MENU
klinika

Analiza e Project Syndicate

BE do që të sjellë paqe në Ukrainë, por kush do të ulet në tryezë?

11.01.2023 - 09:58

Kjo nuk është një polemikë nëse Rusisë mund t’i besohet respektimi i ndonjë traktati të ardhshëm paqeje me Ukrainën.

Nuk është as një koment mbi meritat e përfundimit të luftës me mjete diplomatike. Është, më tepër, një reflektim mbi paradoksin e fundit evropian: ndërsa paqja në Ukrainë do të ndihmonte në frenimin e ”hemorragjisë”ekonomike të Evropës, në momentin që fillon çdo proces paqeje, Bashkimi Evropian do të ndahet nga një vijë e brendshme e çarjes Lindje-Perëndim, e cila është e detyruar të rizgjojë konfliktin e mëparshëm të BE-së Veri-Jug.

Një proces i besueshëm paqeje do të kërkojë negociata të vështira që përfshijnë fuqitë e mëdha të botës.

Kush do ta përfaqësojë Evropën në atë tryezë? Është e vështirë të imagjinohet që udhëheqësit polakë, skandinavë dhe baltikë t’ia lënë këtë rol homologëve të tyre francezë ose gjermanë.

Në krahët lindorë dhe verilindorë të BE-së, presidenti francez Emmanuel Macron konsiderohet një ”qetësues” i Putinit. Po kështu, duke lënë mënjanë mbështetjen afatgjatë të Gjermanisë në energjinë ruse, pozita e kancelarit Olaf Scholz si ”një mbajtës” pishtar i interesave kolektive të Evropës është dëmtuar më tej.

Ndërkohë, elitat franceze dhe gjermane përbuzin idenë se BE-ja mund të përfaqësohet në çdo proces paqeje nga njerëz si Kaja Kallas, kryeministrja e Estonisë, ose Sanna Marin, homologja e saj finlandeze.

Pra, pyetja mbetet: Kush do ta përfaqësojë BE-në në çdo proces të ardhshëm paqeje?

No More Illusions: Putin Bets It All in Ukraine - DER SPIEGEL

Sikur BE-ja të kishte përdorur krizën masive të borxhit bankar të epokës së pas 2008-ës për të demokratizuar institucionet e saj, Europa tani mund të përfaqësohej në mënyrë të besueshme nga presidenti dhe ministri i saj i jashtëm.

Mjerisht, siç qëndrojnë gjërat, qytetarët evropianë dhe liderët kombëtarë do të shtrëngoheshin nga mendimi se do të përfaqësoheshin nga Charles Michel, Presidenti i Këshillit të BE-së dhe Josep Borrell, supremo i politikës së jashtme të BE-së.

Macron dhe Scholz, së bashku me pothuajse çdo president apo kryeministër tjetër evropian, me siguri do të kundërshtonin.

Pikëpamja optimiste në Bruksel është se, pavarësisht mungesës së të dërguarve legjitimë dhe dobësisë ushtarake, BE-ja do të ketë peshë të konsiderueshme në çdo negociatë, sepse është fuqia ekonomike që do të paguajë për rindërtimin e Ukrainës dhe do të jetë arbitri i çdo procesi me të cilin Ukraina bashkohet. tregun e përbashkët të BE-së, bashkimin doganor, apo edhe vetë BE-në.

Por a është i justifikuar një optimizëm i tillë?

BE-ja padyshim do të paguajë shuma të mëdha dhe do të orkestrojë çdo proces të pranimit të Ukrainës pas luftës.

Por nuk ka asnjë arsye për të menduar se kjo do t’i garantojë BE-së një rol me ndikim gjatë procesit të paqes.

Në fakt, ka arsye të mira për të menduar se roli i BE-së si financuesi kryesor i rindërtimit të Ukrainës do ta ndajë dhe dobësojë Bashkimin më shumë se edhe kriza e një dekade më parë.

Vetë Banka Evropiane e Investimeve e BE-së vlerëson koston e rindërtimit të Ukrainës të jetë rreth 1 trilion euro, shuma e buxhetit të BE-së gjatë periudhës 2021-2027 dhe 40 për qind më e lartë se fondi i rimëkëmbjes pas pandemisë, NextGenerationEU.

