Kandidati i Bashkimit Evropian Mali i Zi po kërkon të zgjerojë lidhjet me bllokun, duke përfshirë ndoshta rifinancimin e një kredie kineze që u desh për të ndërtuar autostradën e saj të parë që dikur kërcënonte të shkatërronte financat e saj publike.
Pasi vendi kaloi një tranzicion historik të pushtetit vitin e kaluar, qeveria e Kryeministrit Zdravko Krivokapic ka bërë thirrje për mbështetjen e BE për të rifinancuar borxhin, i cili ishte i barabartë me një të pestën e ekonomisë kur u mor në 2014.
Një qeveri e mëparshme huazoi fondet në kuadrin e “Rrugës së Re të Mëndafshtë”, projektit kinez, në kundërshtim me paralajmërimet se do ta nënshtronte Malin e Zi ndaj ndikimit të panevojshëm nga Pekini.
Tani ish-republika më e vogël e Jugosllavisë po kërkon të zgjasë periudhën që do të skadojë së shpejti për 944 milion dollarë, huaja 20-vjeçare nga Banka Eksport-Import e Kinës, të ulë normën e interesit prej 2%, tha Ministri i Financave Milojko Spajiç.
“Evropa është më e rëndësishmja për ne,” tha Spajic në një intervistë telefonike. “Nëse do të merrnim financimin në kushtet aktuale të tregut, ka shumë të ngjarë të jemi në gjendje ta marrim atë në kushte të përmirësuara ndjeshëm, duke pasur parasysh kushtet e favorshme në tregjet e euros”.
Pas komenteve nga zyrtarët malazezë që kërkojnë ndihmën e BE në rifinancimin, rendimenti i atyre bonove është rritur.
Spajiç tha se një vonesë prej dy e gjysmë viti në përfundimin e seksionit të autostradës 40 kilometra (24 milje) nuk ka ndihmuar dhe puna më në fund duhet të përfundojë në fund të nëntorit.
Qeveria është në bisedime me Komisionin Evropian mbi idetë se si të përfundojë projekti për të lidhur portin e Barit me fqinjin verior Serbinë, thelbësore për të nxitur ekonominë e shtetit malor të Ballkanit.
Mali i Zi është plotësisht i aftë të paguajë huanë, tha ai. “Është shumë më e lehtë të shlyesh kredinë nëse ke një autostradë funksionale.”
Spajic po synon të shtrëngojë deficitin buxhetor në 3% të prodhimit të brendshëm bruto këtë vit, nga më shumë se 10% në vitin 2020.
Kjo detyrë është komplikuar nga tkurrja prej 15% e pësuar nga ekonomia gjatë pandemisë, një nga rëniet më të këqija në Evropë.
Ndërsa rritja parashikohet të rikthehet këtë vit në më shumë se 9%, kjo do të varet nga turizmi, i cili përbën një të katërtën e ekonomisë.
Qeveria shpreson që vizitorët në malet e saj dhe brigjet e Adriatikut do të sjellin të paktën 700 milion euro, ose 65% të të ardhurave para-pandemike.
Nën Gjukanoviç, Mali i Zi u bashkua me NATO-n, u distancua nga Rusia.
Sidoqoftë, shumica e burimeve të investimeve të huaja nuk janë përputhur me drejtimin politik të vendit, tha Spajic, një ish-analist krediti Goldman Sachs i cili punoi në Japoni, Singapor dhe SHBA.
“Infrastruktura është ndërtuar nga Kina, turistë po vijnë nga Evropa Lindore, të tilla si Rusia dhe Ukraina. Investimet po vijnë nga Turqia, Azerbajxhani, ”tha ai.
“Ne duam të kemi lidhje më të thella me Brukselin. Kjo është ajo që është e rëndësishme për ne. Unë dua të them si me NATO-n ashtu edhe me BE-në. ”
Përkthyer dhe përshtatur nga Bloomberg/ konica.al