MENU
klinika

Kostoja e transportit 10 herë më e lartë se para pandemisë

Financial Times: Bllokohen qindra anije, rriten ngushticat globale

17.10.2021 - 11:03

“Menaxheri i logjistikës” duhet të jetë një nga punët më pak të lakmuara në botë për momentin, pas një lajmi të madh këtë javë rreth ngushticave të zinxhirit të furnizimit dhe paralajmërimeve për mungesa gjatë sezonit festiv.

Dubai është vendi i fundit që dha alarmin, duke njoftuar se të gjitha importet në aeroportin e tij ndërkombëtar do të pezulloheshin për gjashtë ditë për të pastruar një ngarkesë të mbetur të papërpunuar.

Portet mbeten shenja më e dukshme e krizës. Ne raportojmë sot për lojën e pritjes në operacionet nga Los Anxhelos në Shanghai, me gati 600 anije kontenierësh në të gjithë botën të bllokuar ndërsa presin të përpunohen falë kërkesës së shtuar për produkte të konsumit, ndërprerjes së orareve të lidhura me pandeminë dhe mungesës së punonjësve të stacioneve.

Shpenzimet e transportit janë rritur. Çmimi mesatar global i transportit të një konteineri 40 këmbë të gjatë tani është gati $ 10,000, tre herë më i lartë se në fillim të vitit dhe 10 herë nivelet e para pandemisë. Për shkak se bota është mbështetur kaq shumë në Kinë për prodhimin, problemet aktuale mund të zgjasin dy vjet, sipas kryetarit të DP World, një nga operatorët më të mëdhenj të porteve të kontejnerëve.

Në SHBA, problemi është më i dukshëm në Los Angeles dhe Long Beach, pika hyrëse për rreth 40 përqind të të gjitha mallrave të importuara, ku kontejnerët shtrihen deri në det. Presidenti Joe Biden ka marrë disa kompani të mëdha si Walmart, UPS dhe FedEx për të zgjatur orët e tyre të punës, por operacionet gjatë gjithë kohës do të kenë ende nevojë për një koordinim masiv midis porteve të operuara nga publiku dhe grupeve të sektorit privat, siç janë shitësit me pakicë dhe kompanitë e transportit. Me Siç shpjegon Big Read, kriza ka vënë në pikëpyetje vlerën e zinxhirëve të furnizimit në kohë dhe argumentet e ri-aktivizuara për “afërsi”, ose zhvendosjen e më shumë prodhimit në vende më të afërta si Meksika.

Koha për ekonominë amerikane është katastrofike pasi vendi po përgatitet për sezonin e gjatë të blerjeve që tradicionalisht fillon pas Ditës së Falënderimeve në fund të nëntorit. Një vlerësim thotë se kriza mund të shtojë një tjetër 223 miliardë dollarë në kostot e shitësve amerikanë gjatë sezonit të festave.

Të bësh gjithçka që duhet për të shpëtuar Krishtlindjet është gjithashtu një forcë kryesore lëvizëse pas politikës së Mbretërisë së Bashkuar që synon të trajtojë krizën e zinxhirit të furnizimit, siç eksploron Tim Harford në këtë ese të revistës FT. Disa probleme, të tilla si mungesa e drejtuesve të HGV, janë përkeqësuar nga Brexit. Dhe megjithëse qëndrimi fillestar i qeverisë ishte se kjo ishte krejtësisht e palidhur, ajo tani mburret se mungesa është vërtet e lidhur me Brexit dhe se ky ishte plani gjatë gjithë kohës, shkruan Tim, duke shtuar ndjenjën e kaosit.

Qeveria është përpjekur të gjejë mjete juridike, siç është njoftimi i sotëm për një lehtësim të kufizimeve në dërgesat nga shoferët e huaj, por mbetet përshtypja se kryeministri Boris Johnson “po vë bast se nëse i jep një shok ekonomisë së Mbretërisë së Bashkuar, diçka do të dalë, ashtu si kur i jepni zhurmë televizorit tuaj, mund të funksionojë më mirë”.

“Është e mundur që rezultati i kaosit të jetë përshtatja, inovacioni dhe elasticiteti. Por në këtë rast, unë vuaj nga një mungesë akute e optimizmit,” përfundon Tim.

Ekonomia/ Duhet të dini:
Kthesa e fundit në krizën e energjisë në Mbretërinë e Bashkuar erdhi me daljen nga tregu të CNG Group, një kompani e mbështetur nga Glencore që siguronte gaz natyror me shumicë për shërbimet, duke kërcënuar se do të vinte në rrezik edhe furnizuesit më të pavarur. Ndërkohë, sekretari i biznesit në Mbretërinë e Bashkuar po lidh disa nga shpresat e tij në parashikimet e një dimri të butë.

Në Evropë, BE ngurron të bëjë ndryshime të mëdha në regjimin e saj rregullator 30-vjeçar, pavarësisht problemeve në rritje. Këtu keni një shpjegues se si funksionon tregu dhe efektin e rritjes së çmimeve të gazit.

Kriza nuk është e gjitha një lajm i keq, veçanërisht nëse jeni një shef i naftës argjilore amerikane ose vini bast për të ardhmen e qymyrit kinez.

Më të fundit për Mbretërinë e Bashkuar dhe Evropën
Rrjeti FT City i shefave të shërbimeve financiare thanë se Britanisë së Madhe i mungonte një plan ekonomik i besueshëm për të rregulluar mungesat e fuqisë punëtore, problemet e zinxhirit të furnizimit dhe rritjen e çmimeve të energjisë, ose për të shmangur një kërcim të madh të inflacionit. Sidoqoftë, qeveria u përpoq të parandalonte një masakër derrash në masë për shkak të mungesës së punëtorëve të thertoreve, duke i dhënë viza 800 kasapëve të huaj.

Ekonomistët kanë ulur parashikimet e tyre të rritjes për Gjermaninë këtë vit në 2.4 përqind, nga 3.7 përqind, duke treguar problemet e zinxhirit të furnizimit. Por ata kanë parashikuar një rritje vitin e ardhshëm në 4.8 përqind, nga 3.9 përqind, pas së cilës ata parashikojnë që rritja të ngadalësohet në 1.9 përqind në 2023.

E fundit në SHBA
Plani i shpenzimeve prej 3.5 trilion dollarësh i Presidentit Biden është ende duke luftuar për të kaluar përmes Kongresit, këtu është shpjeguesi ynë se ku qëndrojnë gjërat. Minutat nga takimi i fundit i politikave të Rezervës Federale të SHBA sugjerojnë se masat e saj emergjente pandemike mund të fillojnë të përfundojnë muajin tjetër dhe të përfundojnë në mes të vitit të ardhshëm. Shitjet me pakicë në SHBA u rritën 0.7 për qind në shtator, duke ngatërruar pritjet e analistëve për një rënie prej 0.2 për qind.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Financial Times

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN