MENU
klinika

Analiza nga "Financial Times"

Kreditë e këqija të “Breza dhe Rrugë” ‘godasin’ Kinën

17.04.2023 - 13:22

Programi i financimit të infrastrukturës së Iniciativës së Kinës për një brez dhe një rrugë prej 1 trilion dollarësh është goditur nga kreditë e këqija spirale, me huamarrje me vlerë më shumë se 78 miliardë dollarë që janë përkeqësuar gjatë tre viteve të fundit.

Skema e bëri Kinën kreditorin më të madh dypalësh në botë, por shifrat sugjerojnë se ajo është bërë një gur mulliri financiar për Pekinin dhe bankat e tij më të mëdha.

Rreth 78.5 miliardë dollarë kredi nga institucionet kineze për rrugët, hekurudhat, portet, aeroportet dhe infrastrukturën tjetër në mbarë botën u rinegociuan ose u fshinë midis 2020 dhe fundit të marsit të këtij viti, sipas shifrave të përpiluara nga organizata kërkimore me qendër në Nju Jork, Rhodium. Grupi.

Kjo është më shumë se katër herë më shumë se 17 miliardë dollarë në rinegocime dhe shlyerje të regjistruara nga Rhodium në tre vitet nga 2017 deri në fund të 2019.

Nuk ka shifra zyrtare për shkallën totale të huadhënies BRI gjatë dekadës së fundit, por besohet se është “diku në 1 trilion dollarë”, sipas Brad Parks, drejtor ekzekutiv i AidData në universitetin William and Mary në SHBA. .

Për më tepër, Pekini ka dhënë një vëllim të paprecedentë të “kredive të shpëtimit” për të parandaluar mospagesat sovrane nga huamarrësit e mëdhenj midis rreth 150 vendeve që janë nënshkruar në BRI.

Vlera e këtyre ndihmave sovrane arriti në 104 miliardë dollarë midis 2019 dhe fundit të 2021, sipas një studimi nga studiues në AidData, Banka Botërore, Shkolla Harvard Kennedy dhe Instituti i Kielit për Ekonominë Botërore. Gjatë një periudhe më të gjatë kohore midis 2000 dhe fundit të vitit 2021, këto paketa shpëtimi për vendet në zhvillim arritën në 240 miliardë dollarë, zbuloi studimi.

Një numër në rritje i vendeve huamarrëse të BRI po shtyhen në prag të falimentimit nga një ngadalësim i rritjes globale, rritja e normave të interesit dhe nivelet rekord të borxhit të lartë në botën në zhvillim. Kreditorët perëndimorë të këtyre vendeve, ndërkohë, kanë fajësuar Kinën për bllokimin e negociatave për ristrukturimin e borxhit.

“Sinqerisht, mendoj se ky është vetëm fillimi. Bankat kineze kanë interes të sigurojnë që huamarrësit e tyre më të mëdhenj jashtë shtetit të jenë mjaftueshëm likuid për të vazhduar shërbimin e borxheve të projekteve të tyre të infrastrukturës,” tha Parks. “Pra, Pekini ndoshta do të jetë në biznesin e huadhënies emergjente për sa kohë që huamarrësit e tij më të mëdhenj janë në vështirësi financiare.”

Ritmi i rinegocimeve dhe shlyerjeve të BRI u ngadalësua disi në vitin 2022, krahasuar me kulmin e pandemisë në 2020 dhe 2021. Por ekspertët thanë se kjo nuk tregon se cilësia themelore e librit të kredisë së Kinës ishte përmirësuar.

“Larg kësaj,” tha Matthew Mingey, analist i lartë kërkimor në Rhodium. “Ndërsa disa përfitues kryesorë të huadhënies së Kinës, si Pakistani, kanë arritur të qëndrojnë me FMN-në dhe ndihmat dypalëshe, të çarat në BRI po zgjerohen.”

Analistët thanë se nuk prisnin që Pekini të merrte kohë për programin që ishte i lidhur aq ngushtë me reputacionin e Kinës në botë dhe me imazhin e vetë udhëheqësit të Kinës Xi Jinping. Gati një dekadë më parë, Xi e shpalli BRI-në “projektin e shekullit”.

“Shumë vende ende mirëpresin investimet nga Kina nën kuadrin e BRI dhe unë nuk e shoh këtë ndryshim,” tha Francesca Ghiretti, analiste në Merics, një think-tank me qendër në Berlin.

Xue Gong, një bashkëpunëtor në Carnegie China, parashikoi se Kina do të përdorte Forumin Brez dhe Rrugë për Bashkëpunim Ndërkombëtar, të cilin Pekini pritet të mbajë më vonë këtë vit, për të festuar një dekadë të arritjeve të BRI dhe për të hartuar planet e ardhshme për bashkëpunim.

Por ajo shtoi se fokusi gjithëpërfshirës i Pekinit në zhvillimin e teknologjive indigjene dhe një tendosje në financimin publik në vend, mund të rezultojë në më pak burime të destinuara për iniciativën. “Dhurimet e parave në shkallë të gjerë për firmat shtetërore për BRI janë jashtë tryezës,” tha Gong.

Në të njëjtën kohë, Kina po zgjeron hapat e saj politike dhe diplomatike në botën në zhvillim, duke zbehur potencialisht rëndësinë e BRI-së me kalimin e kohës.

Që nga viti 2021, Xi ka nisur tre iniciativa strategjike që synojnë riformulimin e arkitekturës së qeverisjes globale dhe zbehjen e ndikimit të institucioneve të udhëhequra nga perëndimi që kanë drejtuar çështjet botërore që nga fundi i Luftës së Dytë Botërore.

Ndërsa Pekini kërkon mbështetjen ndërkombëtare për dy prej tyre – Iniciativën e Zhvillimit Global dhe Iniciativën e Sigurisë Globale – ato vende që nënshkruajnë për t’u bërë “miq” të vizionit të Kinës janë pothuajse pa ndryshim edhe debitorë ndaj kreditorëve kinezë nën BRI.

Kamboxhia, Mongolia, Kuba, Uruguai, Nikaragua dhe Bjellorusia kanë treguar të gjithë mbështetjen e tyre për GSI gjatë takimeve të fundit, tha Alice Ekman, analiste e lartë në Institutin e Bashkimit Evropian për Studimet e Sigurisë. Të gjitha këto vende janë gjithashtu anëtarë të shquar të BRI-së.

Ndërkohë, gati 70 vende i janë bashkuar Grupit të Miqve të GDI, sipas Ministrisë së Punëve të Jashtme të Kinës.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga “Financial Times

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Financial Times/ Rreth 40 vende i detyrohen Pekinit 10% të PBB së tyre

‘Borxhi i fshehur’ në ‘Rripa dhe Rrugë’ arrin $385 mld

RT/ Nga kjo nuk do të dali asgjë e mirë, ja pse!

A mundet vërtet India të mbyllë furnizimin me naftë në Kinë?