MENU
klinika

Nga Financial Times/ Nga mungesa e lëndëve të para tek fuqia punëtore

SHBA sfidon problemet e zinxhirit të furnizimit

29.05.2021 - 12:20

Një gjë është e qartë nga dëgjimi i thirrjeve të fitimeve të tremujorit të parë në SHBA: Amerika e korporatave është shkatërruar nga problemet e zinxhirit të furnizimit.

Prodhuesi amerikan i traktorëve John Deere tha se priste presione të rritura të zinxhirit të furnizimit përmes bilancit të këtij viti dhe po punon ngushtë me furnizuesit për të siguruar pjesë dhe përbërës. Dhe industria e automobilave ka raportuar mungesa të gjithçkaje, nga plastika te sediljet dhe, më e rëndësishmja, gjysmëpërçuesit.

Këto ngushtime kanë dalë nga çështje të tilla si mungesa e lëndëve të para, bllokimi i portit dhe mungesa e fuqisë punëtore që kanë ngadalësuar prodhimin e mallrave ose dërgimin e tyre në treg.

Kompania globale e logjistikës CH Robinson tha që anijet në portet e Bregut Perëndimor në SHBA janë duke pritur midis 15 deri në 20 ditë për të vendosur anijen, krahasuar me asnjë periudhë pritjeje në një treg normal. Për çdo kamion ka më shumë se shtatë ngarkesa mallrash për t’u transportuar, krahasuar me tre në kohë më normale.

Dhe kjo është përkeqësuar nga kërkesa e fortë në SHBA, e cila është rikuperuar më shpejt sesa ekonomitë e tjera të zhvilluara të nxitura nga stimul masiv fiskal dhe monetar dhe një vaksinim i shpejtë.

Anketa e Institutit për Menaxhimin e Furnizimit në Prill të menaxherëve të blerjeve në të gjithë SHBA tregoi një porosi të prapambetur që ishte më e larta në regjistrat që datojnë që nga viti 1993. Koha mesatare e pritjes për burimin e materialeve të prodhimit u rrit në Prill me katër ditë në 79 ditë, më e larta që kur ISM filloi të mbledhë këto të dhëna në 1987.

Këto probleme të zinxhirit të furnizimit kanë komplikuar aftësinë e kompanive për të planifikuar inventarin, për të ofruar produkte në kohë dhe për të rritur koston e të bërit biznes.

Ata kanë ngjallur frikë për presionet inflacioniste, një ekonomi të mbinxehjes dhe kanë nxitur numrin më të lartë të ndërmarrjeve S&P 500, gati 190, për të cituar inflacionin në thirrjen e fitimeve të tremujorit të parë në të paktën 10 vjet, sipas ofruesit të të dhënave FactSet. Në sondazhin e ISM-së në prill të menaxherëve të blerjes, më shumë se tetë në 10 prodhues raportuan të paguanin çmime më të larta për materialet.

Deere tha se fuqia punëtore është një nga sfidat më të mëdha, “qoftë ajo e magazinimit ose shofer kamionësh ose punë portuale”. Disa kompani në një pozicion të ngjashëm po përpiqen të joshin njerëzit përsëri me shpërblime më të larta pagese dhe nënshkrimi.

“Nëse njerëzit duhet të joshen përsëri në punë, atëherë unë mendoj se marzhet do të bëhen një çështje mjaft e rëndësishme, vetëm sepse kjo mbizotëron në strukturën e kostos për shumicën e kompanive”, thotë Bill McMahon, zyrtari kryesor i investimeve i strategjive aktive të kapitalit në Charles Schwab Investment Management.

Akoma, 86 përqind e kompanive në chip-blue S&P 500 kanë raportuar më mirë se fitimet e pritura për aksion në tremujorin e parë, sipas FactSet. Dhe me 95 përqind të kompanive që kanë raportuar rezultate deri më tani, fitimet e “përziera”, që kombinojnë rezultatet nga kompanitë që kanë raportuar tashmë dhe vlerësimet për ato që nuk kanë raportuar, janë rritur 51.9 përqind në tremujorin e parë nga një vit më parë. Nëse kjo qëndron, do të jetë rritja më e lartë e EPS në 11 vjet.

Për më tepër, kufijtë nuk janë gërryer akoma. Marzhi i fitimit neto të përzier, sa fitim prodhohet si përqindje e të ardhurave, për tremujorin e parë është 12.8 përqind, e cila, nëse mban, do të jetë më e larta që kur FactSet filloi ndjekjen e kësaj metrike që nga viti 2008.

Kompanitë kanë qenë në gjendje të mbrojnë kufijtë e tyre duke siguruar burime nga diku tjetër.

“Por nuk është aq e thjeshtë sa të fikësh furnizimin në një zonë dhe ta kthesh në një tjetër”, thotë Melanie Nuce, nënkryetare e vjetër e zhvillimit të korporatave në GS1 US, një organizatë jo-fitimprurëse e standardeve të informacionit. Ajo vëren në zinxhirët e furnizimit, ndërmarrjeve “u kërkohet të kenë një top kristali më shumë se kurrë më parë”.

Kompanitë po mbrojnë marzhet e tyre duke ulur kostot, duke përmirësuar rendimentin ose duke rritur çmimet. Colgate-Palmolive, Kimberly-Clark, Mondelez dhe Whirlpool janë ndër ato që kanë planifikuar t’i heqin këto kosto klientëve.

Transmetimi i këtyre kostove nuk është i lehtë ose pa dhimbje por Patrick Palfrey, strateg i lartë i kapitalit në Credit Suisse, argumenton: “E vërteta e sinqertë është se inflacioni është një përfitim i madh për kompanitë.”

“Në realitet kostot më të larta të inputeve gjithmonë kalojnë te konsumatori përfundimtar dhe ne shohim që të ardhurat rriten si rezultat. Duhet një e katërta që kompanitë t’i kalojnë ato kosto, por ato i kalojnë ato.”

Pra, ndërsa kryetari i Rezervës Federale Jay Powell është i paqartë se kur do të zgjidhen pengesat, kufijtë e korporatave pritet të mbahen mirë.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


BBC/ Gjendja e bizneseve në Kinë

“Fabrika e botës” e mbyllur me kyç

Çfarë po ndodh me 'fabrikën e botës'?

BBC/ Rritet presioni për të rihapur fabrikat

Më shumë falimentime se vrasje...

“Nuk është krizë shëndetësore, por ekonomike”