Një rritje e eksporteve të naftës iraniane në Kinë ka marrë një vëmendje të padëshiruar në ditët e fundit dhe tani po shkakton frikën e një goditjeje.
Indonezia kapi dy anije, njëra prej të cilave ishte me flamur iranian, të Dielën që po transferonin naftë në det, një mënyrë e zakonshme për të maskuar origjinën e ngarkesave. Kjo erdhi pasi Uashingtoni lëshoi një urdhër konfiskimi për atë që beson se është 2 milion fuçi bruto iraniane në bordin e një cisterne që shkon në SHBA.
Veprimet kanë theksuar një kërcim në prodhimin iranian të naftës që po ndodh mes spekulimeve që Presidenti Joe Biden do të marrë një qasje më të butë ndaj vendit sesa paraardhësi i tij, i cili vendosi sanksione në një përpjekje për ta detyruar Teheranin të rinegociojë një pakt bërthamor. Kompanitë përfshirë Kpler, Petro-Logistics SA dhe SVB International LLC kanë raportuar që të gjithë kanë parë një rritje të dërgesave.
Kina është importuesi me rritjen më të shpejtë të naftës si drejtpërdrejt ashtu edhe përmes transferimeve të anijeve dhe bashkimit të naftës së papërpunuar iraniane me varietete të tjera të Gjirit Persik, thanë analistët e Citigroup Inc. përfshirë Ed Morse në një shënim. Grupet e gjurmimit të cisternave kanë raportuar eksporte të papërpunuara javore iraniane duke u rritur në më shumë se 1 milion fuçi në ditë në kohë edhe para fundit të vitit të kaluar, tha Citi.
Blerjet e naftës bruto iraniane, ndonjëherë të markuara si naftë Omani, kanë ulur çmimet e papërpunuara të Omanit në Shkëmbimin Mercantile Dubai, thanë tregtarët. Ndërsa vëllimet e sakta të blerjeve kineze janë të vështira për t’u përcaktuar, vendi ka vazhduar të blejë ngarkesa nga Irani dhe Venezuela, e cila gjithashtu ka pasur akses në naftën e saj të kufizuar nga rafineritë e brendshme të SHBA që vazhdojnë të blejnë bruto të sanksionuar kanë tendencë të mbajnë një profil të ulët nga frika se do të veçohen dhe shkëputen nga sistemi bankar amerikan, sipas tregtarëve.
Kina importoi 519,000 tonë metrik naftë bruto iraniane në Dhjetor, pothuajse dyfishi se në Tetor dhe Nëntor, sipas të dhënave doganore. Ajo nuk ka blerë vaj Venezuelës që nga Shtatori i vitit 2019, tregojnë shifrat zyrtare. Blerjet nga Malajzia, disa prej të cilave mund të kenë qenë nga transferimet anije në anije, tejkaluan 1 milion tonë në Nëntor dhe Dhjetor.
Irani po fillon vitin si “karta e egër më e madhe” për çmimet e naftës, tha në shënim Citigroup’s Morse. Nuk ka gjasa të ketë një rinegocim të marrëveshjes bërthamore ose lehtësimin e sanksioneve nga SHBA deri në Gusht kur një qeveri e re iraniane është në fuqi pas zgjedhjeve në Maj, tha ai.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Bloomberg