Kërcënimet për rrugët e transportit të naftës nuk janë asgjë e re për këtë treg. Ajo e ka duruar Iranin të kapë cisterna në ngushticën e Hormuzit dhe ajo ka duruar kërcënime të përsëritura të Iranit për të mbyllur këtë chokepoint më të rëndësishme në botë.
Por ajo që tregu i naftës ndoshta nuk është i përgatitur për të duruar, janë kërcënime të ngjashme të bëra nga një prej konsumatorëve më të mëdhenj të naftës në botë – Indi – për të bllokuar naftën që po shkon drejt Kinës.
Tani, armiqësia e fundit që shpërtheu midis dy prej importuesve më të mëdhenj të naftës në botë – dy më të mëdhenjve në Azi, Kinë dhe Indi – mund të rritë kërcënimet e sigurisë përgjatë chokepoint të dytë më të rëndësishëm të naftës në botë, ngushticës së Malacca.
Ky ngushticë jetësore lidh Oqeanin Indian me Oqeanin Paqësor përmes Detit të Kinës së Jugut dhe është rruga më e shkurtër e transportit të naftës nga furnitorët në Lindjen e Mesme me tregjet aziatike si Kina, Japonia dhe Koreja e Jugut. Ngushtica e Malacca është chokepoint kryesor në Azi, dhe vitet e fundit, midis 85 përqind dhe 90 përqind të fluksit të përgjithshëm të naftës totale prej më shumë se 16 milion fuçi në ditë (bpd) përmes këtij chokepoint ishin naftë e papërpunuar, sipas US Energy Administrimi i informacionit.
Marrëdhënia midis Indisë dhe Kinës ka qenë gjithnjë e lëkundshme, por një ndezje e tensioneve të fundit në kufirin midis të dyve u bë më e dhunshme në 50 vjet, pasi Kina dhe India luftuan një luftë për të vendosur ku saktësisht do të kalonte ky kufi. Të dy vendet janë fuqi bërthamore, gjë që ka shqetësuar OKB-në, e cila u ka bërë thirrje Pekinit dhe New Delhi të “ushtrojnë kufizim maksimal”.
Gjatë ditëve të kaluara, dy qarqet duket se lëvizin drejt de-përshkallëzimit, por tensioni mbetet.
A mundet India të ndërpresë dërgesat përmes ngushticës së Malacca?
Pozicioni i Indisë në Oqeanin Indian dhe Marinën e tij duke forcuar praninë në ishujt Andaman dhe Nicobar, të cilët janë shumë afër ngushticës së Malacca, mund të lejojnë teorikisht Indinë të bllokojë ngushticën midis Indonezisë dhe Malajzisë, HI Sutton, një ekspert në marina, shkruan në Forbes. Një mbyllje e mundshme e ngushticës së Malacca në rast të përshkallëzimit të tensionit, një krizë ose një lufte, mund të lejojë që India të thith dërgesat e naftës në Kinë, i cili importon shumë vaj nga Lindja e Mesme duke shkuar nëpër atë rrugë.
Mosfunksionimi Indi-Kinë ka ndikuar tashmë në zona të tjera tregtare, me importet kineze të papritur të mbajtura në portet indiane për shqyrtim pa paralajmërim, i thanë organizatat tregtare CNN Business në fund të muajit të kaluar.
Por një bllokadë e ngushticës së Malakasë është tani një mundësi e largët. Nëse do të ndërpresë dërgesat, India do të shtypte fluksin e naftës në aleatët e fuqive të Azisë Veriore të Shteteve të Bashkuara, të tilla si Koreja e Jugut. Do të dëmtonte rëndë tregtinë në të gjithë Azinë, përfshirë rrjedhën e saj tregtare në një kohë kur kriza e koronavirusit po shkatërron ekonomitë në të gjithë botën.
Planet e Kinës për të Anashkaluar ngushticën e Malacca
Kina ka dy projekte për të zvogëluar varësinë e saj nga Ngushtica e Malacca në tregti, përfshirë tregtinë e naftës. Njëra është porti Gwadar në Fqinjë të Indisë, Pakistan nën ‘Brezin dhe Rrugën Iniciativa’ me planet për të transportuar naftë nga porti në Kinë në brendësi. Tjetra është Itinerari i Detit Verior në Arktik. Kina synon të ndërtojë një “Rrugë mëndafshi polare”, dhe të lehtësojë lidhjen dhe zhvillimin e qëndrueshëm ekonomik dhe shoqëror të Arktikut”, sipas planit të Politikës Arktike të Kinës nga 2018.
Këto plane do të kërkojnë vite për t’u përfunduar, dhe madje edhe kur të jenë të plota, ato nuk do të eliminonin varësinë e Kinës nga ngushtica e Malacca për tregtinë e saj të naftës.
Importet e naftës në Kinë vazhdojnë ‘të fluturojnë’
Ndërkohë, importi i naftës së papërpunuar ka qenë një faktor kryesor mbështetës për çmimet e naftës gjatë pandemisë COVID-19. Importet kineze u mbajtën relativisht të qëndrueshme në Mars dhe Prill, duke ndihmuar në prishjen e kërkesës globale të naftës kur vendet e tjera shkuan në mbyllje. Pastaj në maj, Kina importoi një rekord të lartë të naftës bruto 11,34 milion bpd. Ndërsa një pjesë e importeve rekord u nxit nga marrja e aktivitetit ekonomik, shoferi tjetër ishin çmimet ultra të ulëta të prillit të prillit, të cilat stimuluan grumbullimin e rezervave të naftës së papërpunuar kineze në inventarët strategjikë dhe tregtarë.
Një ndërprerje e rrjedhës së naftës në Kinë mund të përkthehet në një ndërprerje në rikuperimin e naftës.
Në qershor, importet e naftës së papërpunuar të Kinës arritën një rekord të lartë prej 11,93 milion bpd – një rritje prej 820,000 bpd nga nivelet e majit, të cilat ishin gjithashtu në nivele rekord, tregoi një analizë e tregut nga OilX Research. OilX ia atribuoi këtë rritje në qershor rifillimit të ekonomisë së Kinës, së bashku me çmimet dhe përhapjet e favorshme të naftës bruto.
Me kapacitetin e ruajtjes së naftës në Kinë raportohet se është duke u holluar, nuk është e qartë se sa naftë importuesi më i madh i naftës në botë do të blejë për dërgesë në muajt e ardhshëm, veçanërisht tani që çmimet janë dyfishi i niveleve më të ulëta të parë në prill.
Një ndërprerje e mundshme e fluksit të naftës përmes Malacca mund të dërgojë çmime të naftës në rritje, dhe duke shtrembëruar – edhe një herë – bazat prapa çmimeve të naftës dhe duke vonuar rigjenerimin e kërkesës globale të naftës pas krizës COVID-19.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga RT