Administrata e re e Biden-it ka qenë kryesisht e përqendruar në përmbushjen e premtimeve të saj zgjedhore në muajin e saj të parë në pushtet. Pasi ktheu një listë të gjerë të politikave Trump përmes urdhrave ekzekutivë, Biden tani është duke u përqëndruar në Lindjen e Mesme.
Në kontrast për të lexuar me paraardhësin e tij, administrata e Joe Biden po merr një qasje të rezervuar dhe diplomatike ndaj krizës së vazhdueshme në rajonin e Lindjes së Mesme. Nëse administrata nuk do të merret me adresë të plotë të sanksioneve iraniane ose mjekësore të JCPOA, ajo rrit presion mbi disa vende arabe duke bllokuar përkohësisht shitjet e armëve të SHBA në Arabinë Saudite dhe Emiratet e Bashkuara Arabe.
Në fjalimin “historik”, Biden adresoi mbështetjen ushtarake të SHBA për aleancën anti-Houthi të udhëhequr nga Sauditët që aktualisht luftojnë në Jemen. Media ndërkombëtare ka qenë e përqendruar kryesisht në pozicionin e perceptuar të vijës së ashpër të marrë nga Biden. Duke hequr mbështetjen ushtarake sulmuese në shkallë të plotë për forcat Saudite, Uashingtoni duket se po bën presion për një zgjidhje diplomatike të konfliktit, në të cilin Arabia Saudite, Emiratet e Bashkuara Arabe dhe të tjerët po luftojnë një luftë kundër forcave Houthi të mbështetura nga Irani.
Burimet diplomatike tregojnë se lëvizja është një “veprim i zakonshëm administrativ”, duke vënë në dukje se ishte standard për administratat në hyrje të shqyrtonin marrëveshjet e mëdha të armëve të nisura nga administratat në largim. Akoma, lëvizjet e Biden nuk do të zbresin shumë mirë në kryeqytetet përkatëse të Gjirit Arab.
Lojtarët e tjerë kryesorë, të tillë si Egjipti, Izraeli dhe Jordania do të shikojnë lëvizjet e Biden me kujdes në muajt e ardhshëm. Ndër shitjet që janë vënë në pritje është një marrëveshje masive 23 miliardë dollarë (19 miliardë euro) për të furnizuar Emiratet e Bashkuara Arabe me 50 avionë luftarakë vjedhurazi Lockheed-Martin F-35. Marrëveshja u bë në ditët e fundit të presidencës Trump, pas zgjedhjeve të 6 Nëntorit.
Mbetet e paqartë nëse marrëveshjet e tjera të armëve të Trump do të jenë gjithashtu në shënjestër, të tilla si shitja e mundshme e miratuar e 29 Dhjetorit 2020, e 3,000 raketave të drejtuara me precizion, me vlerë deri në 290 milion dollarë, në Arabinë Saudite.
Reagimi nga qeveritë Arabe ndaj fjalimit të djeshëm të Biden ka qenë shumë pozitiv, siç pritej. Asnjë nga vendet e përfshira nuk janë të gatshëm të vënë në rrezik marrëdhëniet e tyre me Uashingtonin.
Ministri i Shtetit i Arabisë Saudite për Punët e Jashtme, Adel Al Jubeir, deklaroi se fjalimi “historik” i Biden konfirmon “angazhimin e Amerikës për të punuar me miqtë dhe aleatët” në zgjidhjen e konflikteve. Fjalët përshëndetëse kishin një nënkuptim të heshtur, por të qartë që Uashingtoni të mos harronte pamjen më të gjerë, e cila përfshin Iranin dhe Irakun, dhe përqendrohet në gjeopolitikë dhe energji.
Në javët dhe muajt e ardhshëm, Administrata e Biden do të përqendrohet në marrëveshjen e JCPOA dhe kufizimet e saj. Ndërsa demokratët dhe kombet evropiane mund të shpresojnë për një ndryshim të shpejtë të marrëveshjes me Iranin, ka pengesa të rëndësishme në rrugën e arritjes së një arritje të tillë. Së pari, ish-marrëveshja e JCPOA tashmë është sulmuar nga disa kombe evropiane për shkak të mungesës së mekanizmave të kontrollit. Së dyti, aftësitë në rritje të raketave të Iranit, të cilat janë përdorur tashmë në Irak, Siri, Jemen dhe Liban, janë një shqetësim i madh për çdo nënshkrues të mundshëm të JCPOA. Së treti, qëndrimi aktual i Iranit në lidhje me pasurimin bërthamor do të dekurajojë Uashingtonin, Francën dhe Gjermaninë të vijnë në tryezë. Ndërsa asnjë nga këto çështje nuk është veçanërisht e re, pozicioni i Biden për të gjitha mbetet i paqartë dhe ka të ngjarë të varet nga politika e tij e jashtme më e gjerë në Lindjen e Mesme.
Roli dhe marrëdhënia e Administratës së Biden me shtetet Arabe të Gjirit ende nuk është vendosur. Shtyrja e dërgesave të armëve dhe bllokimi i të ashtuquajturve armë sulmuese në Arabinë Saudite, dhe potencialisht të tjerë, mund të jetë duke krijuar skenën e një krize të mundshme politike në rajon.
Nëse ky agresion relativ ndaj kombeve të Gjirit Arab kombinohet me një qëndrim më pozitiv ndaj Iranit, pa adresuar shqetësimet e Arabisë Saudite-UAE-Izrael dhe Egjiptit, atëherë Uashingtoni do të rrezikojë të humbasë aleatët e tij kryesorë në rajon. Që nga epoka e Obamës, marrëdhëniet tradicionale miqësore të sigurisë dhe ekonomike midis Uashingtonit dhe rajonit të GCC janë dobësuar rëndë.
Një strategji e re e perceptuar pro-iraniane dhe antiarabe mund të çojë që Uashingtoni të vihet në kritikë në Lindjen e Mesme. Nuk janë vetëm interesat e SHBA në rajon që mund të kërcënohen nga një kurs i ri veprimi në Lindjen e Mesme, por edhe ekonomitë e SHBA dhe Evropës. Një vizion i ri pro-iranian i Lindjes së Mesme mund të lindë në arenën e GCC një gatishmëri për të rritur bashkëpunimin tashmë në rritje me Rusinë, Kinën dhe Indinë.
Qëndrimi strategjik mund të rezultojë gjithashtu në një qasje më pak të butë nga kombet arabe të naftës ndaj strategjive të energjisë së Biden dhe rigjenerimit të shistit të SHBA. OPEC + është dëshmi e rritjes së fuqisë ekonomike të ekonomive jo-amerikane. Mbështetja e gjerë nga SHBA për një marrëveshje të re JCPOA dhe presioni në rritje mbi regjimet arabe do të rrisnin vetëm këtë forcë të re ekonomike dhe gjithashtu mund të çonin në një treg shumë të paqëndrueshëm të naftës dhe gazit. Presidenti Biden do të duhet të luajë me kujdes dorën e tij në Lindjen e Mesme për të shmangur degëzimet ekonomike globale dhe gjeopolitike.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga OilPrice.com