MENU
klinika

Shtetet e Bashkuara do të rimarrin rolin e tyre si udhëheqës...

Strategjia e Sigurisë Kombëtare e Biden, fokusohet tek aleatët

15.05.2021 - 08:03

Administrata e Biden ka mbajtur premtimin e saj për të “ndërtuar më mirë” vendin, por Strategjia e Përkohshme e Sigurisë Kombëtare (NSS) e administratës sugjeron që ndërtimi i një pune më të mirë do të jetë po aq i rëndësishëm edhe jashtë vendit. NSS më i ri njofton se Shtetet e Bashkuara do të rimarrin rolin e tyre si udhëheqës i institucioneve dhe aleatëve. Por NSS është e heshtur për sfidën më të madhe me të cilën do të përballet administrata e Biden jashtë vendit: menaxhimin e aleancës.
Në NSS, një kuptim më i gjerë i marrëdhënieve të fuqisë së madhe ka zënë vendin e konkurrencës së fuqisë së madhe, parimi i mangët dhe i organizimit të mendimit strategjik të administratës Trump. Kina dhe Rusia ende paraqesin kërcënime ndaj interesave të SH.B.A.-së, por NSS-ja pranon që interesat e Sh.B.A-së mund të mbivendosen me ato të kundërshtarëve dhe bashkëpunimi ndonjëherë mund të jetë i dobishëm. Por ndërsa është më realiste për kundërshtarët, ka nevojë për një sy më të mprehtë për aleatët.
NSS vazhdimisht thërret një sërë “aleatësh dhe partnerësh” si zmadhues i fuqisë së SH.B.A.-së në ndjekje të interesave të SH.B.A.-së. Aleatët dhe partnerët demokratë qëndrojnë “pranë nesh kundër kërcënimeve dhe kundërshtarëve të zakonshëm”. Lidhjet më të thella me NATO dhe aleatët aziatikë “do të na mundësojnë të paraqesim një front të përbashkët … dhe të bashkojmë forcën tonë për të promovuar standarde të larta, për të vendosur rregulla efektive ndërkombëtare dhe për të kërkuar llogari të vendeve si Kina.” Me aleatët evropianë, administrata ka në plan të krijojë një “agjendë të fortë dhe të përbashkët” për “çështjet përcaktuese të kohës sonë”. Në secilin prej këtyre pohimeve, NSS-ja hedh sytë mbi interesat që ndajnë Shtetet e Bashkuara nga aleatët e tyre dhe ato midis vetë aleatëve.

NSS paraqet bashkëpunimin nga aleatët dhe partnerët si të natyrshëm, duke mbështetur çarjet e vërteta midis Shteteve të Bashkuara dhe aleatëve dhe partnerëve të tyre. Ambicia e lavdërueshme e administratës Biden për të rindërtuar rrjetin e aleancës së Amerikës varet nga pranimi se aleanca nuk është gjithmonë harmoni. Aleatët dhe partnerët natyrisht nuk do të bien dakord për një sërë çështjesh. Patrick Porter dhe Joshua Shifrinson së fundmi argumentuan se Shtetet e Bashkuara nuk duhet t’i shohin aleatët si miq. Në fakt, edhe nëse aleatët janë miq, miqtë mund të mos bien dakord. Menaxhimi i Aleancës është arti i njohjes së atyre mosmarrëveshjeve midis Shteteve të Bashkuara dhe aleatëve të saj, dhe midis vetë aleatëve, dhe krijimi i kompromiseve ose pranimi i sakrificave kur është e nevojshme.
Dy shembuj nga anëtarësimi në NATO ilustrojnë se si mosmarrëveshjet midis aleatëve mund të çojnë ose në pajtim ose në çarje. Gjatë Luftërave midis Islandës dhe Mbretërisë së Bashkuar, Islanda kërcënoi vazhdimisht se do të largohej nga NATO – duke kontribuar në një rezolutë të suksesshme në favor të Islandës dhe mbajti marrëdhëniet SHBA-Islandë dhe MB-Islandë. Në të kundërt, Franca u prish me strukturën e unifikuar të komandës ushtarake të NATO-s në 1966 për mosmarrëveshjet me politikën e SH.B.A.-së në Evropë dhe ambiciet gjermane për ta bërë aleancën politike por jo autonome, duke nxitur marrëdhënie për të gjitha palët në vitet 1990.

