Çmimi i naftës është rikuperuar në nivelet e tij para-pandemike duke arritur një minimum prej vitit të kaluar. Ndërsa kërkesa për naftë është akoma më e ulët se normalja, ka shpresa për një rimëkëmbje ekonomike më të shpejtë sesa pritej pasi vaksinat të japin efektin e pritur. Çmimet e naftës shpesh shihen si një barometër për aktivitetin ekonomik, ende duke luftuar me rënien e virusit.
“Ari i zi” tani ka arritur 60 dollarë për fuçi duke u rritur më shumë se 50% në muajt e fundit. Nafta e papërpunuar Brent, standardi kryesor për naftën, ka parë një rritje të fortë kohët e fundit. Kontratat e së ardhmes, të cilat bazohen në çmimin e dorëzimit në të ardhmen, janë rritur me 59% që nga Nëntori. West Texas Intermediate (WTI), standardi për naftën amerikane, javën e kaluar u rrit mbi 55 dollarë për fuçi për herë të parë në më shumë se një vit.
“Nxitësi më i madh për rritjen më të fundit të çmimeve parë javën e kaluar ishte një ngritje e mprehtë e pritjeve për rimëkëmbjen e kërkesës ekonomike dhe të naftës në shenjat që koronavirusi më në fund mund të tërhiqet,” Vandana Hari, themelues i firmës së të dhënave të tregjeve të naftës me bazë në Singapor Vanda Insights i tha BBC-së.
Kërkesa është rritur në pjesë të botës, veçanërisht në Azi. “Ne jemi mjaft optimistë për atë që po shohim në Kinë,” tha shefi ekzekutiv i Royal Dutch Shell Ben van Beurden javën e kaluar. Faktorë të tjerë gjithashtu kanë luajtur rolin e tyre për të rritur çmimet, siç janë përpjekjet e vendeve prodhuese të naftës, veçanërisht Arabia Saudite, për të kufizuar prodhimin.
Që kur ranë dakord për shkurtimin e prodhimit në Prillin e kaluar, prodhuesit kanë mbajtur një grumbullim 2.1 miliard fuçi naftë, duke çuar në uljen e rezervave. Kriza e koronavirusit ka qenë shkatërruese për industrinë e naftës dhe vitin e kaluar çmimet ranë nën zero me më shumë se një miliard fuçi tepricë.
Bumi në internet
Kërkesa për karburant nga linjat ajrore ka parë rënien më dramatike pasi bordurat e udhëtimit mbesin në vend. Trafiku i udhëtarëve ajror është 70% nën nivelet e vitit të kaluar, sipas Shoqatës Ndërkombëtare të Transportit Ajror.
Por kërkesa është rritur në zona të tjera, pjesërisht falë ndryshimit të punës dhe konsumimit të më shumë nga shtëpia. Ndërsa konsumatorët po blejnë më shumë në internet, kjo ka nxitur kërkesën për karburant për të furnizuar kamionët dhe furgonët, së bashku me anijet e ngarkesave dhe trenat e mallrave. Bumi i tregtisë elektronike ka shkaktuar gjithashtu një rritje të paketimit plastik, i cili bëhet duke përdorur produkte vaji.
Sidoqoftë, kërkesa për naftë është akoma më e ulët se nivelet para-pandemike dhe një rimëkëmbje e ngadaltë ekonomike do të vonojë një rikthim të plotë të kërkesës botërore për energji për vitet që vijnë, paralajmëroi Agjencia Ndërkombëtare e Energjisë muajin e kaluar.
“Mund të ketë më shumë pengesa në përhapjen e virusit ose vaksinimeve, duke shkaktuar një tërheqje të çmimeve, megjithëse për një krizë tjetër,” shtoi zonja Hari.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga BBC