MENU
klinika

Ndërprerjet e energjisë në Kinë dhe problemet e benzinës në Mbretërinë e Bashkuar

AlJazeera: Pse po ndodh kjo krizë energjie?

30.09.2021 - 11:35

Ndërprerjet e pashembullta të energjisë në Kinën Veriore lanë miliona pa energji elektrike, fabrikat ndaluan dhe dërguan punëtorë në spital me helmim nga monoksidi i karbonit pasi ventilatorët humbën energjinë gjatë një ndërprerje.

Shenjat “Na falni jashtë përdorimit” janë bërë të kudondodhur në stacionet e benzinës në shumë pjesë të Mbretërisë së Bashkuar këtë javë, ndërsa firmat e energjisë palosen për shkak të çmimeve të larta të gazit natyror.

Çmimet e energjisë në të gjithë Evropën po thyejnë rekordet gjithashtu. Ndërkohë, prodhuesit e gazit dhe qymyrit në Shtetet e Bashkuara po përpiqen të vazhdojnë me kërkesën edhe para se Hemisfera Veriore të arrijë periudhën e saj të dimrit dhe kërkesat e ngrohjes të rriten.

Pra, çfarë fshihet pas krizës globale të energjisë? Dhe sa më keq mund të bëhet?

Ja çfarë duhet të dini.

Para së gjithash, si arritëm këtu? A duhet të fajësohet pandemia e koronavirusit?
Pjesërisht, edhe pse analistët thonë se arsyet prapa mungesave të energjisë janë të shumëfishta dhe shumë prej tyre i paraprijnë krizës së Covid-19.

Është e vërtetë që kërkesa e konsumatorit dhe fabrikës për energji është zhurmuar pas rënies së madhe gjatë muajve të parë të pandemisë, duke çuar në ngushticat e zinxhirit të furnizimit dhe pikat e dhimbjes së zinxhirit të prodhimit.

Por pse nxitimi me karburantet fosile?
Shumë investitorë janë mbështetur në më shumë burime të rinovueshme të energjisë gjatë pesë deri në 10 vitet e fundit, si pjesë e një shtytje globale për të adresuar ndryshimet klimatike.

Por realiteti është se pjesa më e madhe e botës ende mbështetet në burimet tradicionale të energjisë si nafta, qymyri dhe gazi, veçanërisht pasi burimet e rinovueshme fillojnë të funksionojnë.

Dhe siç bëjnë ata, kjo ka çuar në një mungesë të investimeve në lëndët djegëse fosile, gjë që po kontribuon në çështjet aktuale, thonë analistët.

“Gaz, qymyr, naftë, metale, miniera, ju zgjidhni, ekonomia e vjetër është nëninvestuar në mënyrë të konsiderueshme,” shpjegoi Jeff Currie, kreu global i kërkimit të mallrave në Goldman Sachs Group, në një intervistë me Bloomberg TV të martën. “Ne e quajmë atë hakmarrje të ekonomisë së vjetër. Kthimet e dobëta panë që kapitali u ridrejtua larg nga ekonomia e vjetër në atë të re.”

A do të thotë kjo se do të shohim më shumë investime në ndotjen e karburanteve fosile?
E paqartë, por sekretari i përgjithshëm i Organizatës së Vendeve Eksportuese të Naftës (OPEC) paralajmëroi se ndalimi i investimeve të reja në prodhimin e karburanteve fosile do të ishte “i gabuar” pasi kërkesa për naftë pritet të rritet gjatë disa viteve të ardhshme edhe në mes të një shtytjeje drejt energjisë së gjelbër.

Çmimet e naftës aktualisht po fluturojnë afër 80 dollarë për fuçi, një nivel i lartë trevjeçar.

Po në lidhje me qymyrin dhe gazin?
Mungesat e furnizimit në qymyr, gaz dhe ujë kanë rritur çmimet e energjisë në Evropë. Dhe Kina po përpiqet të vërë duart mbi qymyr të mjaftueshëm, duke rritur çmimin e karburantit fosil më të ndotur në botë.

Kina përdor më shumë qymyr se pjesa tjetër e botës e kombinuar, sipas një udhëzuesi mbi politikën klimatike kineze të prodhuar nga Qendra SIPA e Universitetit Columbia mbi Politikën Globale të Energjisë. Është gjithashtu prodhuesi kryesor i qymyrit në botë, por ngërçi i furnizimit e ka detyruar atë të racionojë fuqinë dhe të frenojë prodhimin e fabrikës.

Po çfarë po e shkakton krizën e energjisë në Kinë?
Ka disa faktorë që luajnë. Çmimet e energjisë elektrike janë të rregulluara në Kinë, kështu që edhe pse çmimet e qymyrit janë në nivele rekord, firmat nuk mund t’ua kalojnë shpenzimet shtesë konsumatorëve ose fabrikave. Kjo do të thotë që disa firma të energjisë po humbasin para dhe janë në mëdyshje për të rritur prodhimin për të përmbushur kërkesën aktuale.

Të Mërkurën, Komisioni Kombëtar i Zhvillimit dhe Reformës i Kinës njoftoi se do të lejojë firmat të rrisin çmimet për të “reflektuar në mënyrë të arsyeshme ndryshimet në kërkesë, ofertë dhe kosto”, raportoi Bloomberg News, por është e paqartë se sa të larta do të lejohen të rriten ato çmime.

Qeveria kineze gjithashtu thuhet se po konsideron rritjen e çmimeve të energjisë elektrike për fabrikat, thanë njerëzit e njohur me detajet e planit për Bloomberg News.

Pra, a janë çmimet më të larta një gjë e mirë?
Asnjë surprizë këtu, për prodhuesit dhe firmat e energjisë, po. Për konsumatorët, absolutisht jo.

