Tarifat në rritje të ngarkesave dhe vonesat e dërgesave kanë shkaktuar një reagim global nga kompanitë e frustruara në lidhje me përzierjen shkatërruese të përkeqësimit të shërbimit dhe kostove më të larta të transportit në oqean.
Shoqatat tregtare në Kinë kanë ngritur shqetësime antitrusti me qeverinë, ndërsa presione të ngjashme po ziejnë në Bruksel, ku Këshilli i Transportuesve Evropian i bëri kërkesë Komisionit Evropian për të adresuar “rritje të jashtëzakonshme të çmimeve” nga transportuesit e mallrave. Në Uashington, grupi më i madh i lobimit për shitësit me pakicë dëshiron që autoritetet të vëzhgojnë fushën e lojës.
Problemet në SHBA shkojnë përtej barrës së kostos: Portet e mbingarkuara dhe mungesa e kontejnerëve përgjatë rrugëve kryesore transparente po shkaktojnë vonesa dhe humbje të biznesit për eksportuesit. Disa zinxhirë dyqanesh dhe prodhues, të varur nga linjat ndërkombëtare të furnizimit, janë të detyruar të shkurtojnë shpenzime të tjera ose ta rimendojnë atë strategji krejtësisht.
Kompanitë amerikane duke filluar nga Colgate-Palmolive Co. në Boot Barn Holdings Inc. dhe të tjera në të gjithë Evropën dhe Azinë, kanë theksuar tensionet e furnizimit në ditët e fundit. Komisioni Federal Detar nisi një hetim në fund të vitit të kaluar për bllokimin e porteve, por pengesat vazhdojnë të shkojnë në kulmin sezonal përpara Vitit të Ri Kinez në mes të Shkurtit. “Kostot tona të transportit me siguri do të jenë një pikë presioni për ne gjatë muajit tjetër, nuk e di, tre muaj apo gjashtë muaj”, tha Greg Hackman, zyrtari kryesor operativ në Boot Barn me bazë në Kaliforni, javën e kaluar, duke cituar grumbujt e porteve që po ndikojnë në inventarë.
Me biznesin tashmë të pompuar nga pandemia, çështjet logjistike mund të jenë shumë për disa firma. Kjo ishte marrja e hapur e Stefan Pierer, CEO i Pierer Mobility AG, prodhuesi austriak i motoçikletave KTM, në një thirrje të 1 Shkurtit me analistët. “Nëse jeni aktiv, nëse jeni fleksibël, nëse jeni të guximshëm dhe keni lidhjet e duhura, mund të merreni me të,” tha ai. “Por jo të gjithë mund të merren me të.” Prodhuesit gjermanë paralajmëruan këtë javë se mungesat në lëndët e para dhe kontejnerët e transportit kanë çuar në një rritje të kostove dhe ulje të inventarëve.
Sipas një sondazhi të Janarit të 901 përdoruesve të Freightos me bazë në Hong Kong, një treg transporti online, 77% e importuesve të mesëm të vegjël dhe të mesëm raportuan vështirësi në zinxhirin e furnizimit gjatë gjashtë muajve të fundit, dhe prej tyre, 44% thanë se kishin rritur çmimet si rezultat. Kompanitë me më pak se 5 milion dollarë të ardhura po vuanin më shumë dhe kishin më shumë të ngjarë të kalonin kostot te klientët.
Ankesat në lidhje me ato rregullime janë duke u rritur më fort, dhe Federata Kombëtare e Shitjeve me pakicë e SHBA po komunikon me rregullatorët, ligjvënësit dhe autoritetet portuale për t’u përpjekur t’i adresojnë ato. “Shumë transportues janë jashtëzakonisht të irrituar jo vetëm me mënyrën se si po performojnë, por edhe me tarifat,” tha Jonathan Gold, nënkryetari i federatës me pakicë për zinxhirin e furnizimit dhe politikën doganore. “Sigurisht që duhet të shikohet se si po funksionojnë aleancat.”
Në Kaliforni transportuesit e oqeanit kanë zhytur aftësinë e portit dhe transportit tokësor për të trajtuar fluksin e mallrave. Më shumë se 30 anije kontejnerësh u ankoruan jashtë porteve fqinjë këtë javë, duke pritur për një javë ose më shumë për t’u shkarkuar. Punonjësit e sëmurë të anijeve janë pjesërisht fajtorë, siç është mungesa e kamionëve.
“Industria detare po zgjedh fitues dhe humbës në ekonominë globale,” tha Weston LaBar, CEO i Shoqatës së Transportit të Porteve në Long Beach. “Çdo komb duhet të ketë një problem me një industri që ka atë lloj fjale dhe fuqi që të jetë në gjendje të manipulojë ose diktojë ekonominë më të gjerë.”
Transportuesit e linjave kontejnerë tregojnë se ata po bëjnë gjithçka që munden për të përmbushur rritje të paparashikueshme të kërkesës dhe nuk po mbajnë kapacitetin si një mënyrë për të mbajtur normat e larta.
Asnjë anije boshe
Hapag-Lloyd AG, transportuesi më i madh në Gjermani, tha këtë javë se po punon për një “plan rikuperimi të planifikimit për t’i kthyer anijet në pozicionet e tyre të synuara”, një lëvizje që mund të thotë që disa rrugë nuk kanë lundrime për një ose dy javë.
“Anijet nuk do të jenë në gjendje të palëvizshme në çdo kohë,” tha CEO Rolf Habben Jansen në një email për klientët të hënën. Komisioni Evropian është në bisedime me transportuesit, transportuesit e mallrave, operatorët e portit dhe transportuesit, por deri më tani është ndalur për të filluar hetim zyrtar mbi sjelljen anti-konkurruese. Ai thotë se shumë faktorë mund të shkaktojnë rritjen e çmimeve, të tilla si kërkesa dhe bllokimi i portit. Ndërkohë, grupi i transportuesve evropianë tha se po shqyrton nëse duhet të paraqesë një ankesë zyrtare.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Bloomberg