‘Domino’ i parë në industrinë e naftës që ka rënë. Nxjerrja e naftës mbijetoi për vite me radhë në 50 dollarë naftë për fuçi. Por rënia e fundit në 20 dollarë rezultoi e padurueshme, duke shkaktuar falimentimin e parë të madh të naftës në krizën aktuale. Whiting (WLL), me siguri nuk do të jetë e fundit.
Pandemia e koronavirusit ka shtypur industrinë e naftës, duke vendosur një rënie të shpejtë dhe të paparë të kërkesës për benzinë, karburant dhe naftë. Kjo dhimbje është forcuar nga një luftë epike çmimesh midis Arabisë Saudite dhe Rusisë, një mal borxhi në bilancet e ndërmarrjeve të naftës dhe mbyllja virtuale e tregut të bonove.
Këta faktorë me siguri do të fillojnë të shkaktojnë një falimentim të ndërmarjeve të naftës gjatë muajve të ardhshëm. Dhe ndryshe nga rrëzimi i naftës 2014-2016, disa nga ato kompani mund të mos mbijetojnë. “Do të ketë një valë të regjistrimeve të falimentimit këtë vit,” tha Spencer Cutter, analist krediti në Bloomberg Intelligence.
Kompanitë e naftës që po humbin para nuk mund të rifinancojnë borxhin!
Kompanitë e naftës nuk janë thjesht derdhje të parave. Ata kanë një mal borxhi që vjen për shkak, të aftësive të kufizuar për të rafinancuar atë. Më shumë se ndoshta çdo industri tjetër, nafta përfitoi nga një dekadë e kostove jashtëzakonisht të ulët të huamarrjes dhe kërkesës së pangopshme për rendiment midis investitorëve. Tregu i hedhurinave të bonove ishte i gjerë, madje edhe për kompanitë më të rrezikshme të naftës.
Financimi i lirë ndihmoi që Shtetet e Bashkuara të jenë prodhuesi kryesor i naftës në botë. Edhe para kësaj katastrofe financiare investitorët po të irritoheshin nga performanca e dobët financiare e industrisë së naftës. Gjatë dekadës së fundit, sektori i energjisë i S&P 500 ishte performuesi më i keq – deri tani. Wall Street kërkoi që kompanitë e naftës të jetojnë brenda mundësive të tyre duke shpenzuar më pak dhe duke paguar borxhet. Dhe tani që ndërmarrjet e naftës të bllokuara me para duhet të rifinancojnë borxhin e tyre, tregu i hedhurinave të bonove është i mbyllur. Asnjë obligacion i hedhurinave të energjisë nuk u lëshua në asnjë vend, për asnjë kompani, në shkurt dhe mars, sipas Dealogic.
Janë ndezur ‘Dritat e Kuqe’
Tregjet financiare po sinjalizojnë se po vijnë më shumë falimentime. Përqindja e kompanive të naftës dhe gazit me raporte të shqetësuar kredie erdhi nga rreth 25% në fund të vitit të kaluar në 94% në mes të marsit, sipas S&P Global Ratings. Rendimentet e bonove në sektorin e naftës gjithashtu kanë spikatur shumë më lart se Thesaret ultra të sigurta. Kjo përhapje ka trefishuar që nga fillimi i vitit, në 11 pikë përqindje, sipas S&P. Përhapjet në sektorin e naftës janë gati dy herë më të larta se industria e afërt më e afërt (metalet dhe minierat) dhe ato kanë tejkaluar nivelet më të larta të krizës financiare të vitit 2008.
“I gjithë sektori është i shqetësuar,” tha Cutter.
Një numër i ndërmarrjeve të tjera të mëdha ka të ngjarë të dështojnë në sektorin e naftës në muajt e ardhshëm. Rrëzimi i naftës në nivelin e ri 18-vjeçar, pasi kërkesa pëson rënie të pashembullt. Analistët thonë se kandidatët e dukshëm janë kompani, obligacionet e të cilave po ndezin dritat e kuqe, duke përfshirë Chesapeake Energy (CHK), California Resources (CRC), Denbury Resources (DNR), Ultra Petroleum (UPLC) dhe Oasis Petroleum (OAS).
Edhe ndërmarrjet e naftës që kohët e fundit patën vlerësime të vlerësimit të kredisë në shkallë të investimeve, mund të binin në presion, përfshirë Devon Energy (DVN), Hess (HES) dhe ish Burken kontinentale (CLR). Edhe Occidental Petroleum (OXY), gjigandi i argjilës i mbështetur nga investitori legjendar Warren Buffett, është duke u kapur me borxhet e mëdha të bëra nga marrja në kohë e keqe e vitit të kaluar të Anadarko Petroleum. Vlerësimi i borxhit të rastit pësoi një ulje të rrallë të trefishtë nga Fitch Ratings muajin e kaluar.
Mbijetesa e më të fortit!
Celësi për të mbijetuar nga kjo rënie do të jetë se sa kohë çmimet e naftës qëndrojnë nën 40 dollarë për fuçi. Një tubim i shpejtë, ndoshta i nxitur nga një rikuperim ekonomik në formë V, do t’i lejonte shumë kompani të naftës që luftojnë të rikthehen në këmbët e tyre. Por një rënie e qëndrueshme e çmimeve do të jetë katastrofike për shumë kompani të naftës.
Për dallim nga rrëzimi i naftës 2014-2016, disa ndërmarrje të naftës që paraqesin Kapitullin 11 mund të mos tërheqin financimin e nevojshëm për të dalë nga falimentimi. Nëse kjo ndodh, asetet e naftës nuk do të vdesin. Ata do të grumbulloheshin me çmimet e bodrumit nga çdo kompani e naftës që mbetet në këmbë.
Rreshtimi i argjendit, nëse ka një, është se rrëzimi i fundit i naftës mund të sjellë një spastrim shumë të nevojshëm në një industri jashtëzakonisht joefikase”Ka pasur shumë kompani të dobëta që varen shumë gjatë”, tha Jeff Wyll, analist i lartë i energjisë në Neuberger Berman. Një valë e falimentimeve mund të jetë vetëm ajo që është e nevojshme për industrinë e naftës në Amerikë të dalë më e fortë dhe më elastike.
/Përkthyer dhe përshtatur për Konica.al nga CNN