Merrni për shembull krizën aktuale të naftës në MB. Çmimet arritën mesatarisht 136.50 pence britanike (1.83 dollarë) për një litër benzinë ​​pa plumb dhe 138.78 (1.86 dollarë) për një litër naftë që nga e marta, sipas RAC, një kompani shërbimesh automobilistike që përcjell çmimet e benzinës në të gjithë vendin.

Ato çmime nuk janë larg niveleve rekord të goditura në Prill 2012, kur një litër benzinë ​​pa plumb kushtonte mesatarisht 142.48 pence (1.91 dollarë) dhe nafta arriti një rekord të lartë prej 147.93 pence (1.99 dollarë).

Çmimet e larta nuk janë problemi i vetëm. Shoferët gjithashtu janë rreshtuar për të mbushur rezervuarët dhe kanaçet e tyre, duke shkaktuar që 90 për qind e pompave të benzinës të thahen, paralajmëroi Shoqata e Shitësve me Pakicë të Petrolit në fillim të kësaj jave. Ky blerje paniku po e përkeqëson krizën, por fajin e ka edhe Brexit, thonë analistët.

Çfarë lidhje ka Brexit me të?
Një nga arsyet pse karburanti nuk transportohet në stacionet e benzinës nga objektet e magazinimit është mungesa e drejtuesve të kamionëve. Kur Mbretëria e Bashkuar u largua zyrtarisht nga Bashkimi Evropian, ajo shtrëngoi rregullat e imigrimit në mënyrë që qytetarët e BE të mos mund të punojnë më pa viza në Britani.

Shumë nga shoferët e kamionëve të kombit ishin nga vendet e tjera evropiane, dhe mungesa e fuqisë punëtore tani i ka lënë firmat pa transportuesit që u nevojiten për të shpërndarë karburant, si dhe një gamë të gjerë të mallrave të tjerë.

“Pa dyshim, disa nga kjo mungesë e shoferëve u shkaktuan nga Brexit dhe pandemia,” tha Kevin Wright, një analist kryesor në Kpler, për Al Jazeera. “Shoferët nga Evropa Lindore, në veçanti, u larguan nga Britania e Madhe në dy vitet e fundit … Qeveria e Mbretërisë së Bashkuar e ka bërë më të vështirë për shoferët nga jashtë Mbretërisë së Bashkuar të punësohen këtu.”

Çfarë po bën qeveria britanike në përgjigje?
Kryeministri britanik Boris Johnson tha se do të lëshonte viza të përkohshme për deri në 10.000 drejtues kamionësh të huaj, por kjo nuk do ta zgjidhë krizën, vendi aktualisht ka një mungesë prej rreth 100,000 shoferësh dhe do të duhet kohë për të trajnuar ata vendas. Vizat e huaja të përkohshme skadojnë gjithashtu në prag të Krishtlindjeve të këtij viti, duke e bërë atë punë shumë afatshkurtër.

Ndërkohë, qeveria britanike ka vënë në gatishmëri anëtarët e ushtrisë për të drejtuar kamionët.

A nuk munden prodhuesit e naftës dhe gazit, si SHBA, të rrisin prodhimin?
SHBA ka të ngjarë të përballet me mungesën e vet të gazit natyror këtë dimër. Kjo është pjesërisht për shkak të mungesës së investimeve gjatë pandemisë dhe mungesave të vazhdueshme të punës në SHBA që ka bërë punësimin e punëtorëve në sektorin e naftës më të vështirë.

Në një raport të publikuar të mërkurën nga Banka Rezervë Federale Dallas, 51 përqind e drejtuesve nga firmat e shërbimit të naftës dhe gazit që anketoi thanë se kishin vështirësi në punësimin e punëtorëve. Shtatëdhjetë përqind thanë se faji ishte mungesa e aplikantëve të kualifikuar, ndërsa 39 përqind thanë se punëtorët po kërkonin më shumë paga sesa mund të ofronin.

Pra, çfarë ndodh më pas?
Kjo mbetet për tu parë. Në Kinë, për shembull, kërkesa për energji elektrike aktuale me qymyr vazhdon të dalë kundër shkurtimeve të emetimeve që qeveria kineze ka vendosur si pjesë e qëllimit të saj ambicioz për të bërë neutral ndaj karbonit deri në vitin 2060.

Shtytja, midis plotësimit të kërkesave të energjisë tani dhe investimit në burime të rinovueshme të energjisë që ndihmojnë planetin në planin afatgjatë, është një pjesë e madhe e krizës aktuale në të gjithë botën.

Dhe pavarësisht se ku jeni në botë, çmimet e larta të energjisë janë një rrugë e sigurt për qytetarët e pakënaqur, kështu që prisni që qeveritë të ndërmarrin veprime brenda kornizave të tyre për të lehtësuar masën në çfarëdo mënyre që munden.

/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga AlJazeera

VAZHDO TË LEXOSH MË TEPËR PËR TEMËN


The Economist/ Mungesë shoferësh

Pse stacionet e benzinës britanike ‘po thahen’?

Nga Russian Today/ Evergrande trondit sektorin financiar

Kina përballë një krize të furnizimit me energji

Lëvizja për të sjellë punëtor të huaj

Britania ofron mijëra viza për shoferët e kamionit


Guvernatori takim me ekipin e Bankës Botërore

Çfarë garanton anëtarësimi i vendit në SEPA?

“Përveç atij të fundvitit do të marrin edhe në pranverë!”

Rama: Dy bonuse në vit për pensionistët

Rroga mesatare në sektorin privat ka vijuar të rritet, por…

Shqiptarët po punojnë më shumë dhe po paguhen “më pak”!