Ushqimi po grumbullohet në vendet e gabuara, falë transportuesve që transportojnë kontejnerë bosh të transportit.
Konkurrenca globale për kontejnerët prej çeliku do të thotë që Tajlanda nuk mund të dërgojë orizin e saj, Kanada është mbërthyer me bizele dhe India nuk mund të shkarkojë malin e saj të sheqerit. Transportimi i kutive bosh përsëri në Kinë është bërë aq fitimprurës saqë edhe disa transportues soje amerikanë duhet të luftojnë për kontejnerë për të furnizuar blerës aziatikë të uritur.
“Njerëzit nuk po i marrin mallrat e tyre atje ku u duhen”, tha Steve Kranig, drejtor i logjistikës në IM-EX Global Inc., një transportues mallrash që merret me ngarkesa duke përfshirë oriz, banane dhe dumplings nga Azia në SHBA. “Një klientët e mi dërgon nga 8 deri në 10 kontejnerë oriz çdo javë nga Tajlanda në Los Anxhelos. Por ai tani mund të dërgojë vetëm 2 deri në 3 kontejnerë në javë.”
Çështja thelbësore është se Kina, e cila është rikuperuar më shpejt nga Covid-19, ka ringjallur ekonominë e saj të eksportit dhe po paguan çmime të mëdha për kontejnerët, duke e bërë shumë më fitimprurëse dërgimin e tyre bosh sesa t’i rimbushë ato.
Ka shenja që normat e larta të transportit po rritin koston e disa ushqimeve. Çmimet e sheqerit të bardhë u rritën në një tre-mujor të lartë muajin e kaluar dhe vonesat në dërgesat e sojës në klasën e ushqimit nga SHBA mund të nënkuptojnë kosto më të larta të tofusë dhe qumështit të sojës për konsumatorët në Azi, tha Eric Wenberg, drejtori ekzekutiv i Aleancës së Specialitetit të Sojës dhe Grains.
Kostot e ushqimit
Ndërsa nuk është krejt e pazakontë që kontejnerët të kalojnë bosh pas një udhëtimi, transportuesit zakonisht përpiqen t’i mbushin ato për të përfituar nga tarifat e transportit në të dy drejtimet. Por kostoja e transportimit të mallrave nga Kina në SHBA është pothuajse 10 herë më e lartë se udhëtimi i kundërt, duke bërë që avionët të favorizojnë kutitë bosh në vend që t’i ngarkojnë ato, treguan të dhënat e Freightos.
Në portin e Los Angeles, më i madhi i SHBA për ngarkesë kontejnerësh, tre në çdo katër kuti që kthehen në Azi po udhëtojnë bosh krahasuar me normën normale prej 50%, tha Drejtori Ekzekutiv Gene Seroka. Në Vancouver, kontejnerët mbeten në oborre. Terminalet e kanë shkurtuar kohën për të transportuar kutitë e mbushura në anije nga tre ditë në më pak se shtatë orë, tha Jordan Atkins, nënkryetar i WTC Group.
India, prodhuesi i dytë më i madh i sheqerit në botë, eksportoi vetëm 70,000 tonë metrikë në Janar, më pak se një e pesta e vëllimit të dërguar një vit më parë, tha Ravi Gupta, president i Shree Renuka Sugars Ltd, rafinuesi më i mirë i vendit. Vietnami, prodhuesi më i madh i kokrrave të kafesë robusta që përdoren për të bërë pije të çastit dhe ekspres, po lufton gjithashtu për të eksportuar. Dërgesat ranë më shumë se 20% në Nëntor dhe Dhjetor, tha Le Tien Hung, kryetari i Simexco Dak Lak, eksportuesi Nr. 2 i Vietnamit. Depot në Vietnam janë plot për shkak të shitjeve sezonale dhe eksporteve të ulëta pas mungesës së kontejnerëve, tha në një raport Volcafe Ltd., njësia e kafesë e tregtarit të mallrave ED&F Man Holdings Ltd.
Në të gjithë botën, disa blerës të ushqimeve janë duke pritur ndërsa të tjerët kanë ndaluar blerjet fare, thonë tregtarët.
