Ndërsa Presidenti i SHBA Joe Biden parashikon korrigjimet e kursit pas muajve të tij të parë në detyrë, një ndryshim duket veçanërisht i denjë për t’u marrë në konsideratë: një kalim në një politikë të jashtme më pragmatike, më pak ideologjike.
Deri më tani, Biden e ka përqendruar shtetin e tij në përplasjen midis demokracisë dhe autokracisë.
Në fjalimin e tij në Kongres në fund të muajit të kaluar, Biden ka bërë thirrje për një “Samit global për Demokraci” për të mobilizuar vendet e ngjashme me sfiduesit joliberalë.
Kjo qasje mund të ndihmojë në mbledhjen e amerikanëve rreth flamurit, por është një gabim strategjik.
Marrëdhëniet e Amerikës si me Kinën dhe Rusinë janë çrregulluar që kur Biden mori detyrën.
Duke pasur parasysh interesat e tyre të ndryshëm, tensioni i konsiderueshëm në marrëdhëniet SHBA-Kineze dhe SHBA-Rusi është i pashmangshëm.
Por përshkallëzimi i fundit i armiqësisë ngre rrezikun e një çarje të keqe diplomatike ose më keq, dhe bllokon bashkëpunimin e nevojshëm për sfidat e përbashkëta të tilla si ndryshimi i klimës, shëndeti global, përhapja bërthamore dhe menaxhimi i një ekonomie botërore të ndërvarur.
Do të jetë shumë e vështirë për SHBA-të të bashkëpunojnë me Kinën dhe Rusinë pothuajse për çdo çështje nëse strategjia e madhe e SHBA-së përqendrohet në marrjen e pushteteve joliberale.
Në vend që të nisë salvot ideologjike, administrata e Biden duhet të hartojë përgjigje të kalibruara ndaj kërcënimeve diskrete të paraqitura nga Kina dhe Rusia ndërsa ndjek gjithashtu një punë pragmatike në grup me ta.
Në lidhje me Kinën, SHBA dhe aleatët e saj duhet të tërhiqen kundër praktikave të saj të padrejta tregtare, të riatdhesojnë zinxhirët kritikë të furnizimit dhe të mbajnë një avantazh në fushat kyçe teknologjike dhe të kundërshtojnë aftësitë ushtarake kineze në rritje.
Për Rusinë, qëllimi duhet të jetë kontrolli dhe sanksionimi i ekspansionizmit ushtarak të Kremlinit, sulmeve kibernetike dhe ndërhyrjeve në zgjedhjet e huaja.
Dhe, më gjerë, të gjitha demokracitë duhet të denoncojnë shkeljet e të drejtave politike dhe të njeriut kudo që ndodhin.
Por në një botë që është globalizuar në mënyrë të pakthyeshme dhe e ndërvarur, ballafaqimi me rreziqe të qarta dhe të tanishme nuk duhet të sjellë tërheqjen e një linje të re faji ideologjike.
Edhe nëse kontrolli do të funksiononte kundër Bashkimit Sovjetik në Luftën e Ftohtë, një strategji me ne-ose-kundër-nuk do të japë të njëjtat rezultate sot.
Nuk është kështu me Kinën, PBB-ja e së cilës së shpejti do të tejkalojë dhe pastaj tejkalojë shumë atë të SHBA.
Me qeverisjen e saj kompetente nga lart-poshtë politike, aftësinë teknologjike, investimet e jashtme të konsiderueshme dhe shtrirjen ambicioze diplomatike (përfshirë eksportet në shkallë të gjerë të vaksinës së saj COVID-19), Kina tashmë gëzon një ndikim të konsiderueshëm global.
Nuk ka kthim prapa në rendin global të shkëputur, me dy blloqe, të Luftës së Ftohtë.
Në këtë botë në zhvillim, qeverisja demokratike do të ruajë ende përparësinë e saj të brendshme: njerëzit preferojnë lirinë.