Dredhimi i realiteteve të menaxhimit të aleancës shkakton disa probleme. Refreni i NSS për aleatët e bashkuar nga interesat e përbashkët nuk arrin të pranojë se Shtetet e Bashkuara i njohin divergjencat e ligjshme të interesit që vijnë nga presionet e brendshme dhe ndërkombëtare me të cilat përballen aleatët dhe partnerët. Në rastin më të keq, heshtja e administratës Biden mund të lexohet si një pritje që aleatët dhe partnerët e SH.B.A.-së do të bien në vijë prapa Uashingtonit. Në rastin më të mirë, thuhet se Shtetet e Bashkuara nuk mendojnë se interesat e tyre të ndryshme vlen të pranohen.
Siç ka argumentuar Kori Schake, Gjermania ofron një shembull të qartë të kësaj dinamike. Gjermania po ecën përpara me Nord Stream 2 dhe po përpiqet të shkëputet në dritën e politikës së brendshme, por këto pozicione bien ndesh me ambiciet e administratës së Biden. Po kështu, për mbrojtjen e demokracisë, NSS injoron sesi elektoratet e brendshme mund të mos bien dakord mbi kuptimin e demokracisë apo edhe të votojnë për autoritarët. Për ata që janë të prirur të heqin dorë nga interesat evropiane si të vogla, mos harroni se gjatë Luftës së Ftohtë, edhe aleatët më të pafuqishëm shtynë me sukses axhendat e tyre drejt mbrojtësve të superfuqive.
Për disa shtete, retorika se “Amerika është kthyer” dhe rindërtimi i aleancave mund të jetë shqetësuese sepse Amerika nuk mungoi kurrë. Aleatët nuk janë monolit. Për disa aleatë, administrata e Trump mbikëqyri marrëdhëniet e përmirësuara ose të thella në të vërtetë, “aleatët dhe partnerët” ishin një shtyllë kryesore e përmbledhjes së Strategjisë Kombëtare të Mbrojtjes 2018. Më e rëndësishmja Quad u kthye gjatë mandatit të Presidentit Donald Trump. Po kështu, anëtarët e NATO-s në Evropën Lindore siguruan zotime nga Shtetet e Bashkuara nën Trump. Për aleatë si Polonia, premtimi i NSS i Biden për të gjallëruar aleancat mund të interpretohet si një qëllim për t’i kthyer këto shtete në statusin e aleatit të nivelit të dytë dhe të sakrifikojnë interesat e tyre për të ringjallur lidhjet me aleatët tradicionalë të SHBA.
Më në fund, dështimi i NSS për të diskutuar menaxhimin e aleancës mund të pengojë përpjekjet për të rivendosur besimin në udhëheqjen e besueshme të SHBA. Pas Trump, sigurimi i aleatëve do të jetë më i kushtueshëm se kurrë, pasi qeveritë e huaja shqetësohen për rezultatet zgjedhore në 2024 ose më gjerë. Shtetet e Bashkuara ka të ngjarë të kenë nevojë për të bërë përfshirje më të thella, për të dërguar sinjale më të kushtueshme dhe për të zbatuar kufizime më të forta institucionale për të siguruar partnerët se nuk do të ketë gjasa të heqë dorë nga premtimet e saj nën një administratë të ardhshme. Të gjitha këto do të kërkojnë menaxhimin e rrjetit kompleks të interesave të SH.B.A.-së dhe aleatëve.

Administrata e Biden është e stafuar me profesionistë të politikës së jashtme me përvojën e nevojshme për të krijuar koalicione që do të përparojnë interesat e SHBA. Veprimet e tyre deri më tani demonstrojnë këtë ekspertizë, por ekipi i politikës së jashtme të Biden-it duhet të njoftojë në çdo hap, për audiencat e huaja dhe të brendshme, se administrata e sheh menaxhimin e aleancës si thelbin e strategjisë së saj. Ky hendek duhet gjithashtu të shkaktojë një llogari më të gjerë në Uashington për të shpenzuar më shumë kohë dhe para duke kuptuar aleatët me kushtet e tyre.
Jashtë vëmendjes së publikut, administrata duhet të ketë përparësi me realitet ndaj partnerëve dhe çështjeve. Ekipet në Këshillin e Sigurisë Kombëtare të Shtëpisë së Bardhë, në katin e shtatë të Departamentit të Shtetit dhe në unazën e brendshme të Pentagonit duhet të vlerësojnë sinqerisht cilat zona elektorale, parti ose përparësi mund të sakrifikohen për të arritur objektivat qendrore të SHBA. Në mënyrë ideale, administrata duhet të ketë një mënyrë racionale për t’iu afruar përparësive dhe mbushja e boshllëkut të menaxhimit të aleancës në NSS do ta fillojë këtë bisedë.
NSS-ja e plotë e ardhshme duhet ta bëjë temën qendrore ndërtimin e koalicionit, në vend të sajimit të koalicionit.

Mbi të gjitha, menaxhimi i aleancës është sfida kryesore me të cilën do të përballet kjo administratë ndërsa trajton një mori kërcënimesh me të cilat përballen Shtetet e Bashkuara. NSS e përkohshme e njeh që Uashingtoni mund të bijerë dakord herë pas here me kundërshtarë dhe duhet të zbatojë të njëjtën logjikë për aleatët dhe të pranojë se Shtetet e Bashkuara shpesh nuk do të pajtohen me ta gjithashtu.

 

Përkthyer dhe përshtatur nga Foreign Affairs F.H, Konica.al

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


Presidenti këtë javë deklaroi qëllimin për të vaksinuar 70 përqind të popullsisë deri në Korrik

Shtëpia e Bardhë nën drejtimin e Biden, po i kthehet normalitetit