‘Mungesa e gjithçkaje’
“Ka qenë situata e tillë që nga Dhjetori”, tha Kranig i IM-EX Global. “Ju do të përballeni me jo vetëm një mungesë ushqimi, por me një mungesë të gjithçkaje. Nuk do të befasohesha të dëgjoja disa tarifa të pronarëve të ngarkesave të dobishme për sezonin e transportit 2021-2022 dyfish nga vitet e mëparshme.”
Nëse ky parashikim kryhet, pasi të vaksinohen pjesa më e madhe e amerikanëve të Veriut dhe Evropianëve, disa prej atyre tarifave të larta të mallrave mund t’u kalohen atyre ndërsa kthehen në kafene, restorante dhe kulla zyrash.
‘Shtypja’ e kontejnerëve vjen nga transportuesit amerikanë që po përpiqen të rrisin eksportet e gjithçkaje, nga soja te drithërat në Azi. Situata është aq e rëndë sa që disa blerës po anulojnë kontratat, zgjedhin metodat e transportit me shumicë, më të zakonshmet për produktet e ushqimit, ose vonojnë blerjet për të shmangur kostot e larta të transportit.
Por sërish, një rritje e madhe globale e kostove të ushqimit nuk ka gjasa të ndodhë. Vetëm një përqindje e vogël e drithërave dhe farërave të vajit tregtohet në kontejnerë, tha Arnaud Petit, drejtori ekzekutiv i Këshillit Ndërkombëtar të Drithërave në Londër, ndërsa pjesa tjetër shkon me ngarkesa të madha. Është gjithashtu e paqartë se sa nga rritja e kostove të transportit do të jenë në gjendje që kompanitë të kalojnë te konsumatorët, duke pasur parasysh ngadalësimin ekonomik të shkaktuar nga koronavirusi.
Pezullimi i dërgesave
Hapag-Lloyd AG vitin e kaluar u tha klientëve se po pezullonte dërgesat e kontejnerëve jashtë produkteve të bujqësisë të Amerikës së Veriut për të ripozicionuar kontejnerët bosh përsëri në Azi. Nico Hecker, drejtori i logjistikës globale të kontejnerëve në kompaninë gjermane të ngarkesave të detit, tha në Nëntor se firma po përjetonte rritjen më të fortë të kërkesës për kontejnerë 40 metra pas një prej uljeve më të mëdha ndonjëherë.
“Vetëm kontejnerët në Azi, kërkojnë e tejkalojnë furnizimin” për të gjithë rrugët e kontejnerëve, Judah Levine, drejtuesi i kërkimit në Freightos. Disa transportues kanë anuluar lundrimet në javët e ardhshme për kapur vonesat, shtoi ai.
Pandemia gjithashtu ka rrjedha të mbyllura të kontejnerëve në frigorifer. Në Kinë, kutitë po grumbullohen në porte pasi punëtorët duhet të respektojnë procedurat e rrepta të testimit të Covid si dhe dezinfektimin e produkteve të mishit dhe produkteve të detit pasi importet e ushqimeve të ngrira u fajësuan për përhapjen e virusit. Ka kaq shumë kontejnerë të ftohtë në Dalian, saqë portit po i mbarojnë prizat për t’i mbajtur të ndezura.
Ndërsa importet po mbahen, çmimet me shumicë të mishit të derrit në Kinë, konsumatori më i lartë në botë, u rrit në më të lartat që nga Shtatori. Kjo e ka shtyrë Qeverinë të rrisë shitjet e rezervave shtetërore të mishit të derrit për të përmbushur kërkesën në rritje përpara festës së Vitit të Ri Hënor.
Mungesat e fuqisë punëtore për shkak të përhapjes së koronavirusit janë duke ngadalësuar operacionet në porte dhe duke përkeqësuar mungesën e kontejnerëve. Grevat në Argjentinë gjithashtu kanë rritur kërkesën për produkte bujqësore amerikane për të furnizuar Azinë, duke rritur konkurrencën për kutitë.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga Bloomberg