Tashmë e penguar nga plani i saj i brendshëm prej 200 miliardë eurosh për të mbështetur modelin industrial në rënie të Gjermanisë dhe 100 miliardë euro që Scholz ka caktuar për shpenzimet e mbrojtjes, Gjermanisë i mungon hapësira fiskale për të siguruar qoftë edhe një pjesë të kësaj shume.

Nëse Gjermania nuk mund të paguajë, është e qartë se as vendet e tjera anëtare të BE-së nuk mund ta paguajnë.

Mënyra e vetme për të paguar për Ukrainën do të ishte që BE-ja të japë borxh të përbashkët, duke rikthyer hapat e dhimbshëm që çuan në krijimin e fondit të rimëkëmbjes në vitin 2020.

E shtyrë për të dhënë paratë, BE-ja mund të shkojë në atë rrugë, por zbulimi i saj çon në ashpërsi të egër.

Vërtetë, udhëheqësit e BE-së ranë dakord për borxhin e përbashkët gjatë pandemisë.

Por inflacioni ishte negativ në atë kohë dhe të gjithë anëtarët e BE-së po përballeshin me probleme ekonomike pasi masat vranë kërkesën në të gjithë Evropën.

Sapo të mbizotërojë paqja në Ukrainë, ata do të duhet të bien dakord për një borxh edhe më të përbashkët për të financuar rindërtimin e Ukrainës në një kohë kur normat e interesit janë katërfishuar, inflacioni është i shfrenuar dhe përfitimet ekonomike për anëtarët e BE-së do të jenë jashtëzakonisht të pabarabarta.

Spanja do të vërë në dyshim drejtësinë e borxhit të përbashkët kur kompanitë gjermane të marrin pjesën e luanit në biznesin e rindërtimit të Ukrainës.

Polonia do të protestojë me zë të lartë kur Gjermania dhe Italia të shpallin se, me rivendosjen e paqes, ata do të blejnë sërish energji nga Rusia.

Hungaria do t’ia shesë shumë shtrenjtë pranimin e saj çdo fondi të Ukrainës, duke kërkuar edhe më shumë përjashtime nga kushtet e sundimit të ligjit dhe transparencës së BE-së.

Në mes të këtij shtrati, ndarja e vjetër Veri-Jug (ose kalviniste-katolike), për meritat e bashkimit fiskal, do të kthehet me një hakmarrje.

Gjermania tashmë ka frikë se Franca do të insistojë në emetimin e përhershëm dhe mjaft të rregullt të borxhit të përbashkët, të cilit klasa politike gjermane do t’i rezistojë, dhe jo vetëm sepse Gjykata Kushtetuese gjermane ka vendosur tashmë kundër idesë.

Arsyeja më e thellë është se bashkimi fiskal që Franca duket se favorizon do t’u kërkonte konglomerateve gjermane të braktisin një praktikë që është në ADN-në e tyre: akumulimin e aseteve të SHBA-së që ata blejnë në anën e pasme të eksporteve të mëdha neto në Amerikë, të bëra të mundura nga pagat e stanjuara gjermane dhe çmimet e ulëta të gazit natyror.

Pra, nëse Akti i Presidentit Joe Biden për Reduktimin e Inflacionit nuk ndryshon mendësinë e Gjermanisë duke ngritur një barrierë proteksioniste rreth Shteteve të Bashkuara që shkatërron eksportet neto gjermane në Amerikë, çdo negociatë për t’i dhënë fund luftës së Ukrainës do të përkeqësojë ndarjen e BE-së Lindje-Perëndim, dhe më pas rindez ndarjen e vjetër Veri-Jug.

Asnjë nga këto nuk duhet të jetë befasuese. Pas 2008-ës, BE-ja u pa vetëm për ndarjen Veri-Jug që u shfaq.

Lufta në Ukrainë prodhoi në mënyrë të pashmangshme një ndarje të re Lindje-Perëndim.

Sapo të arrijë paqja, nga të dyja palët, gabimet do të bëhen më të thella, më të shëmtuara dhe të pamundura për t’u injoruar.

Yanis Varoufakis, një ish-ministër i financave i Greqisë, është lider i partisë MeRA25 dhe profesor i Ekonomisë në Universitetin e Athinës.

Burimi: Project Syndicate

Përktheu dhe përshtati: Konica.al

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Paralajmërimi i Shërbimeve sekrete gjermane

“Putin do të hedhë armët bërthamore”