Trafiku global ajror nuk do të kthehet në nivelet para-koronavirusit deri të paktën në vitin 2024, një vit më vonë sesa ishte parashikuar më parë, tha të martën Shoqata Ndërkombëtare e Transportit Ajror (IATA). Një nga arsyet e cituara nga IATA për këndvështrimin “më pesimist” është kontrolli i ngadaltë i virusit në SHBA dhe ekonomitë në zhvillim.
“Megjithëse ekonomitë e zhvilluara jashtë SHBA-së kanë qenë kryesisht të suksesshme në kontrollimin e përhapjes së virusit, rikthime të shpërthimeve kanë ndodhur në këto ekonomi, dhe në Kinë,” vuri në dukje IATA. “Për më tepër, ka shumë pak shenja të kontrollit të virusit në shumë ekonomi të rëndësishme në zhvillim, të cilat në kombinim me SHBA-të, përfaqësojnë 40% të tregjeve globale të udhëtimit ajror,” shtoi ajo.
Faktorë të tjerë për vonesën përfshijnë uljen e udhëtimit të korporatave dhe besimin e dobët të konsumatorit me njerëzit që preferojnë të shtyjnë udhëtimet për shkak të shqetësimeve për sigurinë në punë dhe rritjen e papunësisë dhe frikën e infektimit me COVID-19.
Organizata pret që planifikimet të bien me 55% në vitin 2020 në krahasim me 2019 dhe theksoi se megjithëse numrat e pasagjerëve duhet të rritet me 62% në 2021, ai përsëri do të ulet me gati një të tretën në krahasim me vitin 2019. Si i tillë, një rikuperim i plotë ndaj niveleve të vitit 2019 në numrat e pasagjerëve nuk pritet deri në vitin 2023.
Për më tepër, pasi tregjet e vendit po rihapin më shpejt sesa tregjet ndërkombëtare, RPK (të Ardhura Kilometra Pasagjerë) do të rikuperohen edhe më ngadalë, me trafikun e pasagjerëve që pritet të kthehet në nivelet e para krizës në 2024, gjithashtu një vit më vonë sesa parashikohej më parë.
Trafiku ndërkombëtar u tkurr me 96.8% në qershor në krahasim me të njëjtin muaj të vitit të kaluar. Ndërkohë, transportuesit europian panë rënie të kërkesës 96.7% në qershor kundrejt një viti më parë pas një rënie prej 98.7% në maj.
“Përparimet shkencore në luftimin e COVID-19 përfshirë zhvillimin e një vaksine të suksesshme, mund të lejojnë një shërim më të shpejtë. Sidoqoftë, për momentin duket se ka më shumë rrezik për më larg se nga parashikimi bazë,” theksoi IATA.
Sipas Alexandre de Juniac, Drejtori i Përgjithshëm dhe CEO i IATA, trafiku ndërkombëtar përbën dy të tretat e udhëtimit global ajror në periudha normale. Vera, e cila zakonisht është sezoni i biznesit, shtoi ai, po siguron pak ngritje të shpejtë sepse shumë vende mbeten të mbyllura ose kanë imponuar “karantina që vrasin kërkesën”. “Për kompanitë ajrore, ky është një lajm i keq që tregon nevojën që qeveritë të vazhdojnë me masa lehtësimi – financiare dhe ndryshe“, vazhdoi ai.
Ai gjithashtu bëri thirrje për qeveritë që të zbatojnë masa për të rritur besimin në udhëtimet ajrore, përfshirë provat “e sakta, të shpejta, të shkallëzueshme dhe të përballueshme” dhe masat e gjurmimit të kontaktit. Disa vende të Bashkimit Europian tashmë kanë ofruar ndihmë për transportuesit e tyre kombëtar.
Air France i është dhënë një ndihmë shtetërore prej 7 miliardë eurosh, por ende njoftoi në fillim të këtij muaji se do të duhej të shkurtonte 7.500 vende pune për të shfrytëzuar ndikimin ekonomik të krizës. KLM, transportuesi holandez, do të marrë 3.4 miliardë euro fonde nga arkat e shtetit, ndërsa Gjermania ka aprovuar një plan shpëtimi prej 9 miliardë eurosh për Lufthansa. (EN)