Pas dëshmisë së ish-këshilltarit special Robert Mueller, Presidenti Donald Trump po qesh me policinë edhe Kongresin. Mbetet pyetja: Kur do të ketë pasoja për nivelin e paparë të korrupsionit të paturpshëm, flagrant dhe paligjshmërinë në këtë administratë?
Ndërkohë ai vazhdon me shkeljet, duke lejuar në mënyrë efektive të shkelet ligji pa ndëshkim. Populli Amerikan dëshmon këtë erozion të ngadaltë të Kushtetutës dhe pyet veten, me të drejtë, nëse presidenti ndonjëherë do të mbajë përgjegjësi.
Dhe kjo ka rëndësi jo vetëm për sa i përket sigurimit që askush, madje as presidenti, nuk është mbi ligjin, por edhe për mbijetesën themelore të demokracisë sonë kushtetuese.
Jo vetëm kjo Shtëpi e Bardhë, por çdo Shtëpi e Bardhë nga këtu e tutje beson, siç shpalli Trump kohët e fundit, se neni II i Kushtetutës i jep atij “të drejtën të bëjë atë që dua si president”.
Njoftimet e kongresit nuk janë njoftime të thjeshta. Ata nuk janë ftesa ose udhëzime. Kur lëshohetn, kërkesa të tilla duhen përmbushur, ndalesa e plotë.
Të Premten e kaluar, Kryetari i Komitetit të Gjyqësorit të Dhomës, Jerrold Nadler (D-N.Y.) njoftoi hapa të rinj në drejtimin e duhur. Ai diskutoi dosjet e reja gjyqësore për të kërkuar materialin themelor të jurisë në hetimin e Mueller, dhe perspektivën e kërkimit të ekzekutimit gjyqësor të një kërkese për dëshminë e ish-këshilltarit të Shtëpisë së Bardhë, Don McGahn. Këto janë veprime mjaft të rëndësishme.
Sidoqoftë, ne nuk mund ta injorojmë shtypin e kohës. Ne kemi më shumë se katër muaj pas përfundimit të hetimit të Mueller dhe tre muaj pas daljes në skenë të drejtorit të Prokurorit të Përgjithshëm William Barr që raportojmë.
Është jashtëzakonisht e rrezikshme të trajtosh atë që po bën ky president dhe administrata e tij si thjesht gjëra të zakonshme, mosmarrëveshje politike, të zgjidhura përfundimisht me numrin e votave. Ky president vazhdimisht ka injoruar ose shkelur Kushtetutën.
Nëse e lëmë thjesht kalojë, rrezikojmë ta normalizojmë këtë shpërfillje ndaj Kushtetutës sonë dhe të zvogëlojmë fuqinë dhe autoritetin e saj.
Nëse në të ardhmen Kongresi dëshiron që kompetencat e tij kushtetuese të mbikëqyrjes të merren aq seriozisht sa duhet, atëherë liderët duhet të ndërmarrin hapa konkretë për të zbatuar ato fuqi menjëherë.
Nëse jo, kjo dobëson në mënyrë të tmerrshme Kongresin si një institucion, dëmton rëndë demokracinë tonë kushtetuese dhe vendos një precedent të tmerrshëm: Presidentët e ardhshëm mund të jenë në gjendje të largohen nga praktikisht çdo keqbërje që ata kryejnë gjatë detyrës.
Elizabeth Wydra, një ish nëpunëse në Gjykatën e Apelit të SHBA për Qarkun e nëntë, është presidente e Qendrës së Përgjegjshmërisë Kushtetuese, një firmë ligjore e interesit publik dhe ekspert i përkushtuar për të promovuar premtimin progresiv të tekstit dhe historisë së Kushtetutës.