MENU
klinika

Një kërcënim i ri për tregtinë globale

Ekuipazhet e rraskapitura kërkojnë të ndërpresin punën nëpër anijet e mallrave

23.06.2020 - 13:11

Tregtia globale po përballet me një tjetër krizë koronavirusi ndërkohë që ekonomitë po fillojnë të rihapen: 200,000 detarë të bllokuar për muaj me radhë nga mbylljet e porteve dhe ndërprerja e gjatë e aviacionit mund të refuzojnë të vazhdojë punën.

Shumë detarë zgjatën kontratat e tyre me disa muaj për të mbajtur furnizimet e ushqimit, karburantit dhe ilaçeve që qarkullojnë nëpër botë gjatë pandemisë, sipas kompanive të transportit dhe sindikatave të punës. Por muajt në det pa pushim po ndikojnë negativisht tek ekuipazhet. Lodhja dhe sfilitja mendore janë një kërcënim në rritje për sigurinë dhe shumë detarë tani dëshirojnë të braktisin anijet e tyre.

Federata Ndërkombëtare e Punëtorëve të Transportit, e cila përfaqëson rreth gjysmën e detarëve në botë, tha që zgjatjet e urgjencës së kontratave skaduan të martën dhe organizata tani do të bëjë gjithçka që mundet për të ndihmuar ekuipazhin të ushtrojë të drejtat e tyre ligjore për të ndaluar punën dhe kthimin në shtëpi. Nëse mjaftueshëm nga detarët mjaft të aftë ndërmarrin veprime, masa mund të shkaktojë një ndërprerje totale të tregtisë globale, sipas Federatës, zinxhirët e furnizimit.

Rreth 80% e tregtisë së mallrave botërore sipas vëllimit bëhet me anije, sipas Konferencës Botërore të Kombeve të Bashkuara për Tregtinë dhe Zhvillimin. Pandemia ka hedhur industrinë e transportit detar në kaos. Qasja në porte ka qenë e kufizuar dhe aeroplanët kanë qenë të pezulluar, duke e bërë të pamundur lëvizjen e punëtorëve nga një pjesë e botës në një tjetër dhe për të shkëmbyer ekuipazhet.

Kompanitë e transportit dhe sindikatat ranë dakord të pezullojnë ndryshimet e ekuipazhit në mars për të minimizuar përçarjen e ngarkesave. Por kjo synonte të ishte një zgjidhje afatshkurtër.

Maersk (AMKAF), kompania më e madhe në botë e transportit të kontejnerëve, tha se rreth 35% e 6.600 detarëve që aktualisht janë në det janë “bllokuar” në bord për më gjatë se marrëveshja e tyre kontraktuale.

Richard Barnes, kapiteni i një tankeri kimik, tha se ai është me fat të punojë për një kompani transporti europiane “shumë të mirë”, por që kushtet dhe atmosfera në anijet në borde ndryshojnë, dhe njerëzit mund të vuajnë vetminë nëse nuk ndjejnë se mund të bisedojnë me kapitenin ose ekuipazhin e tyre./ CNN