Bisedimet e fundit të nivelit të lartë Kinë-Amerikë në Anchorage duket se përforcojnë mundësinë e intensifikimit të shpejtë të konkurrencës së teknologjisë midis SHBA dhe Kinës. Uireless 5G ka qenë, dhe pa dyshim që do të vazhdojë të jetë, një tipar kryesor i kësaj gare.
Që Sh.B.A të shkëlqejë, ne kemi nevojë për një strategji kombëtare jo vetëm për të zhvilluar arkitekturën për të qenë lider botëror në teknologjitë e gjeneratës së ardhshme 5G por gjithashtu për të forcuar aftësinë tonë për të kaluar në 6G më vonë në këtë dekadë. Kina madje tani duket se po harton plane për përparime të ardhshme në atë zonë.
Na duhen tre parime udhëzuese:
Zhvilloni dhe përforconi një strategji mbi pikat kryesore të brendshme të ShBA-së në një mënyrë që rrit përparësitë e panumërta konkurruese të vendit tonë.
Pranoni që përballemi me një konkurent të fuqishëm, të fuqishëm me një vizion kombëtar koherent dhe qëllime strategjike shumë dekadëshe; zhvillojmë planin tonë strategjik afatgjatë, shumë dekadash.
Përdorni aftësitë tona të përparuara të teknologjisë për të forcuar infrastrukturën tonë dhe bëjeni 5G një pjesë të kësaj. Teknologjia 5G uireless mund të jetë një mjet i fuqishëm për të avancuar avantazhin konkurrues të Amerikës në një mënyrë që na mundëson jo vetëm të konkurrojmë më me efektshmëri me Kinën por gjithashtu rrit numrin dhe cilësinë e vendeve të punës dhe jep më shumë akses amerikan në përfitimet e teknologjisë së përparuar.
Për shumë vëzhgues, duket e çuditshme që ndërsa shumë amerikanë në vitet e fundit janë dukur të jenë të preokupuar me Kinën si një konkurrent teknologjik, deri në kohët e fundit ka qenë kaq pak e theksuar në shtypin amerikan dhe narrativën politike mbi atë që Amerika mund të bënte brenda për të rritur ndjeshëm aftësitë e veta në teknologjitë e përparuara të shekullit XXI.
Mbështetja mbresëlënëse politike që mbështeti Agjencinë e Projekteve të Kërkimit të Avancuar të Mbrojtjes (DARPA), Fondacioni Kombëtar i Shkencës dhe NASA në dekadat e kaluara nuk është dukur shumë e provuar. Ku është vlera e lartë që vendosej nga qeveria federale për mbështetjen për kërkimin dhe zhvillimin në fazën e hershme? Dhe ku është mbështetja publike e viteve të mëparshme për shkencën e përparuar?
Kina është konkurrenti më i fortë deri tani, në gamën më të gjerë të teknologjive të përparuara, me të cilat SHBA janë përballur që nga Lufta e Dytë Botërore. Është, ose synon të bëhet, lider në shumë prej teknologjive të botës së shekullit 21, dhe sigurisht që ka fuqinë e trurit për ta bërë këtë.
Por SHBA ka pasuri të frikshme dhe nuk duhet të pranojë rrëfimin se nuk mund të paktën të përputhet, ose në shumë zona të tejkalojë, pikat e forta konkurruese të Kinës ose që mund të mbizotërojë vetëm duke u përpjekur të shtypë rritjen e Kinës, gjë që ndoshta nuk mund ta bëjë në asnjë rast. Për më tepër, preokupimi për këtë objektiv mund të na largojë nga përqendrimi i përpjekjeve shumë më tepër në rritjen e aftësive tona konkurruese. Janë talentet tona të brendshme, shtytja dhe pikat e forta inovative që do të përcaktojnë në masë të madhe rezultatin e konkurrencës në të ardhmen.
SHBA-së u duhen politika shumë më të fuqishme në fusha të shumta të teknologjisë në mënyrë që të kenë sukses. Një fushë specifike dhe kritike e lidershipit të ardhshëm teknologjik të mundshëm është 5G.
Një strategji e suksesshme e teknologjisë përfshin mirëpritjen dhe shfrytëzimin më të mirë dhe më të ndritur nga vendi ynë dhe pjesa tjetër e botës. Një tjetër kërkon sigurimin e një mbështetje shumë më të madhe të qeverisë për kërkimin dhe zhvillimin e përparuar, thelbësor, siç ka bërë në sektorët kryesorë në dekadat e kaluara. Kjo duhet të bëhet si pjesë e një strategjie të qëndrueshme shumë-dekadëshe përmes një qasjeje afatgjatë të bazuar në investime si në njerëz ashtu edhe në teknologji.