Por për herë të parë që nga shfaqja e saj si një fuqi globale në vitet 1940, SHBA tani përballet në Kinë me një konkurrent me spektër të plotë. Dhe për shkak se SHBA ka nevojë për ndihmën e Kinës për të frenuar Korenë e Veriut, për të arrestuar ngrohjen globale dhe për të trajtuar çështje të tjera transnacionale, më mirë të fillonte të hartonte një strategji që nuk ka të bëjë vetëm me “ne kundrejt tyre”.
Politika e mëparshme e SHBA mbi një përplasje midis demokracisë dhe autokracisë nuk do të dështonte thjesht të përmbajë Kinën.
Më keq, në fakt do të inkurajonte moskokëçarjen e Kinës duke konsoliduar aleancën e saj jo të shenjtë me Rusinë e Vladimir Putinit.
Kina dhe Rusia kanë qenë rivalë historikisht, dhe ngritja e Kinës duhet të alarmojë natyrshëm Kremlinin.
Por dy autokracitë në vend të kësaj kanë formuar një martesë lehtësie për t’i rezistuar asaj që ata e shohin si ambicie shkelëse të Perëndimit.
Politika e mëparshme e SHBA mbi një përplasje midis demokracisë dhe autokracisë nuk do të dështonte thjesht të përmbajë Kinën.
Më keq, në fakt do të inkurajonte moskokëçarjen e Kinës duke konsoliduar aleancën e saj jo të shenjtë me Rusinë e Vladimir Putinit.
Kina dhe Rusia kanë qenë rivalë historikisht, dhe ngritja e Kinës duhet të alarmojë natyrshëm Kremlinin.
Por dy autokracitë në vend të kësaj kanë formuar një martesë lehtësie për t’i rezistuar asaj që ata e shohin si ambicie shkelëse të Perëndimit.
Ashtu siç SH.B.A. iu afrua Kinës në vitet 1970 për të dobësuar bllokun komunist, Biden dhe aleatët e tij evropianë duhet të përpiqen të joshin Rusinë drejt perëndimit.
Hapja e shprehur e Biden për një takim veror me Putin është një hap në drejtimin e duhur.
Megjithëse gjetja e gjuhës së përbashkët nuk do të jetë e lehtë, SHBA ka një rekord mbresëlënës të punës me regjime jo të mira kur zgjedh ta bëjë këtë.
Nëse Biden vazhdon të rrethojë vagonat ideologjike, ai gjithashtu rrezikon të dobësojë, në vend se të forcojë, solidaritetin midis demokracive të botës.
Mbi të gjitha, nuk është sikur partnerët evropianë dhe aziatikë të Amerikës po prishin për një luftë me Kinën.
Dhjetorin e kaluar, Bashkimi Evropian përfundoi një traktat investimesh me Kinën, megjithë kundërshtimet e administratës së Bidenit (megjithëse ratifikimi nga Parlamenti Evropian mbetet i pasigurt).
Në mënyrë të ngjashme, Koreja e Jugut, Japonia dhe demokracitë e tjera aziatike në lagjen e Kinës nuk janë të interesuar në një konfrontim të turbullt.
Biden do të ishte i mençur të mos i detyronte aleatët e SHBA-së të bëjnë zgjedhje të vështirë.
Vetë themeluesit e Amerikës këshilluan durim dhe përmbajtje në politikën e jashtme.
SHBA ka qenë prej kohësh në gjendje të mbështetet në fuqinë e shembullit të saj për të sjellë vendet e tjera në vijën demokratike. Tani duhet të kthehet në këtë lojë të gjatë.
Mënyra më e mirë për demokracitë për të përhapur vlerat e tyre është të rregullojnë shtëpitë e tyre, në mënyrë që ato të mund të mbizotërojnë kundër pushteteve joliberale duke i kaluar më mirë.
SHBA dhe aleatët e saj demokratikë duhet të vazhdojnë të përballen me kërcënimet e paraqitura nga autokracitë; por ato gjithashtu duhet të rezervojnë një vend për bashkëpunim në sfidat globale.
Përkthyer dhe përshtatur nga Project Syndicate/ konica.al