Një sistem i rëndësishëm doganor qeveritar i Mbretërisë së Bashkuar është mbingarkuar brenda disa javësh nga Brexit dhe kërcënon të shkaktojë më shumë përçarje ndërsa trafiku i mallrave tërhiqet.
Eksportuesit thonë se po përpiqen të marrin dokumente tranziti, të cilat lejojnë hyrjen e mallrave në Bashkimin Evropian pa vonesë, për shkak të mungesës së agjentëve me autoritetin për t’i lëshuar ato.
Agjentët duhet të vendosin një garanci financiare, të mbështetur shpesh nga një bankë, për të mbuluar çdo taksë ose detyrim mbi mallrat që lëvizin, por ato janë kryer pothuajse të gjitha.
“Askush nuk ka lënë asnjë garanci”, tha Peter Hayes, menaxher i përgjithshëm në Carlton Freight, një transportues mallrash me qendër në Liverpool që transferon produkte të tilla si makina, makineri dhe kimikate midis Britanisë së Madhe dhe BE. “Na është dashur t’u themi jo qindra pyetjeve.”
Ndërkohë, firmat që dëshirojnë të aplikojnë për një garanci tranziti ose të rrisin madhësinë e një prej tyre ekzistuese kanë luftuar për shkak të vonesave në Të Ardhurat e Madhërisë së saj dhe Doganat, agjencia qeveritare përgjegjëse. Një transportues, duke folur në kushte anonimiteti, u ankua se u aplikua muaj më parë, duke parashikuar një rritje të kërkesës për shkak të Brexit, por ende nuk ka marrë një përgjigje nga autoriteti tatimor.
HMRC tha se është në dijeni të problemeve me të cilat përballen aplikantët dhe po kryen një rishikim urgjent. Në një deklaratë, ajo fajësoi vonesat në një azhurnim të fundit të softuerit në sistemin e saj të ri të kompjuterizuar të tranzitit. Ai gjithashtu tha se aktualisht po përpunon 230 kërkesa për garancitë e tranzitit dhe pret që ato të përfundojnë brenda një jave.
BE është partneri më i madh tregtar i Britanisë, duke marrë 43% të eksporteve të saj në 2019. Para Brexit, shumica dërrmuese e mallrave nuk kërkonin forma tranziti, duke i lejuar ato të transportoheshin në bllok me ‘sherr’ minimal. Tani, firmat po përballen me vonesa disa ditore për të kaluar kufirin për shkak të dokumenteve të pasakta ose të munguara.
Në Ashford, Anglia juglindore, shoferëve u është dashur të presin në një park kamionësh për orë të tëra për të marrë dokumentet e tyre të tranzitit dhe po kthehen rregullisht mbrapa, sipas Steve Cock i The Custom House, i cili ka një bazë në vend.
Firma, e cila ka një garanci tranziti prej 200 milion paund (273 milion dollarë), ka tërhequr klientët sepse është në kapacitet, tha Cock. Ai pret kaos sa më shpejt që trafiku i mallrave të tërhiqet nga niveli i tij aktual i zbutur sepse deri në 90% të mallrave që lëvizën do të kenë nevojë për dokumente tranziti. “Thjesht nuk mund të përballen”, tha ai.
‘Thjesht një rrëmujë’
Ben Moore, drejtori menaxhues i Sealite (UK) Ltd., i cili eksporton miliona paund të dritave LED në BE çdo vit, ka pasur dërgesa të mbajtura nga zyrtarët e doganave për ditë, njëra prej tyre sepse nuk shoqërohej nga një tranzit dokument i njohur si një formë T1.
“Ne as nuk e dimë se çfarë është”, tha Moore.
Ai thotë se pret që shitjet vjetore të bien me 25% në 8 milion paund sepse klientët e tij të BE, midis tyre gjigandi industrial francez Schneider Electric SE dhe grupi inxhinierik zviceran ABB Ltd., do të shkojnë diku tjetër. Jon Swallow, bashkëthemelues i Jordon Freight, tha se garancia e tranzitit prej 1.5 milion paund të ndërmjetësit të tij doganor u përdor brenda tre ditësh nga Brexit.
Ekziston një rrugëdalje, që përfshin ngritjen e një përfaqësuesi fiskal në vendin e BE ku një dërgesë arrin për herë të parë dhe pagimin e detyrimeve gjatë hyrjes, por kjo është një shpenzim i shtuar dhe sherr burokratik që firmat do të duan të shmangin, tha Swallow.
Me burokraci që kufizon tregtinë midis Britanisë së Madhe dhe BE, rreth 20% e ndërmarrjeve të vogla dhe të mesme të Britanisë së Madhe kanë pezulluar eksportet në BE, sipas hulumtimit nga firma e kontabilitetit UHY Hacker Young.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Al Jazeera