MENU
klinika

Analiza

Pse ky ishte një vit i keq për Elon Musk dhe Tesla?

02.01.2023 - 12:05

Rënia e çmimit të aksioneve të Tesla shkatërroi rreth 680 miliardë dollarë vlerë të tregut. Dhe Musk, dikur i përshëndetur si njeriu më i pasur në botë, shfaqet gjithnjë e më i hutuar nga blerja e tij në Twitter

Elon Musk po përdor rrjetin social për të ndezur zhgënjimet e tij. Ai ofendoi një nga kritikët e tij këtë javë duke e përshkruar atë se kishte “testikuj të vegjël”

Spektakli ka mahnitur investitorët dhe analistët. Dhe shumë po pyesin se çfarë do të ndodhë me aksionet, kompaninë dhe Musk në vitin 2023. Përgjigja në masë të madhe varet nga bordi i drejtorëve i Musk dhe Tesla.

A do ta kthejë vëmendjen e tij te Tesla dhe sfidat e saj morale? Apo do të mbetet i kampuar në Twitter? A do të shesë Musk më shumë aksione Tesla për të mbajtur Twitter-in duke shkuar pas shpenzimit të 44 miliardë dollarëve për të blerë atë kompani, pavarësisht se premton të mos e bëjë? A do të jetë në dispozicion të fundit Cubertruck, automjeti i parë i ri i pasagjerëve Tesla në tre vjet? Dhe mbase më e rëndësishmja, a do të bëjë diçka bordi i Tesla për të frenuar Musk?

Në një ekonomi në përkeqësim, këto paqartësi kanë detyruar investitorët të rivlerësojnë rrënjësisht perspektivat e Tesla.

Mbetet kompania më e vlefshme e makinave. Por investitorët nuk janë më të bindur se Tesla mund të mbizotërojë industrinë e automjeteve në atë mënyrë që Apple mbizotëron telefonat inteligjentë.

Këtë javë, pati shenja që çmimi i aksionit ishte stabilizuar. Aksionet u rritën në 122 dollarë të premten nga një nivel i ulët dy vjeçar i prej 109 dollarësh.

Për shkak se shumë investitorë e krahasojnë Teslën me kompanitë e teknologjisë, ajo duhet të përmbushë pritjet më të larta se sa prodhuesit më të vendosur. Kjo është arsyeja pse ende vlen afërsisht 380 miliardë dollarë, krahasuar me rreth 220 miliardë dollarë për Toyota.

Në retrospektivë, është e qartë se vlerësimi i aksioneve të Tesla-s prej më shumë se 1 trilion dollar në fillim të vitit ishte i mbingarkuar, thonë analistët. Disa nga rritjet spektakolare të çmimit të aksioneve të Tesla në vitin 2020 dhe 2021 ndoshta u nxitën nga investitorët duke shpresuar se kompania do t’i bënte ata të pasur.

Ka raste kur Tesla dukej sikur mund ta bënte dikë një milioner në një kohë shumë të shkurtër.

Ky optimizëm u bë më i vështirë për t’u mbajtur pasi një seri problemesh u shfaqën gjatë vitit 2022. Mbyllje të përkohshme në fabrikën e Tesla në Shanghai për shkak të rritjes së rasteve të COVID, së bashku me konkurrencën e fortë nga BYD dhe prodhuesit e tjerë kinezë, hedh dyshime në shanset e Tesla-s për të mbizotëruar shitjet e makinave elektrike në atë vend, në tregun më të madh të automjeteve dhe makinave elektrike në botë. Fabrika e Shanghai është më e madhja e Tesla-s, që përbën 40% të prodhimit të saj të përgjithshëm.

Tesla pritet të lëshojë të dhënat e saj për tremujorin e katërt dhe të plotë të shitjes së makinave në ditët e ardhshme. Analistët e Wall Street po presin që kompania të dorëzojë 420,000 makina në tre muajt e fundit të vitit, nga 343,000 në tremujorin e tretë. Kjo do të ishte mbresëlënëse, por nuk do të ishte e mjaftueshme për kompaninë të përmbushë qëllimin e kompanisë për të rritur shitjet me 50% për vitin e plotë.

Rritja e normave të interesit ishte një problem për të gjithë prodhuesit e automjeteve, dhe veçanërisht kompanitë si Tesla, automjetet e të cilave zakonisht shesin për më shumë se 50, 000 dollarë. Normat më të larta nënkuptojnë pagesa më të larta mujore që shumë blerës nuk mund të përballojnë.

Edhe nëse norma rritet nga Rezerva Federale dhe bankat e tjera qendrore ishin jashtë kontrollit të Muskut, analistët e fajësuan atë që nuk i kushtoi vëmendje të mjaftueshme Teslës në një moment kritik.

Daniel Ives, një analist në Wedbush Securities i cili ka qenë prej kohësh optimist për perspektivat e Tesla, me siguri foli për shumë investitorë kur ai sugjeroi 10 gjëra që Musk mund të bënte për të ringjallur çmimin e aksionit të kompanisë. E para në listë: Emëroni një CEO të ri të Twitter dhe “ përqendroni vëmendjen te Tesla, jo në Twitter”.

Investitorët dhe analistët janë të ndarë në atë se sa thëniet e Musk në Twitter kanë dëmtuar imazhin e Tesla në mesin e konsumatorëve të majtë që kanë më shumë gjasa të blejnë një makinë elektrike. Edhe duke lënë mënjanë ato shqetësime, sjellja e Muskut ka nxjerrë në pah mungesën e kontrolleve dhe ekuilibrave në Tesla. Bordi i Drejtorëve i kompanisë, anëtarët e të cilit përfshijnë vëllain e CEO, Kimbal Musk, ka heshtur kryesisht.

Len Sherman, një profesor ndihmës në Columbia Business School i cili më parë kishte punuar si konsulent në industrinë e automjeteve, tha se bordi i Tesla ka qenë jashtëzakonisht i ndryshëm për Elon Musk.

Sherman, i cili drejton një Tesla dhe më parë në pronësi të aksioneve Tesla, është në mesin e atyre që kanë filluar të pyesin nëse Musk është personi i duhur për të drejtuar kompaninë.

“Për të gjitha tiparet e tij të admirueshme, duke qenë qenia e vetme njerëzore në planet që realizoi atë që bëri, ai nuk është ideal për llojin e udhëheqësit që Tesla duhet të shkojë përpara”, tha Sherman.