MENU
klinika

Pesha e rëndë e Kinës

Si i përcakton çmimet e naftës Lindja e Mesme?

14.03.2021 - 16:50

Nuk ka gjasa që ndjenja bullish që aktualisht drejton tregjet e naftës mund të mbahet gjatë, por prodhuesit e Lindjes së Mesme janë të vendosur të bëjnë maksimumin e çmimeve më të larta të zgasin sa më shumë. Në prapavijë të sulmeve të raketave balistike ndaj infrastrukturës Saudite dhe mbikqyrjes së kuotave OPEC +, pika referuese globale Brent tejkaloi pragun kryesor prej $ 70 për fuçi për herë të parë në më shumë se një vit. Njëkohësisht, prapambetja u forcua edhe më tej, me një ndryshim të fortë $ 7 USD midis kontratave Prill 2021 – Prill 2022. Në një sfond të tillë, Saudi Aramco dhe NOC të tjerë të Lindjes së Mesme kanë zgjedhur një qasje konservatore, duke rritur çmimet e gradave më të lehta pasi çarjet e benzinës janë përmirësuar gjatë gjithë Shkurtit, gjatë gjithë kohës që do kalojnë lumenj më të thellë në muajin tjetër.

Një nga faktorët kryesorë në tregjet e naftës gjatë muajve të fundit ka qenë kërkesa e fortë e Kinës. Për muajin e 3-të me radhë, blerjet mujore të naftës bruto të Kinës janë mesatarisht mbi 10mbpd. Me importet e tubacionit nga Rusia (afërsisht 3.5 milion tonë në muaj) që do të lëkunden mbi 11mbpd. Një kërkesë e tillë e shëndetshme ka disa arsye themelore, rafineritë e reja të tilla si Hengli dhe Zhejiang po përgatiten për prodhimin e kapacitetit maksimal, rafineritë e çajnikëve kanë përfituar nga kuotat e alokuara për 2021, dhe marzhet e përgjithshme të rafinimit u përmirësuan në janar-shkurt 2021. Alokimi i të pavarurve është i një rëndësie të veçantë pasi grupi i parë i kuotave për 2021 u rrit me 18% nga viti 2020, në 98.75 milion ton.
Pavarësisht Q1 të fuqishëm 2021, tremujori i ardhshëm po shkon drejt një fillimi më të dobët.

Mars 2021 mund të jetë muaji më i shëndetshëm i H1 2021 për sa i përket kërkesës së papërpunuar kineze, megjithatë duhet të theksohet se afërsisht 7 milion ton (më shumë se 52 MMbls) e naftës së papërpunuar u zhvendos në Mars nga Shkurti nga bllokimi i porti i shkaktuar nga moti i keq dikur përsëri u bë një çështje përkatëse. Një dobësim i kërkesës së papërpunuar kineze në prill 2021 mbetet shumë e mundshme, ndër të tjera, pothuajse 1mbpd e kapacitetit të rafinimit në 6 rafineri në shkallë të gjerë do të merren jashtë linje në pjesën e pasme të sezonit të mirëmbajtjes së rafinerisë. Njëkohësisht, rritja e Brent mbi 65 dollarë dollarë për fuçi e shoqëruar me prapambetje të madhe që penalizon rëndë magazinimin e zgjatur ka ftohur entuziazmin e dikurshëm të rafinerive kineze.

Duhet të theksohet se eksportet e Arabisë Saudite në Kinë kanë vendosur të ulen ndjeshëm në Mars, me 25% më pak se Shkurt 2021, në 1.45mbpd. E njëjta prirje në rënie vlen edhe për fuçitë Irakiane që lëvizin në Kinë, pas një kërkese të fortë në janar dhe shkurt, arritjet e marsit pritet të zhyten nën shenjën 1mbpd, në 0.91mbpd. Kërkesa në rënie për fuçitë e Lindjes së Mesme do të kompensohet nga një rritje spektakolare në klasat braziliane (supozohet se arrin në 0.9mbpd në Mars 2021, me një mesatare prej 0.5mbpd në gjashtë muajt e mëparshëm). Këtu duhet shtuar se ngarkesat braziliane të mbërritura në mars u ngarkuan në janar pasi koha mesatare e lundrimit është 50-60 ditë.

Njohës i tendencave të lartpërmendura, Saudi Aramco vendosi të ndiqte një strategji mjaft logjike me OSP-të e saj aziatike, sa më e lehtë të jetë nota e saj, aq më e madhe është rritja e saj nga muaji në muaj. Kështu, Arab Heavy u rrokullis thjesht nga shkurti (kur u la gjithashtu i pandryshuar, ndërsa Arab Extra Light u rrit me 60 cent m-o-m në një 1.20 USD për fuçi në mesataren mesatare Oman / Dubai. Nga njëra anë, një rritje e tillë ambicioze mund të duket kundërintuitive për një muaj kur shumë rafinues ose do të hyjnë në mirëmbajtje ose do të ulin rafineritë e rafinerisë mes kërkesës rajonale ende të depresionuar. Nga ana tjetër, NOC Saudite me sa duket po vë bast për mundësitë e arbitrazhit që tkurren (një EFS më i gjerë Brent / Dubai sigurisht që e tregon këtë) dhe blerësit e Azisë Lindore do të duhet të bëjnë punën me notat e Lindjes së Mesme.