Teknologjia 5G është bërë një provë lakmusi për ata që argumentojnë se Amerika ka rënë prapa Kinës. Narrativa amerikane është preokupuar me Huaëei dhe gjeneratën fillestare të pajisjeve të rrjetit që tani dominon. Si përgjigje, ne kemi mbështetur konkurrentët e paktë globalë të Huauei, dhe madje kemi hulumtuar mundësinë e integrimit më të ngushtë të dy kompanive udhëheqëse evropiane me kompani të mëdha të teknologjisë amerikane. Përfitimet e këtyre deri më tani janë kufizuar nga investimet e konsiderueshme që kompanitë kineze kanë bërë në zgjidhje shumë të integruara dhe mbështetjen e qeverisë së tyre për disa prej këtyre kompanive, duke i lejuar ata të çmojnë ofertat e tyre për të fituar pjesën e tregut.
Sigurisht që Huauei është një kompani e frikshme, por qasja e saj nuk është e vetmja e mundshme. Tani kemi një mundësi unike, të menjëhershme për të ndryshuar lojën në favor të kompanive amerikane që kanë udhëheqje të gjatë në fusha që do të jenë kritike ndërsa rrjetet pa tel evoluojnë në atë që ka të ngjarë të jetë një arkitekturë krejtësisht e re. Teknologjitë inovative janë në rritje në SH.B.A., duke përfshirë kalimin në Rrjetet e Definuara nga Softueri (SDN) dhe arkitekturën e bazuar në Rrjetet e Hapura të Radios (ORAN). Kompanitë amerikane tashmë po dizajnojnë teknologji të bazuara në cloud, softuer dhe silic që mund t’i bëjnë pajisjet e rrjetit 5G të gjeneratës së parë shumë më pak dominante në të ardhmen.
Këto rrjete të reja të bazuara në re ka të ngjarë të jenë më të hapura, duke funksionuar në platforma informatike me qëllim të përgjithshëm dhe të afta të evoluojnë më shpejt dhe të jenë më të shkathët. Fokusimi i Presidentit Biden në ndërtimin e prodhimit dhe vendeve të punës Amerikane do të jepet një nxitje e madhe duke mbështetur, përmes rregulloreve të dobishme dhe fondeve të konsiderueshme, këto lloj teknologjish, dhe kështu të gjenerojë një konkurrencë më të fuqishme me Kinën dhe me vendet e tjera të fuqishme të teknologjisë gjithashtu.
Miqtë dhe aleatët e Amerikës do ta kenë më të lehtë të harmonizohen me interesat tona nëse strategjia jonë lëviz nga thjesht përpjekja për të bllokuar Huaëei në atë të bazuar në inovacion që lejon SH.B.A. dhe kompanitë e tjera perëndimore të udhëheqin me produktet më efektive në zona të tilla si 5G në nivelin më të ulët kosto Në vend që të kërkojmë mbështetjen e miqve dhe aleatëve për betejat tregtare me Kinën bazuar në tarifa dhe masa të ngjashme, ne mund të punojmë së bashku në disa nisma më pozitive ku kemi interesa të përbashkëta në lidhje me konkurrencën me Kinën apo edhe gjetjen e gjuhëve të përbashkëta me Pekinin ku interesat bashkohen.
Qëllimi është të prezantojmë vendet e tjera me mundësi të shekullit 21 që shërbejnë si alternativa të shëndosha ndaj Kinës në disa fusha të teknologjive të përparuara. Një strategji e tillë duhet të pranojë që, si ai apo jo, Kina është një ekonomi jashtëzakonisht e fuqishme dhe do të mbetet një termocentral i frikshëm dhe partner tregtar për shumicën e kombeve të botës për një kohë shumë të gjatë.
Sfida jonë është të mobilizojmë forcat tona për t’u ngritur në sfidat konkurruese me të cilat përballemi jashtë vendit dhe për t’i dhënë ekonomisë sonë një nxitje teknologjike që përfiton një numër më të madh amerikanësh me nivelin e angazhimit kombëtar që na ka shërbyer aq mirë në të kaluarën.
Përkthyer dhe përshtatur nga Foreign Affairs/ F.H, Konica.al