej 50 pikësh, dhe po ashtu edhe Banka e Anglisë.
Rritjet agresive të normave nuk janë të favorshme për kërkesë më të madhe të naftës ose çmime më të larta, kështu që lajmet se Fed po ngadalësohet me përpjekjet e saj për të zbutur inflacionin do të ishin të mirëseardhura. Në të kundërt, një njoftim për një rritje të normës më të madhe se 25 pikë bazë ka të ngjarë të sjellë një tronditje për tregjet, siç vuri në dukje Reuters në një raport në fillim të kësaj jave.
“Një rritje prej 25 pikësh bazë ka të ngjarë të përfshihet në çmimet aktuale të të ardhmes së naftës, kështu që tregu do të jetë në kërkim të komenteve të Fed-it”, tha për Houston Chronicle drejtori i lajmeve për naftën e Amerikës në S&P Global Commodity Insights, Jeff Mower.
“Për shembull, a do të lë të kuptohet Fed për një pauzë në rritjen e normave të interesit, siç bëri Banka e Kanadasë javën e kaluar? Kjo mund të jetë pozitive për të ardhmen e naftës së papërpunuar,” tha ai.
Megjithatë, një pjesë e madhe e rritjes së përtëritjes së tregtarëve të naftës ka të bëjë me perspektivën ekonomike për Kinën dhe Shtetet e Bashkuara. Përmbysja e politikës zero-kovid të autoriteteve në Pekin ishte si një pistoletë fillestare për tregtarët e naftës pas një viti bllokimesh dhe pasigurie. Tani, ka gjithashtu shpresa se Shtetet e Bashkuara mund të shmangin një recesion, edhe pse të dhënat e fundit të prodhimit sugjerojnë të kundërtën.
Fondi Monetar Ndërkombëtar i përforcoi këtë javë këto shpresa duke rishikuar lart perspektivën e rritjes globale, duke përmendur kërkesën çuditërisht elastike në Evropë dhe Shtetet e Bashkuara. OPEC+, i cili po mblidhet këtë javë, nuk ka plane për të ndryshuar normat e tij të prodhimit për momentin, gjë që gjithashtu ka kontribuar në optimizëm.
Çmimet e naftës nisën këtë javë me humbje, si për shkak të pritjes së deklaratave të bankave qendrore në lidhje me normat e interesit dhe për shkak të vazhdimit të eksporteve të forta ruse, pavarësisht embargos së BE-së. Parashikimet katastrofike të humbjeve të prodhimit mbi 1 milion bpd, madje deri në 3 milion bpd ose më shumë, kanë dështuar të materializohen, por pas fillimit të embargos së BE-së për karburantet, gjërat mund të ndryshojnë.
Kjo do të ndodhte sepse, ndryshe nga nafta e papërpunuar, Kina dhe India ka të ngjarë të kenë një oreks shumë më të ulët për produkte të rafinuara të importuara. Dhe kjo, nga ana tjetër, do të nënkuptonte se Rusia do të kishte nevojë të gjente tregje të reja dhe më të vogla, gjë që do të çonte në një shtrëngim të inventarit global të karburanteve dhe, rrjedhimisht, në çmime më të larta. Tregtarët mund të kenë të drejtë në rritjen e basteve të tyre për karburantet. /Nga Irina Slav
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga “OilPrice.com“