Në shumë pjesë të Azisë, dhe midis diasporës aziatike përtej rajonit, familjet janë normalisht të zënë gjatë kësaj periudhe të vitit duke lyer dhe pastruar shtëpitë e tyre për t’u përgatitur për vizitat nga anëtarët e familjes ose duke blerë portokall dhe biskota festive, të gjitha për t’u vendosur për Hënën. Festimet e Vitit të Ri. Por, ashtu si me shumicën e gjërave që COVID-19 ka prekur, ky Vit i Ri Hënor, i cili bie të Premten, po del të jetë çdo gjë tjetër veçse normale për shumë individë dhe kompani, për të dytin vit radhazi.
Malajzia, si me shumë vende të tjera, ka parë një rritje të rasteve të koronavirusit në muajt e fundit, duke rezultuar në një kthim në bllokimet dhe kufizimet e udhëtimit. Dhe në Kinë, ekonomia e dytë më e madhe në botë, një rritje e kohëve të fundit në raste po dëshmon pa dashje se është diçka pozitive për fabrikat e saj, por duke shtuar dhimbjen e industrive të saj të udhëtimit dhe shitjes me pakicë, si dhe shumë prej njerëzve të saj.
Vitin e kaluar, ndërsa Kina u përball me shfaqjen e një virusi, atëherë të panjohur, punëtorët e qytetit që kishin shkuar në qytetet e tyre rurale për pushime u lanë të bllokuar atje ndërsa autoritetet papritmas vendosën kufizime të udhëtimit për të kontrolluar përhapjen e sëmundjes. Pasi vendosi kryesisht COVID-19 nën kontroll në shtëpi, një kërcim në rastet muajin e kaluar bëri që autoritetet kineze të inkurajojnë punëtorët migrantë të qëndrojnë në qytete dhe afër vendeve të tyre të punës, duke zvogëluar atë që është zakonisht migrimi më i madh vjetor i njerëzve.
Një tjetër vit i humbur?
Ndërsa shumë do të humbasin të qenit me familjet e tyre në këtë kohë të dashur të vitit, zhvillimet e fundit po shkatërrojnë gjithashtu pjesë të mëdha të ekonomisë, në veçanti udhëtimet, mikpritjen ose ndonjë sektor tjetër që mbështetet në kontakt ballë për ballë me klientët.
Në shumë ekonomi dhe industri aziatike, Festivali i Pranverës është koha më fitimprurëse e vitit, ndërsa njerëzit mburremin në darka dhe dhurata të shtrenjta. Shitjet me pakicë të Kinës në dy muajt e parë të vitit 2019, periudha që përfshinte Festivalin e Pranverës, ishin 6.6 trilion juanë (1 trilion dollarë). Për të njëjtën periudhë në 2020, kjo shifër kishte rënë me 20.5 përqind. Shumë analistë presin që shitjet në këtë sezon festash të jenë më të mira se vitin e kaluar, por akoma shumë më poshtë se sa ishin në vitin 2019.
Migrimi masiv vjetor i Kinës është zakonisht një spektakël. Por versioni i tij 2021, që shtrihet nga 28 Janar në 8 Mars, ka të ngjarë të jetë shumë më i vogël se ai i viteve të mëparshme. Ministria e Transportit e Kinës vlerëson se njerëzit do të bëjnë rreth 1.15 miliardë udhëtime gjatë Vitit të Ri Hënor të këtij viti. Kjo përfaqëson një rënie prej 20 përqind nga 2020 dhe një rënie më shumë se 60 përqind krahasuar me 2019. Rreth 95 përqind e atyre udhëtimeve zakonisht ndodhin me rrugë dhe hekurudhë, me aeroplanët dhe anijet që përbëjnë pjesën tjetër.
Shpërblim dhe Ndëshkim
Numri i infeksioneve të reja të koronavirusit u rrit në mes të Janarit në nivelin më të lartë në më shumë se 10 muaj, shumica e tyre në veri të Kinës dhe pranë kryeqytetit, Pekin. Për të frenuar majën, autoritetet kanë miratuar një qasje të karotës dhe shkopit. Njerëzit që udhëtojnë nëpër provinca duhet t’i nënshtrohen testeve të shumta, si para nisjes ashtu edhe pas mbërritjes. Në destinacionin e tyre, udhëtarëve u kërkohet gjithashtu të bëjnë karantinë në shtëpi.
Por shumë punëdhënës po bëjnë çmos për të inkurajuar stafin të qëndrojë në qytete dhe të punojë gjatë festave. Gazeta Financial Times raportoi se disa nga këto stimuj përfshijnë dhurata në para, kredi shtesë për telefona celularë dhe hyrje falas në vendet tërheqëse turistike. Si rezultat, shumë njerëz kanë anuluar udhëtimet e tyre, sipas raporteve të medias.
“Lajmet e kufizimeve të udhëtimit nxjerrin në pah një rrezik të rëndësishëm për kompanitë kineze të lidhura me udhëtimin: që edhe një periudhë tjetër e rëndësishme pushimi do të humbasë efektivisht për COVID-19”, shkruajti firma e kërkimit të logjistikës dhe transportit Tracking Traffic në një shënim të shpërndarë në Smartkarma. “Së bashku me Javën e Artë (Tetor) dhe pushimet e shkollës Verore, [Viti i Ri Hënor] është e vetmja nga disa periudha kur turistët kinezë dhe familjet e tyre mund të bëjnë udhëtime të gjata (4+ ditë) brenda Kinës ose ndërkombëtarisht. Për më tepër, ne besojmë se shumë turistë kinezë kanë tendencë të kalojnë lirshëm gjatë këtyre periudhave të gjata të pushimeve, kështu që kufizimet e mundshme në udhëtimin [e Vitit të Ri Hënor] mund të godasin veçanërisht ofruesit e shërbimeve kineze të udhëtimit. “
Telashe udhëtimi
Linjat ajrore të Kinës mund të vuajnë veçanërisht keq. Për shembull, tarifa mesatare e fluturimit që China Southern Airlines, një nga tre transportuesit më të mëdhenj të vendit, u ngarkoi pasagjerëve të saj për linjat më të udhëtuara të brendshme në 25 ditët e para të 2021 ishte rreth 39 përqind nën kulmin e saj midis Shtatorit dhe Tetorit të vitit të kaluar sipas analistit të Kinës Osbert Tang, një investitor dhe drejtor menaxhues i Carresberry Capital në Shangai.
Për shumë javë pas përfundimit të Festivalit të Pranverës të vitit të kaluar, punëtorët migrantë u gjendën pa punë pasi ishin bllokuar në fshatrat e tyre, në gjendje të ktheheshin në qytete për shkak të ndalimeve të udhëtimit. Dhe pa punëtorët e tyre, prodhuesit në qytetet kryesore u detyruan të mbesin pa punë, duke zënë zinxhirët e furnizimit global që mbështeten në shpërndarjen në minutën e fundit të lëndëve të para dhe përbërësve. Këtë vit, ajo situatë duket se është përmbysur.
Kërkesa jashtë shtetit për mallra kineze ka qenë në rritje ndërsa njerëzit kudo që rigjejnë jetën e tyre për normalen e re COVID-19. Eksportet janë rritur me ritme dyshifrore për tre muajt e fundit të vitit 2020 dhe fabrikat kanë kërkuar të përfitojnë nga situata duke u furnizuar me energji gjatë festave.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga AlJazeera