E vetmja gjë që mund të lehtësojë zhvillimet e tregut në Azi do të ishte Saudi Aramco pjesërisht duke kufizuar alokimet e saj në afat. Interesante, çmimet zyrtare të shitjes së Saudi Aramco për ngarkesat e lidhura me Evropën pasqyrojnë një qasje shumë më konservatore, kryesisht që buron nga tejkalimi i çmimeve të NOC-së Saudite në mars 2021. Për prillin e vitit 2021, Aramco ra të gjitha klasat me $ 1,50 – $ 1,80 dollarë për fuçi, duke u angazhuar në uljet më të pjerrëta me rrjedhën e tij më të rëndë, Arab Heavy (shih Grafikun 3). Vetëm 5 MB e naftës së papërpunuar saudite të ngarkuar në shkurt në Evropë, prandaj çmimet e NOC-së në Prill janë një tregues i qartë i gatishmërisë së tij për t’u rikthyer në veprim, duke luftuar për vendin e tij në tregun Evropian të rafinimit kundër Uraleve të pandryshueshme të dobëta.

Megjithëse tregtari i Irakut i naftës SOMO shkoi shumë më butë me çmimet e tij të lidhura me Evropën sesa kolegu i tij Arab Arab Saudit, Iraku sidoqoftë pasqyroi uljet e pjerrëta të çmimeve evropiane të Aramco për Prill 2021. Me Basrah Light, SOMO tejkaloi çmimin agresiv të Aramco, duke ulur notat më të lehta të Irakut me 1.90 dollarë për fuçi nga marsi 2021, në një, 2.5 dollarë USD për fuçi zbritje me datë Brent, niveli i tij më i ulët që nga qershori i vitit 2020. OSP-të evropiane të gradave të tjera të tregut u ulën me 1.4-1.8 USD për fuçi. Në krahasim me Saudi Aramco i cili ka parë një fillim mjaft të dobët në 2021 për sa i përket eksporteve të tij evropiane, Iraku ka qenë në ngritje që kur doli në dhjetor 2020 (0.42mbpd), duke ngarkuar 0.64mbpd bruto (përfshirë Kerkuk) këtë shkurt. Kështu, Iraku po shpreh interesin e tij për të ruajtur një dalje alternative të tregut të naftës së tij të papërpunuar në mënyrë që të mos varet shumë nga Azia.

Tregtari shtetëror i naftës në Irak ndoqi epërsinë e Saudi Aramco me çmimet e tij aziatike, duke ecur Basrah Light me 15 cent dhe Basrah Medium me 25 cent për fuçi, në primet përkatëse prej 1.3 dollarë dhe 0.1 dollarë dollarë për fuçi kundrejt mesatares Oman / Dubai. Basrah Heavy, eksportet e së cilës në Azi deri më tani kanë qenë jashtëzakonisht të qëndrueshme në 0.6-0.65mbpd, ka parë çmimin e tij të Prillit të mbështjellë nga muaji i mëparshëm. Tradicionalisht, SOMO është përpjekur të mbajë një ekuilibër çmimesh midis Basrah Light dhe Medium Arab Arab. Pandemia COVID dhe më pas riorganizimi i cilësisë ose klasat irakiane kanë tejkaluar plotësisht pikën e mëparshme të balancimit, duke çuar në lëkundje të egra gjatë vitit 2020. Zhvillimet e janarit-prillit 2021, megjithatë, duket se tregojnë se SOMO ka gjetur një ekuilibër të ri rreth 35-40 cent të përhapjes së Mesme të Lehta-Arabe të Basrahut.

Preferenca e tregut aziatik për nota më të lehta ka qenë një ndihmë e padiskutueshme për Emiratet e Bashkuara Arabe, ADNOC i të cilave ka rritur çmimet e tij në Prill me 15-30 cent për fuçi muaj në muaj. Ndoshta i kujdesshëm ndaj optimizmit të tepërt të Aramco, mbase më i ndriçuar falë ndryshimit 2-ditor midis datave përkatëse të lëshimit, politika aziatike e vendosjes së çmimit të ADNOC doli të ishte dukshëm më modeste se ajo e homologut të saj saudit, vetëm për të siguruar disa shembuj, Zakum i Epërm u rrit me 15 cent në një premium 0,9 $ USD për fuçi mbi Oman / Dubai (Drita Arabe e klasës së kolegëve u rrit me 40 cent), ndërsa Murban u rrit me 30 cent në një çmim prej 1,05 $ USD për fuçi kundër Omanit / Dubai (Arab Ekstra Drita u rrit me 60 cent).

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga OilPrice.com

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Hapi i radhës së aleatëve

OPEC/ Nafta ‘pret’ zgjidhje!

Shuplakë për prodhuesit e naftës

CNN/ Arabia Saudite fillon luftën e çmimeve